Havfrue

Efterfødselshold/selv-træning

8 indlæg i dette emne

Efter en grim bristning er jeg endnu ikke klar til "genoptræning" men jeg håber godt nok snart det kommer!

Begyndte I på nogen form for genoptræning af kroppen og især understellet? I så fald hvad, og hvornår?

Laver dagligt knibeøvelser selvfølgelig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

13 dage efter fødslen startede jeg til efterfødselsgymnastik, hvor der er fokus på bækkenbund, ryg og mave :) Jeg startede så bare stille og roligt ud med de øvelser jeg nu synes jeg kunne. Men jeg synes det var rigtig dejligt at komme igang igen så hurtigt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sofiee, åh må være dejligt at kunne det så hurtigt efter! Jeg vil også vildt gerne igang snart, men fik en bristning grad 3b og jeg tror vist sådan en er omkring en måned om at hele:(

Sejt at du kom igang så hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en grad 2 bristning, så jeg startede også bare stille og roligt ud, og lavede øvelserne i mit eget tempo, og så har jeg gradvist øget intensiteten, og nu gir jeg den bare gas :P ej. men jeg synes i hvert fald det var rigtig dejligt at komme igang igen så hurtigt, også med at få trænet bækkenbunden op :)

Og så synes jeg bare det er fedt at gå på et disideret efterfødselshold, så man kan have baby med - det gør det altså noget nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet knibeøvelser, nærmest siden han blev født :) Og så er jeg begyndt på forskellige styrketræningsøvelser efter ca 1 måned af arme og baller og lår + går ture, men ikke hver dag og kun korte ture, da jeg ellers kan mærke at min bækkenbund bliver overanstrengt. Er ikke begyndt med egntlige maveøvelser, da jeg er bange for at mine mavemuskler stadig er adskilte. Skal til 8 ugers kontrol på fredag (9 uger efter fødslen), og venter på go fra lægen. Men så skal jeg også have trænet den muffintop væk :)

Starter på efterfødselshold her først i November :)

PS Fik 3A bristning ifm. fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet knibeøvelser, nærmest siden han blev født :) Og så er jeg begyndt på forskellige styrketræningsøvelser efter ca 1 måned af arme og baller og lår + går ture, men ikke hver dag og kun korte ture, da jeg ellers kan mærke at min bækkenbund bliver overanstrengt. Er ikke begyndt med egntlige maveøvelser, da jeg er bange for at mine mavemuskler stadig er adskilte. Skal til 8 ugers kontrol på fredag (9 uger efter fødslen), og venter på go fra lægen. Men så skal jeg også have trænet den muffintop væk :)

Starter på efterfødselshold her først i November :)

PS Fik 3A bristning ifm. fødslen

Jeg er også begyndt med gåture nu men er overrasket over hvor lidt der skal til før bækkenbunden føles tung! GLÆDER mig i den grad til at kunne begynde på maveøvelser for ja den muffintop skal væk! Super underligt med sådan en slatten mave synes jeg! Forhåbentlig siger lægen god til at du kan begynde:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt med gåture nu men er overrasket over hvor lidt der skal til før bækkenbunden føles tung! GLÆDER mig i den grad til at kunne begynde på maveøvelser for ja den muffintop skal væk! Super underligt med sådan en slatten mave synes jeg! Forhåbentlig siger lægen god til at du kan begynde:)

Det håber jeg også. Når jeg mærker efter selv, kan jeg kun få en finger ned mellem mavemusklerne, så det er ikke såååå slemt, men får stadig en bule midtpå maven, hvis jeg laver en mavebøjning. Så tør kun at lave en øvelse hvor jeg suger maven ind, slapper af, suger ind, slapper af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også. Når jeg mærker efter selv, kan jeg kun få en finger ned mellem mavemusklerne, så det er ikke såååå slemt, men får stadig en bule midtpå maven, hvis jeg laver en mavebøjning. Så tør kun at lave en øvelse hvor jeg suger maven ind, slapper af, suger ind, slapper af :)

Heey det var da faktisk en rigtig god ide det med at suge maven ind og slappe af som øvelse! Så gør man da et eller andet! Jeg er hermed inspireret:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER