Barbamama

Tip til strikke-nybegynder søges :-)

10 indlæg i dette emne

Jeg har sådan lyst til at lave et eller andet kreativt her mens jeg er på barsel. :) Jeg er bare ikke særlig kreativ med hænderne :rolleyes Og jeg gider ikke skabe en masse produkter, som jeg alligevel ikke gider have :P Men jeg tænker, at hjemmestrikkede sokker kan man vel altid bruge (og både min mand og min veninde hepper på, at jeg begynder at strikke, så jeg kan give dem hjemmestrikkede sokker :P)

Men jeg har aldrig rigtig strikket :unsure Hvordan kommer man igang? Hvad skal man have af pinde/garn/opskrift/osv? Hvad skal jeg starte med? (og hvordan undgår jeg at brænde en hulans masse penge af på strikketing, som jeg alligevel aldrig får brugt? <_< )

Er der nogen der kan hjælpe en krea-håbløs sjæl som mig igang? :help :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har strikket rigtig mange halstørklæder for det var hvad jeg kunne finde ud a men ville rigtig gerne lære og strikke strømper men kunne ikke finde nogle der kunne lære mig det så efter meget søgen på nettet fandt jeg på at youtube har jo videoer med alt så der lærte jeg det efter meget banden og svovlen og det har nok set sjovt ud men jeg har lært det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Garnstudio.com der kan du finde mange opskrifter og de har også begynder videoer og forklaringer, paapinden.com kan også anbefales.... Som nybegynder ville jeg finde det projekt du ville gå i gang med og så købe pinde og garn til det... Sokker er nok ikke det letteste begynderprojekt .. Men et halstørklæde eller djævlehue er let... Eller et baby halstørklæde, en såkaldt fisk... Du må endelig skrive hvis det er du vil have hjælp til at tyde noget specielt... Tror jeg kan hjælpe med det meste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my... Har lige kigget paapinden.com og er allerede helt rundtosset :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så har drops og på pinden gode video tutorials. Start med at købe pinde i genbrugsen. De er som regel billige og fungerer ganske fint! Stof og stil eller supermarkedet har tit garn til billige penge. Og ellers spørg alt det du vil herinde :) Start med noget overskueligt. Jeg har lige nu gang i en plaid (evighedsprojekt) og ind imellem strikker jeg en karklud, for så føler jeg at jeg får noget færdig ;)

Går det helt galt, må vi mødes en dag og jeg skal vise dig de gængse ting, som slå masker op, strikke ret og vrang. Strømper kan jeg ikke hjælpe med, for har endnu ikke gidet at strikke strømper. Der skal jo strikkes 2 ens, hvilket virker SÅ kedeligt i mine øjne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så har drops og på pinden gode video tutorials. Start med at købe pinde i genbrugsen. De er som regel billige og fungerer ganske fint! Stof og stil eller supermarkedet har tit garn til billige penge. Og ellers spørg alt det du vil herinde :) Start med noget overskueligt. Jeg har lige nu gang i en plaid (evighedsprojekt) og ind imellem strikker jeg en karklud, for så føler jeg at jeg får noget færdig ;)

Går det helt galt, må vi mødes en dag og jeg skal vise dig de gængse ting, som slå masker op, strikke ret og vrang. Strømper kan jeg ikke hjælpe med, for har endnu ikke gidet at strikke strømper. Der skal jo strikkes 2 ens, hvilket virker SÅ kedeligt i mine øjne :rolleyes

Det kan da godt være, at jeg tager dig på ordet mht. hjælp :blush

Indtil videre har jeg ringet til min mor og spurgt om hun stadig har sine strikkepinde og om jeg i så fald må låne dem. Hun vil lede efter dem - hun har ikke strikket siden jeg var helt lille, så det er vel ved at være 15-20 år siden :P Og så tror jeg, at jeg vil rende ned i p&p og se, hvad de har. :) Måske man skulle give sig til at strikke en plaid i noget lækkert uldgarn :7himmel

Og mht. strømperne: Nu ikke så kedelig, man kan da godt have en grøn på den ene fod og en rød på den anden :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da godt være, at jeg tager dig på ordet mht. hjælp :blush

Indtil videre har jeg ringet til min mor og spurgt om hun stadig har sine strikkepinde og om jeg i så fald må låne dem. Hun vil lede efter dem - hun har ikke strikket siden jeg var helt lille, så det er vel ved at være 15-20 år siden :P Og så tror jeg, at jeg vil rende ned i p&p og se, hvad de har. :) Måske man skulle give sig til at strikke en plaid i noget lækkert uldgarn :7himmel

Og mht. strømperne: Nu ikke så kedelig, man kan da godt have en grøn på den ene fod og en rød på den anden :lolhit

P&P har et rigtig godt udvalg, og tit gode tilbud :) Og du siger bare til hvis det er. Jeg er langt fra en strikke guru, men slå masker op, strikke ret og vrang, kan jeg trods alt finde ud af. Resten kan man altid youtube ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P&P har et rigtig godt udvalg, og tit gode tilbud :) Og du siger bare til hvis det er. Jeg er langt fra en strikke guru, men slå masker op, strikke ret og vrang, kan jeg trods alt finde ud af. Resten kan man altid youtube ;)

Det vil jo også være nok til at jeg kunne komme igang. :) Og fedt at p&p har et godt udvalg. Det må tjekkes ud! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også godt hjælpe hvis det var, men du er lidt langt væk... Mit første strikkeprojekt for godt 1.5 år siden var et halstørklæde på pind 12 i noget bulet garn.. Derefter stod den på et par halstørklæder mere og så gik jeg igang med babyhuer og så er svøb :) Jeg har brug for at det er noget der udfordrer mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Start evt med en babyvest? Det er relativt simpelt (mere end strømper hvor hæl og tå kan volde problemer) og så er det en ting som har potentiale for at bliver brugt.

Jeg ville købe garn som kan vaskes - man kan også få uldprodukter der kan vaskes på 30 grader, hvis du er glad for uld til dit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER