LDM

nogen der giver modermælkserstatning?

13 indlæg i dette emne

Ja som spørgsmålet lyder, er der nogen er jer der giver modermælkserstatning?

Hvis der er, hvad for et mærke bruger i? Og har i svært ved at finde ud af om baby får for meget/lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Zoey fik nutramigen de første 4 måneder da min mand har astma.

Nu får hun NanHa. Det siges at de bare ikke må tømme flasken hver gang. Hun er knap 6 måneder nu og jeg laver flasker med 210ml i. For så efterlader hun ca 10 ml.

Min sp siger at baby selv styre hvor meget de spiser. Og man ikke skal gå op i mængder.

De kloge hoveder siger ko de ca skal have 1/6 del af deres kropsvægt på en dag. Men det passer slet ikke herhjemme. Hun vejer 7,4 og får kun 800ml. Men hun trives og vil ikke have mere, så det er bare hendes behov at hun ikk skal have så meget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov så ikke det var i en terminsgruppe. Håber du kan bruge mit svar alligevel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har recept på profylac el nutramigen men har ikke købt endnu. min sundhedsplejerske sagde ca 1/6 ag vægt ved MME og amning 8/10 gange dagligt.. jeg malker ud og eftermader nogle gange da han ellers ligger ved bryst i 3-4 timer...!!! men jeg har så tilgengæld MEGET mælk da jeg malker ud også :( han har bare dårlig sutteteknik samt stadig lidt gulsot så han bruger meget energi på mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har recept på profylac el nutramigen men har ikke købt endnu. min sundhedsplejerske sagde ca 1/6 ag vægt ved MME og amning 8/10 gange dagligt.. jeg malker ud og eftermader nogle gange da han ellers ligger ved bryst i 3-4 timer...!!! men jeg har så tilgengæld MEGET mælk da jeg malker ud også :( han har bare dårlig sutteteknik samt stadig lidt gulsot så han bruger meget energi på mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Celina får Alomin 80 ml. pr. måltid og er i dag 3 uger :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også efterhånden gået over til mme (Allomin). Jeg har også læst og fået at vide at babyer skal have det der svare til 1/6 del af deres vægt, men med Rasmus 5 kg er det lidt over 800 ml og der når vi ikke op hver dag. Men han er glad og tilfreds og får det han vil have, så det må være fint. Rasmus får ca 80 ml pr gang, hvis han tømmer flasken, laver vi lidt mere, så der er altid noget tilbage i flasken så vi er sikre på at han bliver mæt. Jeg har læst at det er vigtigt at de ikke tvinges til at drikke mere end de vil (kunne jeg aldrig finde på) og at der skal være lidt tilbage i flasken hver gang for at sikre at de får nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar, jeg vidste ikke at der skulle være noget tilbage i flasken hver gang, men rart at vide :)

Jeg giver grøn allomin for at undgå ondt i maven, og tror det virker :) han springer dog noget rundt i sine måltider, der er lige et par gange om dagen hvor han ikke vil have så meget, men så får han bare to flasker med kortere tid imellem, for han er sulten og helt vildt ked hvis ikke han får flaske, vi troede ikke det var sult til at starte med, men er ret sikre på at det er det nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge allergikere og derfor får Ida Peptical.... en dåse koster 287 kr. så det er skisme en dyr kost!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge allergikere og derfor får Ida Peptical.... en dåse koster 287 kr. så det er skisme en dyr kost!

?

har du ikke fået en grøn recept ved din læge??? det giver tilskud og så er dåserne nede i 87 kr... :D vores lucas fik nutramigen fra han var 1 mdr til 3½ mdr alderen. (ammede 1 mdr, men så havde jeg ikke mere mælk) og efter 3½ mdr ville han ikke have det mere.. men vi havde grøn recept og så er det en helt anden pris.. prøv at hør din læge ad når nu i begge er allergikere.. det er vi nemlig os.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge og sygehus har skrevet go for det, lige nu ligger det til behandling ved kommunen, de giver vist tilskud, når man er blevet godkendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.. her udskrev lægen bare det de kalder en grøn recept og så var det i orden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge og sygehus har skrevet go for det, lige nu ligger det til behandling ved kommunen, de giver vist tilskud, når man er blevet godkendt.

jeg fik også recept ved lægen, som jeg afleverede på apoteket.. køber dog profylac da den dufter bedre og den rækker længere end nutramigen.. jeg gir 80 kr for en dåse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER