Soffekb

madrutiner ?

10 indlæg i dette emne

hej

har en dreng på 4 måneder :)

og skal til at begynde at spise gød og mos :)

hvordan er jer der har babyer med grød & mos jeres mad rutiner ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er begyndt at give ham det efter eftermiddagsluren, ved 17 tiden.. Han spiser stadig kun et par skefulde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad slags grød får han ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi begyndte på grød gav jeg hende det efter hendes formiddagslur, for der var hun mest udhvilet og mest frisk til det...

Vi startede med rismelsgrød,majsmelsgrød og hirsegrød og ret hurtigt var hun oppe og spise en hel portion af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg startede på grød og mos med Lise, da hun var 4 mdr, begyndte vi med lidt majsgrød og boghvedegrød, og lidt gulerods- og sød kartoffelmos. Prøvede også lidt frugtmos, som banan, æble og nektarin.

Søde kartofler kan fx fås i Føtex og er sådan nogle orange nogle, der ligger i en bakke i kølemontren i grøntafdelingen.

Majs og boghvedegrød lavede jeg supernemt på hhv. majs- og boghvedemel og en brik drikkeklar MME. Varmede mælken op i en gryde, tilsatte ca. 2 spsk af melet og rørte rundt med piskeris til det kom op at koge og blev tykt. Så frøs jeg det ned i små portioner bagefter.

Jeg startede ud med at tilbude hende lidt omkring frokosttid. I starten spiste hun ikke mere end 1-3 teskefulde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er at din dreng er i godt humør og ikke træt. Han må gerne være lidt sulten, men ikke alt for meget, for så har han hverken overskud eller lyst til at prøve noget nyt.

Og så må du ikke presse for meget på. Hvis han konsekvent vender hovedet bort, læner sig tilbage og ikke vil åbne munden, når du kommer med skeen, så respekter det og prøv igen senere. Ellers kan det meget hurtigt blive til en dårlig oplevelse for ham og så bliver det bare en kamp at få ham til at spise senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super super :) tak for de mange råd :) vil jeg prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har en rigtig god bog på apoteket til ca 100kr om mad til spædbørn.

Den er fra sundhedsstyrelsen :-)

Vigtigst af alt... husk at 4mdr ikke er lig med skemad... Nogen er jo ikke klar til det allerede der :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har en rigtig god bog på apoteket til ca 100kr om mad til spædbørn.

Den er fra sundhedsstyrelsen :-)

Vigtigst af alt... husk at 4mdr ikke er lig med skemad... Nogen er jo ikke klar til det allerede der :7himmel

Man kan også finde den bog på sundhedsstyrelsens hjemmeside www.sst.dk og så søge på "Mad til spædbørn og småbørn". Så er det gratis. Jeg har bare gemt den på min computer liggende på skrivebordet, så den er klar, hvis jeg skal slå op i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt at "helens bog om børn og mad" er helt igennem genial.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER