Myliona

Baby med ud og flyve..

8 indlæg i dette emne

Jeg har en masse spørgsmål.. Jeg har aldrig selv fløjet, så det er måske nogle dumme spørgsmål..

Vi skal flyve fra DK og til Holland :)

Hvad gør vi med Camilles mad ombord på flyet? Skal vi blande det på forhånd, eller må vi have termokande, vand og pulver med ombord??

Hvad med mad i Holland? Regner med at tage nogle dåser med nan HA og en allomin syrnet med - men må man gerne det?? Skal man oplyse noget sted at man har dem med? VI skal jo også have noget fennikel the med <_< - Må man gerne have det med??

Ej, det er måske nogle dumme spørgsmål, men sagt sagt har jeg jo aldrig prøvet at flyve til udlandet før, så aner faktisk intet om det jo..

Kom gerne med gode råd, som kan gøre flyveturen/ferien lettere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret sikker på, at I IKKE må have en termokande vand med. Man må jo ikke have væsker med i håndbagagen medmindre det er i meget meget små mængder og i plastikpose. Jeg har set en ung mand, der ikke engang måtte have en deodorant med :blink Og jeg tror stadig, at det vil blive betragtet som væske (= forbudt), hvis det er blandet op på forhånd. Så jeg vil tro, at I mht. vand skal bestille "tevand" ombord på flyet og så blande ombord.

Hvad I må have med ind i Holland, er jeg usikker på... Jeg tænker umiddelbart at både fennikelte og MME er ok, eftersom det er indenfor EU. Men jeg er ikke sikker. Har selv oplevet at få konfiskeret en banan, da jeg skulle til USA :rolleyes

post-2-095969600 1350030144_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne have al mælkepulveret og teen med i din bagage..... Det er ikke noget problem :) Du må gerne tage flaske med opmålt pulver med i flyveren, og så beder du bare om noget varmt (te-) vand når i er ombord..... Eller efter i er kommet gennem security.

Det er en god ide at den lille spiser under start og landing, for at afhjælpe propper i ørerne :) (det kan være mælk, vand eller te, alt efter hvad der lige passer ind)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må også have brikker med mme med. Dem man kan købe færdigblandet. Så kan de varme det for dig i flyet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må også have brikker med mme med. Dem man kan købe færdigblandet. Så kan de varme det for dig i flyet.

Åh ja, det er da det nemmeste.. Flyveturen varer kun 1½ time, og det tager jo noget tid før vi får bagagen igen og efter den er tjekket ind - Men hun spiser jo "kun" 120 ml hver anden time..

Må man gerne have flere af dem med? Tænker hvis man tager 2 med fx..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babymad tæller ikke med i de 100 ml grænse man ellers har:

Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig for eksempel om babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.

Fra Cph lufthavn. Men det kan som der står være lidt mere besværlig, da i nok vil blive tjekket ekstra grundigt. Så hvis det kan lade sig gøre at pakke det væske i har brug for i 100 ml dunke, så ville det nok være smart.

Men det nemmeste vil nok være at møde op i god tid, så der er tid til at skaffe de ting i har brug for i butikkerne efter sikkerhedskontrollen. Og ja, sørg for at baby er sulten ved start og landing så den gider spise der, så burde du undgå meget sur baby ;)

Pak alt det, som du ikke har brug for under turen i bagagen, så slipper du for stort set alle problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både en MME-brik og et glas med babymad gennem security. Vi lagde det frem i den der bakke så de kunne se det og det blev ikke kommenteret med et ord. Så længe det er babymad, må du gerne have det med og du må også have mere end een med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med maden i bagagen? Jeg tænker, vi tager jo en dåse nan og en pakke allomin med - må man det? Skal man gøre noget bestemt?

Vi har besluttet at vi tager to brikker med ind, så er der nok til 3 måltider :) Også tager vi så hendes te med - den er så lidt mere trickey ;) Men som backup, tager jeg et te-brev med, også må vi bede om noget vand jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER