Kamillawn

Gode råd til at få baby til at falde i søvn

10 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger kunne jeg i hvert fald godt bruge nogle gode råd fra alle jer skønne mødre, til at få Sophia til at falde i søvn. Tænker at jeg måske ikke er den eneste der ind imellem rammer ind i problemer med at få hende til at falde i søvn, trods hun tydeligvis er træt. Så bare fyr dem af piger - jeg ved i har dem ;) :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her givet det oftest bonus hvis jeg ligger hende op ad mig på brystet eller i en vikle/slynge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har hun en sut der sidder på en sutteklud som kun høre til når hun skal sove. Så vi står lidt ved sengen mens jeg siger hun skal sove og kysser hende på panden. Ligger hende i sengen og giver hende sutten i munden og ligger en stofble oppe ved hendes hovede. Så bliver dynen puttet på og uroen tændt. Hvis der ikke er sygdom eller en tiger plejer det at være det. Vi kan godt give sutten et par gange hvis hun brokker sig.

Hvis hun er meget urolig bliver hun svøbt i dynen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi svøber hende i dynen - hvis det er en af de dage hvor hun ikke falder i søvn af sig selv svøber jeg hende, sætter mig godt til rette i sofaen, sørger for hun kun kan se mig, giver hende sutten, HVER gang hun spytter den ud, synger én sang hun kender (har sunget solen er så rød mor og mors lille ole en masse gange når hun er tilpas, så nu forbinder hun dem med noget godt) - nogle gange bliver hun stille når det går op for hende at jeg synger. Hvis hun bare er stædig nusser jeg hende fra panden og ned over næsen samtidig. Og så vugger jeg hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1) Amning

2) Endeløs vandring/trøst med ham på armen.

3) Samme som punkt 2 inkl. "jeg er en papegøje fra Amerika"-sangen

4) Tilbyder brystet igen... nogle gange skal han bare ligge og sutte, til han sover...

5) Siddende vuggen (mave mod mave) fra side til side, gerne inkl. "jeg er en papegøje fra Amerika"-sangen

6) Gentager alle punkter x antal gange

Hvis alt andet fejler: Sætter ham i vikle, den virker 9 ud af 10 gange, men er bøvlet at få ham ud af, uden at han vågner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et bad- egentlig er det nogle dage kun en tur i vand med babyolie herhjemme, men det er blevet en fast del af putteritualet herhjemme :) Det giver sådan en ro over Melissa, som ellers har nemt ved at nå det overtrætte punkt om aftenen :(

Vi vugger og samtidig synger "Når du ser et Stjerneskud" mens nusser jeg hendes kind, hånd eller stryger en finger fra panden og ned over næsen. Samme metode har vi også brugt når hun er lagt i seng, vi er ved at lære hende ikke kun at falde i søvn på en arm ;) Ofte har vi opdaget, at hun lister hendes hånd ind under min bluse, så hånden hviler på brystet, så vi er begyndte selv at lægge hendes hånd derind og det giver hende også ro :)

Hun kan også svøbes i dynen eller en stofble- det er dog mest manden der har held med den metode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vender jeg lige tilbage, naar samlinge er komplet wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er tage hende i opløbet inden hun er træt. Ligger hende en halv time før, for lige pludselig træder trætheden ind, og så ender man i en "kamp" . Det er i hvert fald hvad jeg gør. Nogle gange ligger jeg hende i vognen, og vugger et par gange og så sover hun. Hun har altid en eller 2 nusseklude ved hovedet... Det elsker hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1) Amning

2) Endeløs vandring/trøst med ham på armen.

3) Samme som punkt 2 inkl. "jeg er en papegøje fra Amerika"-sangen

4) Tilbyder brystet igen... nogle gange skal han bare ligge og sutte, til han sover...

5) Siddende vuggen (mave mod mave) fra side til side, gerne inkl. "jeg er en papegøje fra Amerika"-sangen

6) Gentager alle punkter x antal gange

Hvis alt andet fejler: Sætter ham i vikle, den virker 9 ud af 10 gange, men er bøvlet at få ham ud af, uden at han vågner...

Hvad er en vikle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er 3 måneder.

Min sundhedsplejerske sagde at det var når de var omkring 4 måneder, at man "grundlagde" putteritualerne.. Dvs hvis man brugte flere timer på putteritualet der, kunne man forvente at man i fremtiden ville få et barn, hvor det tog så lang tid før de kunne sove.

Derfor er vi meget bevidste om at selve vores putteritual er kort.

Hun får nattøj på omkring kl 20. Derefter gearere vi helt ned. Hun får en flaske, og som regel småblunder hun ved en af os.

Kl 22 får hun den sidste flaske. Ofte falder hun hen når hun får den flaske - også er det jo let, så bliver hun smidt halv/hel sovende i tremmesengen. Vi er på en mission der skal gøre at der ikke kommer en "pause" mellem de to lure.. Så det bare er op, flaske og i seng igen :)

Er hun vågen, så lader vi hende ligge i tremmesengen, giver sutten og siger "ssssh.. Du skal sove". Hvis hun bliver ked af det, kommer hun op igen og vi vugger og beroligere hende.

Nu har vi lige haft en omgang forkølelse, så tigerspring også 3. måneders vaccine... Så der var putteritualer bare helt ad helvede til ;)

Ofte er problemet for os, at hun om aften bare "går kold". Fx falder hun ofte i søvn, mens Christian står med hende på armen - når han er på vej ind og putte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER