Guest

Frisør - hvordan gør I?

13 indlæg i dette emne

Ja nu er William ved at være temmelig langhåret igen og det trænger snart til at blive klippet. Han er bare ikke helt vild med den der fremmede dame kommer så tæt på og det blev så skævt sidst jeg havde ham afsted. Vi havde så snakket noget om selv at klippe ham med trimmeren. Men ikke nemt når drengen bare synes det er sjovt og flygter eller fjerner hovedet. Vi har ikke klippet endnu, vil se hvordan han reagerede på trimmeren .

Det jeg egentlig vil er at høre om jer med drenge selv klipper eller tager I til frisøren ? For er godt nok selv i tvivl ... Og hvordan I griber det an.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har prøvet begge dele..... Første gang var han ved frisøren, og han var så betuttet over situationen, at han bare sad helt stille hele tiden. Anden gang forsøgte vi selv, og han blev dybt, dybt ulykkelig, og ville BESTEMT ikke klippes......

Så jeg tror vi prøver med frisøren igen, men jeg er bange for han måske vil reagere negativt derinde fordi han kan huske det hjemmefra :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også det jeg er bange for hvis vi selv prøver . Han græder ikke eller noget ved frisøren er bare skeptisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt du opretter dette emne. Theo er netop blevet klippet for første gang i dag :)

Min svigerinde er frisør, så hun kom hjem til os og klippede ham. Han var ikke helt tilfreds med det, men vi afledte hans opmærksomhed med alt muligt. Da hun skulle klippe ham over ørerne var jeg nødt til at holde hans hoved lidt fast :( Men det tog jo kun få sekunder og så var det overstået.

Er så glad for at vi fik det gjort. Han ser så pæn ud og ligner en "rigtig" dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh vi står også og skal have klippet Elias og det bliver hos min frisør, som har to drenge selv, så hun ved, hvad der skal til (forhåbentlig) Hvis ikke sygdom kommer i vejen endnu en gang, så bliver det på lørdag er det bestemt og han trænger virkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har klippet spidserne mens de har siddet og set en tegnefilm, det gik fint, og ved frisøren har vi heller ikke haft problemer, men den ene frisør var også meget børnevenlig (hun havde en bilstol, smart) og ellers er en slikkepind ved frisøren også et hit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge har altid fået med trimmeren - det er hurtigt, let og billigt :)

De har fået lov til at lege med den når de lå på puslebordet som helt små, og fået lov til at være med til at holde den i hånden når den var tænd (jeg holdt den også) så det har været noget kendt.

De har også været med til at trimme min mand ind imellem :)

Det er lidt lige som at få vasket hår, børstet tænder og klippet negle. I perioder træls, men noget der bare skal gøres - og mor bestemmer. Ja der har da været brok ind imellem, men det har vi så taget med - lige som den brok der har været ved hårvask osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme trimmer vi :) han sidder i sin plastik højstol på badeværelset, far klipper og mor styrer hovedet og flytter ørene osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har klippet Laura selv fra hun var helt lille og har altid fået hende til at sidde et sted hvor der er god plads til at komme til nakke med mere. høj stol var rigtig godt. også ja snoller, en god film, nye bøger fra biblioteket med mere.Lige hvad der fanger nu. med tiden bliver vi mere sikker i hvordan vi gør også tager det ikke så lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første gange Leo var til frisør sad han på skødet af mig og så en tegnefilm på min telefon.

Han var ikke helt tryg ved situationen, så det hjalp meget, at han sad på mig.

Efter 3-4 gange kunne han sidde alene uden film, og nu er det piece of cake. Forrige gang var han så afslappet, at han faldt i søvn under klipningen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 7-9-13 ikke oplevet problemer hos frisøren endnu, vi plejer at sidde ved siden af og læse bøger - og så er belønningen gerne en slikkepind når han er færdig:P Vi har dog en enkelt gang oplevet at få tid sidst på dagen hvor han var træt og samtidig blev klippet af en elev der ikke virkede helt tryg ved at skulle klippe et barn, det krævede lidt mere underholdning fra mors side;)

Personligt er jeg meget modstander af at børnene får trimmeren selvom det er en besparelse. Men det er selvfølgelig en smagssag :)

håber i finder en løsning og får en god oplevelse :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper Sebastian, han nægter at gå til frisør og siger han er bange. Jeg håber det snart lykkedes da han snart bliver 5 år og jeg kunne godt tænke mig at slippe for at klippe ham, for så god er jeg heller ikke til det.

Jeg placerer ham foran fjernsynet og så er det frem med støvsugeren bagefter, men det er den eneste mulighed her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her endte det med jeg fandt trimmeren frem :whistling valgte den yderste "længde" så det ligner egentlig bare han har været ved frisør og blive klippet med en saks :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER