Klitgaard1990

Mirakelkur mod forkølelse

30 indlæg i dette emne

Nogen der har en mirakelkur mod forkølelse?

Nu har jeg været syg i 1 uge og har fået smittet manden og også lidt Kira..

Jeg er snottet, har slim i halsen og hoster.

Jeg har prøvet kamille-te med honning, panodil hot (både drukket og indåndet), slimløsende hostemiddel (brusetabletter), næsespray, saltvandsdråber, halls og har sovet fuldt påklædt under dynen.. Varme lange bade har jeg taget hver dag..

Er snart desperat for at blive rask for mine mavemuskler er SÅ ømme og lillesøster bliver sur når jeg hoster og så får jeg Los og har slet ikke overskud til noget..

Bare det at kunne smage noget igen eller sove uden at hoste sig ihjel for af få slimen op, er ren luksus i mine øjne lige nu.. Og jeg SAVNER det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ananas hjælper altid her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rød solhat. Det kan fåes i matas, mener jeg. Det er dråber du tager blandet op med vand. Virker altid her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rød solhat. Det kan fåes i matas, mener jeg. Det er dråber du tager blandet op med vand. Virker altid her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ananas hjælper altid her :)

Ej hvor sjovt :) Altså spiser du ananas og så er forkølelsen væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt :) Altså spiser du ananas og så er forkølelsen væk?

Jeps. Spiser nok ½-1 ananas, og dagen efter er forkølelsen væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps. Spiser nok ½-1 ananas, og dagen efter er forkølelsen væk :)

Ej det må jeg prøve næste gang! :o

Har lige været forkølet i en hel uge <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det må jeg prøve næste gang! :o

Har lige været forkølet i en hel uge <_<

Det er noget med vitaminerne i ananas, som skulle give det boost.. Faktisk har jeg selv været forkølet i to-3 dage, men bare ikke fået taget mig sammen til at gå ned og købe en.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor vildt med en ananas.. Det må prøves. Godt at vi allerede er ude på gåtur så kan vi linge svinge ind og købe en ananas.. :) så håber jeg det hjælper. Kan sidde og gnaske den i aften når manden tager i parken og ser fodbold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps. Spiser nok ½-1 ananas, og dagen efter er forkølelsen væk :)

Så er det godt nok surt at jeg ikke kan tåle at spise mere end en skive frisk ananas før min tunge begynder at klø! <_<

Herhjemme har jeg prøvet all of the above (bortset fra ananassen) og intet har hjulpet! Så jeg måtte ty til min læge og fik en relativt dyr allergi-næsespray på recept og den er der så meget spark i, at det hjælper! :7himmel

Men Rød solhat (eller echinacea dråber) hjalp også da jeg var yngre og før jeg blev gravid... Overvejer stærkt at få mig en influenza-vaccination for at se om det kunne hjælpe på noget...

Håber virkelig du finder noget der hjælper for der er intet værre end at være forkølet og sløv og træt i hele kroppen og samtidig skulle kunne klare et barn derhjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det godt nok surt at jeg ikke kan tåle at spise mere end en skive frisk ananas før min tunge begynder at klø! <_<

Herhjemme har jeg prøvet all of the above (bortset fra ananassen) og intet har hjulpet! Så jeg måtte ty til min læge og fik en relativt dyr allergi-næsespray på recept og den er der så meget spark i, at det hjælper! :7himmel

Men Rød solhat (eller echinacea dråber) hjalp også da jeg var yngre og før jeg blev gravid... Overvejer stærkt at få mig en influenza-vaccination for at se om det kunne hjælpe på noget...

Håber virkelig du finder noget der hjælper for der er intet værre end at være forkølet og sløv og træt i hele kroppen og samtidig skulle kunne klare et barn derhjemme...

Mine læber "klør" også,e fter sådan en omgang ananas.. Men hellere kløe i læberne end snottet.. (Lyder egentlig lidt ulæks....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt ananas. Bare en lille en :) håber virkelig det hjælper på Mig.. Har været ved lægen i torsdags hvor han tjekkede for lungebetændelse og halsbetændelse, men der var intet han kunne gøre.

Men gåturen har da løsnet snottet så det nu løber i stedet for at næsen er stoppet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kamillete med honning, lime og ingefær hjælper her.

God bedring:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanjang tabeletter. Har lige set de nu kan købes på apoteket og ikke kun i helsekostforretninger.

Man skal bare være klar over at når man tager det bliver man ret dårlig de næste 12 timer, men så er man frisk igen. I stedet for at være halvsyg en uge, tager man det hele på 12 timer (så gør det når du har tid til at lægge dig under dynen og ikke komme frem før det er overstået).

Man skal tage 4 tabeletter 3 gange dagligt, og hvis jeg opdager kriller i halsen i løbet af dagen, tager jeg de første tabletter når dagplejebørnene er gået hjem ved 16 - 17 tiden, og så er jeg ikke kontaktbar før næste morgen, hvor jeg er træt (oven på at have været syg om natten og ikke sovet så godt) men rask til dagplejebørnene kommer :)

Træls at være møgsyg med snot og feber - men dejligt det er overstået så hurtigt. Tidligere kunne jeg sagtens gå en uge eller længere med halvfeber, ondt i kroppen og snot i lange baner, så de 12 timer i helvede er det værd.

Min veninde der har anbefalet mig det får en opblusning, dvs. let feber og lidt mere snot, men ikke mere end hun stadig kan gå på arbejde, så der er åbenbart stor forskel på hvordan man reagerer på tabletterne. Men fælles er at man bliver meget hurtigere rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanjang virker også her, men jeg ved ikke nok om det til at sige om det er smart at spise som gravid eller ammende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanjang tabeletter. Har lige set de nu kan købes på apoteket og ikke kun i helsekostforretninger.

Man skal bare være klar over at når man tager det bliver man ret dårlig de næste 12 timer, men så er man frisk igen. I stedet for at være halvsyg en uge, tager man det hele på 12 timer (så gør det når du har tid til at lægge dig under dynen og ikke komme frem før det er overstået).

Man skal tage 4 tabeletter 3 gange dagligt, og hvis jeg opdager kriller i halsen i løbet af dagen, tager jeg de første tabletter når dagplejebørnene er gået hjem ved 16 - 17 tiden, og så er jeg ikke kontaktbar før næste morgen, hvor jeg er træt (oven på at have været syg om natten og ikke sovet så godt) men rask til dagplejebørnene kommer :)

Træls at være møgsyg med snot og feber - men dejligt det er overstået så hurtigt. Tidligere kunne jeg sagtens gå en uge eller længere med halvfeber, ondt i kroppen og snot i lange baner, så de 12 timer i helvede er det værd.

Min veninde der har anbefalet mig det får en opblusning, dvs. let feber og lidt mere snot, men ikke mere end hun stadig kan gå på arbejde, så der er åbenbart stor forskel på hvordan man reagerer på tabletterne. Men fælles er at man bliver meget hurtigere rask :)

Nu er jeg jo gravid og har allerede en mor-syg datter hvor det kun er mig der må gøre tingene lige i øjeblikket, så det kan godt være svært at finde 12 timer hvor jeg bare skal ligge på langs, ellers havde jeg helt klart taget 12 timer i helvede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups- havde ikke lige set at trådstarter var gravid. Nej - så er kanjang nok ikke så godt. Eller jeg ved det faktisk ikke, men mener at lægerne fraråder det meste urtemedicin når man er gravid eller ammer.

Mht. morsyge børn, så har jeg med tiden lært, at de må lære at undvære mig. For jeg er meget bedre mor efter 12 timer uden dem (men hvor de så har deres far) end at skulle gå og småskrante i over en uge (med meget kort lunte pga. snot, feber og øv)

Og de får da også lov til at komme ind og nusse mig lidt på håret og give mig en snotklud, og kan også se at jeg vist ikke lige er sjov at være sammen med. Efter de har ligget og nusset lidt går de som regel selv igen ind til far, for han kan kun være sjovere end at ligge sammen med mig i sengen og kede sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg sat en hel ananas til livs. Det endte med blødende tunge og læber, så nu håber jeg godt nok at det virker mod forkølelsen. Giver lige Update imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv. Ananas virkede ikke. Er stadig lidt snottet og har stadig slim i halsen og hoster.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du lige skal give det en dags tid til at virke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du lige skal give det en dags tid til at virke :goodluck

Jeg tænker også du lige skal give det tid, hvis det var i går aftes du spiste det..

Jeg plejede at spise det på arbejde, og dagen efter var jeg frisk igen.. Men jeg spiste det så normalvis også inden at forkølelsen sådan "tog ved", så det har jo væet på dag et eller to.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også du lige skal give det tid, hvis det var i går aftes du spiste det..

Jeg plejede at spise det på arbejde, og dagen efter var jeg frisk igen.. Men jeg spiste det så normalvis også inden at forkølelsen sådan "tog ved", så det har jo væet på dag et eller to.. :)

Ja, jeg giver det også lidt tid og fortsætter dog med dejlig varm te osv som jeg har gjort den sidste uge. Kan mærke at jeg har det en smule bedre og hoster ikke ligeså meget, så det har da hjulpet lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sex? er det ikke noget med at orgasmer udløser et eller andet stof der skulle give en et boost og jage forkølelsen væk?

...om ikke andet er det jo hyggeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sex? er det ikke noget med at orgasmer udløser et eller andet stof der skulle give en et boost og jage forkølelsen væk?

...om ikke andet er det jo hyggeligt ;)

Det prøvede vi på forleden hvilket endte i at vi måtte droppe det fordi jeg fik kæmpe hosteanfald.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at lade være med at tage bad hver dag, selvom du kan føle dig svedig og klam. Det er vigtigt at undgå temperaturskift for kroppen on/off i løbet af dagen. Prøv at finde ud af, hvordan du er i stabil kropstemperatur dvs. undgå for mange bade, undgå at gå ud/ind, undgå at svede og derved blive kold og fryse.

Bliv under dynen så meget du kan, hold næsen og halsen varm, for forkølelsesvirus trives bedst i en afkølet næse, og de store blodkar på halsen bør holdes varme, så kulden ikke kommer ind i kroppen.

Når man er gravid, nedsættes immunforsvaret jo, og jeg synes, det kan være svært at undgå infektioner og komme af med dem. Jeg nøs cirka halvdelen af min første graviditet, så deeeeet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER