MumiMor

Str. 56

12 indlæg i dette emne

Jeg prøver at få styr på børneværelse, tøj osv nu hvor barslen er godt i gang, og bliver nu i tvivl om hvad jeg mangler at købe...

Jeg har købt en del tøj på udsalg i sommer, og regner med at skulle i Magasin i denne uge og se om der er noget godt tilbage - men hvor meget skal man købe i str 56? Indtil videre ser det ud som om jeg har koncentreret mig mest om de større størrelser :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har 3 sæt i str 56 og 2 i str 50 og det er nok efter min mening der kommer jo nok også nået i gaver ;)

Ellers sørger jeg for at have strømpebukser og langærmede body og 2 nat dragter og det kommer man altså langt med det kan jo også være at man får et barn der ikke bruger de str i mere end 14 dage og så er det træls og have en masse man ikke får brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har rigeligt med tøj i str 56.

Nok omkring 10+ natdragter, både med og uden fødder.

10+ bodyer, ca. 5 par strømpebukser, 7-10 bløde bukser, 10+ bluser, og en masse strømper. Og så lidt det løse - kjoler og sådan :whistling

Man kan jo ikke vide om man får en gylpe baby, og det kommer nok også an på hvor meget du gider vaske?

Så jeg har rigeligt af alting. Men man kan selvfølgelig altid købe noget mere hvis man mangler.

Min erfaring er at man stort set får gaver i str 62 og opefter, sådan er det i hvert fald i min familie. Så i den størrelse har jeg fx ikke købt så forfærdelig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne ikke have undvaeret en del i str. 56... Vi fik naesten ikke noget i 56, men masser i 62. Noah startede jo saa med at bruge str. 50, som han passede i laaaaang tid og nu er han snart 4 maaneder og er faktisk foerst paa vej over i 62 nu.

Som der staar skrevet i mange andre traade af denne slags, saa vil jeg raade til at lade vaere med at koebe en masse foer baby er foedt. Det ER hyggeligt at shoppe, naar baby er foedt. Det ER en fordel at kende babys stoerrelse, naar I koeber og saa har I lidt en ide om, hvad I godt kan lide at bruge, aka, heldragter/sparkedragter, bodyer+bukser, slaa-om eller ej bodyer osv...

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar og gode råd!

Jeg venter nok med at købe alt for meget, kan godt se det fornuftige i at kende størrelsen... Meeen, skal da lige have købt et par super lækre, bløde, kære sæt i 56 og evt 50 til når vi skal hjem fra hospitalet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også vente med at købe til jeg havde født (selvfølgelig skal man lige have et enkelt sæt).

Jeg troede jeg ville få en stor prop, men fik faktisk en stor, lang og men ret smal pige. Så det Holly tøj jeg faktisk ikke troede hun ville kunne passe er flittigt brugt og de lækre Molo-dragter har kun været på ganske få gange fordi hun svømmer samtidig med de stumper i benene.

Derudover har jeg en del som jeg købte sådan får at have lidt ekstra (eller et godt tilbud) som jeg ikke har brugt fordi når den lille guldklump er kommet skal hun have det lækre og pæneste tøj på og ikke det der bare er ok. Det er så kort tid de kan passe det. Så hellere få sæt du virkelig synes om end en masse tilbudstøj.

Vi har vaskemaskine og er faktisk overrasket over hvor få sæt der var nødvendigt. Jeg vaskede jo bare når der var behov. Og tøjet blev ofte skiftet dagligt for at få det brugt end fordi det var beskidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas brugte kun størrelse 56 i ca 2 uger, så jeg er rigtig glad for vi ikke havde købt ret meget tøj i str 56 :) Tror vi havde 2 natdragter, 6 bodystockings, 4 par bukser og 3 bluser. Vi vasker tøj hver 2. eller 3. dag, så vi har ikke haft problemer med at have for lidt tøj :) Og ellers har man jo mulighed for at købe mere tøj når man ved hvor stort barnet er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde kun købt få ting i str 50, og mest i str 56.. så måtte sende min mor i byen efter mere i str 50, for det svømmede han nærmes i, i starten...

de gaver vi fik var i str 62-68 og et sæt i 74 ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har enkle bodyer m.m i str. 50 og ellers er det primært str. 56, 60, 62 jeg har liggende fremme delt op i både bodyer m. og uden ærmer.

Natdragte med og uden fødder m.m

Jeg har bare lige det mest nødvendige fremme, så længe jeg ikke aner hvor stor bebs bliver så vil jeg hellere have lidt for meget oppe af lidt str end slet intet :rolleyes

Nu har vi så rigeligt at de større str. mere end rigeligt, da vi også har noget liggende fra dengang O var lille. Fint tøj der næsten ikke er brugt, hvor noget af det nok ender med enten at blive givet væk eller solgt, da noget af det slet ikke er i min smag bla. Men ellers mangler vi faktisk intet :super plus vi også køber noget og får noget hen af vejen. Så jeg er slet ikke bange for overhovedet at mangle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For meget efter min mening, da jeg fødte en basse på knap 5 kg og derfor brugt han kun str 56 i ganske få uger.

Men det er jo svært at vide på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar - jeg har efterhånden forstået at jeg ikke skal gå amok i str. 56 før fødslen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige en lille indskydelse fra mig :) jeg fødte for 4 uger siden min søn (i uge 38 graviditetsuge) og han sejler i 56 så jeg har købt en del i 50 efterhånden... men med min datter gik det hurtigere hun passede 56 til hun var 14 dage... så selvom det er samme far til begge og de er født stortset samtidig (39+6) så er der enorm forskel på det.. så køb lidt lækkert til at starte med og tag den derfra... vil også gå med de andre mht gaver - tiltrods for jeg sagde til folk giv mig tøj i str 50 ;) så købte folk 56 så det er ikke kommet i brug endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER