Little Miss

Sove med åbent vindue

16 indlæg i dette emne

Elsker at sove køligt så vi har altid haft åbent vindue i vores soveværekse. Men hvad nu med en lille bebs og set nu bliver køligere udenfor?

Jeg har læst mig til at anbefalingerne siger 18-19 grader er fin sovetemperatur. Vi har ca 19-20 men hvad hvis vinduet står på klem (meget lidt) om natten. Ville i turde det?

Lillemanden ligger lige nu i uld/bomuld body, bomuldsbukser og strømper under dynen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også vinduet på klem og temperatur der siger 19-20 grader. Sørger for der ikke er træk, men ellers har jeg ikke problemer med det. (hun kan jo også sove ude i barnevogn- selvfølgelig ikke hele natten men der er jo koldere).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså umiddelbart så tænker jeg: hvis de må sove ude i minus grader så må de også sove inde i minus grader bare de har nok tøj på. Den eneste grund til at vi ikke sover med åben vindue er træk, som vi har problemer med i soveværelset.

Men er du nervøs så hav vinduet åben om dagen og luk til nat. Eller lad ham sove i en sovepose han ikke kan sparke af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg skriver træk, mener jeg direkte træk ned på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg skriver træk, mener jeg direkte træk ned på hende.

Herhjemme er vinduet i et hjørne og døren helt modsat, og pga utætte døre ud i opgangen suser det igennem rummet :( noget rigtig l...t

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg skriver træk, mener jeg direkte træk ned på hende.

Jeg er også mest bekymret for træk. Men hans vugge står i modsatte hjørne af vinduet og vuggen er ret høj i kanterne så ved ikke om der kommer noget ned til ham. Jeg kan mærke det trækker lidt når jeg ligger i sengen men det er mere som lidt bevægelse i luften end træk så ved ikke.

Jeg tænker også når han kan ligge i barnevognen kan han vel godt tåle luften i soveværelset. Vil bare helst ikke have han bliver syg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også mest bekymret for træk. Men hans vugge står i modsatte hjørne af vinduet og vuggen er ret høj i kanterne så ved ikke om der kommer noget ned til ham. Jeg kan mærke det trækker lidt når jeg ligger i sengen men det er mere som lidt bevægelse i luften end træk så ved ikke.

Jeg tænker også når han kan ligge i barnevognen kan han vel godt tåle luften i soveværelset. Vil bare helst ikke have han bliver syg

Jeg ville ikke gøre det, luften bliver alligevel rimelig kold over flere timer og specielt om natten. Selvom han får fint med tøj på er luften jo kold omkring næsen, og det kan give forkølelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke goere det og kan selv maerke det, naar jeg vaagner, hvis bare vinduet i stuen staar aaben... Men det kommer nok an paa, hvor sart ens baby er. Jeg ville i hvert fald nok vente til han er lidt aeldre og staerkere, men ved det ikke unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det, luften bliver alligevel rimelig kold over flere timer og specielt om natten. Selvom han får fint med tøj på er luften jo kold omkring næsen, og det kan give forkølelse.

(ikke ment som et kritisk spørgsmål men som en reel undren) hvorfor bliver børn så ikke forkølet af at sove i barnevognen? I frost grader?

Da jeg boede i skotland blev jeg også modbevist at kulde = sygdom for der rendte de rundt i korte bukser og og t-shirts i december, i kulde, i regn uden at blive syg. Vinduerne var utætte og jeg sov i træk i 6 mdr og var kun syg 2 gange, begge gange smittet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn kan også sagtens blive forkølet i barnevogne, og små babyer har ikke så udviklet et immunforsvar. Indenfor ligger baby længere tid, så derfor er sandsynligheden større. Man kan jo selv mærke, hvad træk gør ved en. Det hjælper selvfølgelig at stille sengen længere væk fra vinduet, men der kommer stadig træk ind i rummet, og med nattefrost på vej, kunne jeg aldrig finde på det med en lille baby.

Når næsen bliver afkølet, trives rhinovirus (forkølelsesvirus) bedst, derfor bliver man forkølet.

Desuden er vi måske heller ikke så smarte i Danmark at lade vores børn sove så meget ude i iskoldt vejr. Mange tror fejlagtigt, at børn "nærmest altid" har godt af at sove ude. Når jeg er forkølet, har jeg absolut ikke lyst til at sove ude i frostvejr.

Når forældre lægger forkølede børn ud kan det sagtens forværre situationen, give feber, og nogle mener så også, at med 38 grader i feber kan man godt sove i barnevogn, hvilket ikke er godt, for barnet kan ikke komme af med varmen.

Vi har brugt barnevogn rigtig meget til begge børn i al slags vejr, fordi det var nemmere at få dem til at sove, men i dag ville jeg vælge anderledes og putte dem noget mere ind i vinterhalvåret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Må lige hører SP imorgen hvad hun tænker om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn kan også sagtens blive forkølet i barnevogne, og små babyer har ikke så udviklet et immunforsvar. Indenfor ligger baby længere tid, så derfor er sandsynligheden større. Man kan jo selv mærke, hvad træk gør ved en. Det hjælper selvfølgelig at stille sengen længere væk fra vinduet, men der kommer stadig træk ind i rummet, og med nattefrost på vej, kunne jeg aldrig finde på det med en lille baby.

Når næsen bliver afkølet, trives rhinovirus (forkølelsesvirus) bedst, derfor bliver man forkølet.

Desuden er vi måske heller ikke så smarte i Danmark at lade vores børn sove så meget ude i iskoldt vejr. Mange tror fejlagtigt, at børn "nærmest altid" har godt af at sove ude. Når jeg er forkølet, har jeg absolut ikke lyst til at sove ude i frostvejr.

Når forældre lægger forkølede børn ud kan det sagtens forværre situationen, give feber, og nogle mener så også, at med 38 grader i feber kan man godt sove i barnevogn, hvilket ikke er godt, for barnet kan ikke komme af med varmen.

Vi har brugt barnevogn rigtig meget til begge børn i al slags vejr, fordi det var nemmere at få dem til at sove, men i dag ville jeg vælge anderledes og putte dem noget mere ind i vinterhalvåret.

Man kan altid regne med et fyldestgørende svar fra dig :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan altid regne med et fyldestgørende svar fra dig :respekt

Tak, tak, håber ikke FOR fyldestgørende ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, tak, håber ikke FOR fyldestgørende ;).

Nej nej - det var ment som en kompliment!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe der ikke er træk i soveværelset så ville jeg godt turde have vinduet åbent - og har selv gjort det. Det er også det jeg har fået at vide fra SP ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, tak, håber ikke FOR fyldestgørende ;).

Det kan SA aldrig blive for fyldestgørende. Det er bare super :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER