JaWeLa

Vejledning søges

10 indlæg i dette emne

Vi har et par aftener haft en meget urolig lille pige, og vi har selvfølgelig haft mange teorier om hvorfor:

Sult, mavekneb, for meget uro omkring hende, overtrætned mv.

Der er næsten ingen tvivl om, at hun er meget træt, for hun kan falde hen, for så at vågne igen 30 sek. senere, og efter nogle min. igen falde hen.

Vi har fundet ud af, at hun falder fuldkommen til ro og i søvn, hvis hun pakkes stramt ind i dynen.

Er der nogen af jer, der ved, hvor jeg kan finde en vejledning til at pakke hende sådan ind :baby1 ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke rigtig hjælpe dig med foldningen. Herhjemme ligger vi ham på maven på toppen af dynen (lagt på langs) så hans hovede er over dynen, armene langs siden og benene strakt ud. Derefter tager vi hver side og folder stramt om ham. Derefter vugger vi ham til han falder i søvn. Til at starte med er han lidt utilfreds men der går ingen tid så sover han. Når vi ligger ham i vuggen hiver vi dynen lidt ud så han kan få luft.

Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ikke pakker babyer for tæt ind når de skal sove pga varmen - og dermed risiko for vuggedød. Men vi har gjort det fordi det er eneste måde han vil sove. Men som sagt sørger vi for at løsne dynen når han bliver lagt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ligger hende med hovedet i det ene hjørne og så folder først den ene sider over og så den anden. Så hun ligner lidt en isvaffel. Og vi sørger for at det er så stramt at hun ikke kan få armene fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Vi "ruller" hende i dynen nu, men jeg er sikker på, at jeg et eller andet sted har set, hvordan man kan "folde" et tæppe omkring hende, så det ikke "går op"

Nå, men det virker uanset hvad, og det er jo det vigtigste. :)

Her til aften tog det kun 10-15 min. før hun faldt til ro, i modsætning til 1-2 timer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været lidt kreativ :D og lavet en lille guide til dig. Det jeg har tegnet er en stofble der er foldet som en trekant. MEn det vigtige er at den er stram omkring armene :)

post-4715-005106100 1351837129_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

genial tegning - sådan gør jeg også bare med dyne uden om baby svøb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

genial tegning - sådan gør jeg også bare med dyne uden om baby svøb :)

Tak. Kunne ikke finde ud af at tegne det med dynen, for det er den vi hyppist bruger. Men nogen gange stritter hun bare så meget i mod at den ikke kan holde hende arme. Hun er en lille bryder. Lægen var kommenteret også overraket hvor stærk hun er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har helt glemt at skrive TAK for vejledning, Miss.Tang :oops

Den ene dag tager tilsyneladende den anden, uden at jeg lægger mærke til det, havde glemt det kunne være sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt :) og ingen bekymringer, vi har jo allesammen ens - jeg kender ihvertfald godt det med den ene dag tager den anden ;)

Håber du kunne bruge den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER