Guest

fra spaghetti sug til burger greb

15 indlæg i dette emne

Jeg har brugt suttebrik indtil nu og har egentlig været ok indstillet på ikke at komme af med den, men siden i går eftermiddag hvor jeg lige prøvede uden "for sjov" har det kun været nødvendig at bruge den 2-3 gange. Det fungerer bare :yay og Mie får ikke kvart så meget luft ind. Så nu har jeg fået blod på tanden for at komme af med den. MEN alt er ikke perfekt for hendes sutteteknik er elendig - hun spidser læberne og suger som i et sugerør(spaghetti sug), og det kommer til at ødelægge mig totalt hvis det fortsætter. Hvis jeg sidder og holder brystet formet med begge hænder går det, så åbner hun munden lidt mere(burger greb), men sådan kan jeg jo ikke blive ved med at sidde. Hun skal samtidig luge lære at suttebrikken ikke bliver proppet i munden på hende, men at hun selv skal gøre en indsats fra start (hun suger til når først hun er i gang) så at sørge for at vorte er ud for næsen virker altså ikke endnu :( ... jeg har prøvet forsigtigt at trygge ned på hagen det virker ikke. nogen der kan guide mig til at få en god ammeteknik? (jeg vil jo gerne at det ikke bliver en fiasko og blive nød til at gå tilbage til brikken når mu det ser ud til at lykkes alligevel)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååh altså kære Maja :)

Hvor køre det dog ens hos os. Jeg har også haft mere succes her på det sidste med at køre uden suttebrik. Især hvis jeg luge lader ham starte kort med suttebrikken og så fjerner den. Men puha føler næsten vi er tilbage til da han blev født med de ømme brystvorter. Han skal vist lige have styr på teknikken :wacko

Så jeg lytter lige med på gode råd her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se du har prøvet det med hagen. Det ville ellers være mit bud på at få krænget munden åben. Hvad med hvis du har brystet højt oppe mod hendes næse? Så hun er tvunget til at ligge hovedet bagover, så kunne jeg forestille mig at munden automatisk åbnes noget mere?

Men super fedt at du har fået mod på at træne til at komme af med brikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ret store udfrodringer med min amning, og min sp har lige vist mig følgende:

- læg dig godt tilbage. Ikke helt fladt men så du alligevel ligger godt tilbagelænet.

- læg dit barn på maven på din mave, med hovedet f.eks mellem brysterne eller lidt inde på det ene

...og så vent....

Så krabber baby sig selv derover og får fat.

Min Fister gør i hvert fald. Han kan godt blive lidt sur i processen, men det tager ganske kort tid før han selv har fået fat. Og han får ikke skævt fat eller noget. Han finder derhen og åbner munden på vid gab og hapser så bare lide ned, hvor han skal.

Jeg tør ikke love mirakler, for jeg er selv i en fase, hvor vi begge lige skal lære det, og jeg har haft vanvittigt ondt i en uge og synes først nu at det måske lysner lidt. Men det virker altså ret naturligt, ikke mindst for min søn. Jeg synes også helt bestemt at hans sutteteknik bliver bedre og bedre.

Pøjpøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se du har prøvet det med hagen. Det ville ellers være mit bud på at få krænget munden åben. Hvad med hvis du har brystet højt oppe mod hendes næse? Så hun er tvunget til at ligge hovedet bagover, så kunne jeg forestille mig at munden automatisk åbnes noget mere?

Men super fedt at du har fået mod på at træne til at komme af med brikken.

Har nu prøvet at lade hende få ved og så flytte hendes krop - det virker bedre - tror lige hun skal finde ud af at der kommer mad ud først :rolleyes nå men så er der da håb for mine ømme dutter! De skal jo også lige vende sig til at blive brugt på en ny måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ret store udfrodringer med min amning, og min sp har lige vist mig følgende:

- læg dig godt tilbage. Ikke helt fladt men så du alligevel ligger godt tilbagelænet.

- læg dit barn på maven på din mave, med hovedet f.eks mellem brysterne eller lidt inde på det ene

...og så vent....

Så krabber baby sig selv derover og får fat.

Min Fister gør i hvert fald. Han kan godt blive lidt sur i processen, men det tager ganske kort tid før han selv har fået fat. Og han får ikke skævt fat eller noget. Han finder derhen og åbner munden på vid gab og hapser så bare lide ned, hvor han skal.

Jeg tør ikke love mirakler, for jeg er selv i en fase, hvor vi begge lige skal lære det, og jeg har haft vanvittigt ondt i en uge og synes først nu at det måske lysner lidt. Men det virker altså ret naturligt, ikke mindst for min søn. Jeg synes også helt bestemt at hans sutteteknik bliver bedre og bedre.

Pøjpøj

Gælder det også 8 uger gamle babyer? Har de ikke mistet instinkterne?

Jeg må prøve det på mandag når vi har en hel dag hjemme, det må også være god løfte hoved træning :) jeg kan gøre det lidt før hun plejer at melde sig og hvis det har i ren kage så må jeg ligge hende til som jeg plejer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægs spørgsmål - kan det passe hun spiser hurtigere uden brik end med? I min logik syntes jeg det lyder som om det godt kan passe - altså hun slal jo ikke først have suttet vorten ud i brikken, og mælken ryger jo direkte i munden på hende OG hun slal jo ikke bruge kræfter på brikken så hun må jo stimulere mælkeproduktionen lidt bedre...

Hun virker ikke mere sulten, og hun falder lige så ofte i søvn ved brystet som hun plejer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægs spørgsmål - kan det passe hun spiser hurtigere uden brik end med? I min logik syntes jeg det lyder som om det godt kan passe - altså hun slal jo ikke først have suttet vorten ud i brikken, og mælken ryger jo direkte i munden på hende OG hun slal jo ikke bruge kræfter på brikken så hun må jo stimulere mælkeproduktionen lidt bedre...

Hun virker ikke mere sulten, og hun falder lige så ofte i søvn ved brystet som hun plejer...

Har selv spurgt om det samme herinde, og svaret er ja :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det også 8 uger gamle babyer? Har de ikke mistet instinkterne?

Jeg må prøve det på mandag når vi har en hel dag hjemme, det må også være god løfte hoved træning :) jeg kan gøre det lidt før hun plejer at melde sig og hvis det har i ren kage så må jeg ligge hende til som jeg plejer

Tror nok det aldrig er for sent. (Men mon ikke hun vil kigge lidt mærkeligt på dig, hvis du venter til hun er teenager :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ret store udfrodringer med min amning, og min sp har lige vist mig følgende:

- læg dig godt tilbage. Ikke helt fladt men så du alligevel ligger godt tilbagelænet.

- læg dit barn på maven på din mave, med hovedet f.eks mellem brysterne eller lidt inde på det ene

...og så vent....

Så krabber baby sig selv derover og får fat.

Min Fister gør i hvert fald. Han kan godt blive lidt sur i processen, men det tager ganske kort tid før han selv har fået fat. Og han får ikke skævt fat eller noget. Han finder derhen og åbner munden på vid gab og hapser så bare lide ned, hvor han skal.

Jeg tør ikke love mirakler, for jeg er selv i en fase, hvor vi begge lige skal lære det, og jeg har haft vanvittigt ondt i en uge og synes først nu at det måske lysner lidt. Men det virker altså ret naturligt, ikke mindst for min søn. Jeg synes også helt bestemt at hans sutteteknik bliver bedre og bedre.

Pøjpøj

Umiddelbart tror jeg ikke den løsning vil kunne bruges hos mig da mine bryster simpelthen er for store og bløde. Det vil betyde han nærmest skal kravle ud over brystet da mine bryster hænger ud til siden hvis Keg læner mig tilbage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg ikke den løsning vil kunne bruges hos mig da mine bryster simpelthen er for store og bløde. Det vil betyde han nærmest skal kravle ud over brystet da mine bryster hænger ud til siden hvis Keg læner mig tilbage :(

Det gør mine på sin vis også. Jeg støtter ham med armen som han hviler på. Jeg har en pude under armen, og kan derfor slappe rigtigt godt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mine på sin vis også. Jeg støtter ham med armen som han hviler på. Jeg har en pude under armen, og kan derfor slappe rigtigt godt af.

Men hvordan filan kan han så "kravle" ud til din brystvorte og få fat?!?! Kan godt være jeg er lidt tungnem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan filan kan han så "kravle" ud til din brystvorte og få fat?!?! Kan godt være jeg er lidt tungnem <_<

Jeg har også lidt svært ved at se det for mig må jeg indrømme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ender med at ligge lidt sidelæns på min arm...men nu ved jeg jo ikke om det er muligt på andre end mig selv, hans instinkt får ham bare det rigtige sted hen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set det praktiseret på en video til fødsels forberedelse det er ret imponerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER