Little Miss

De små hænder

23 indlæg i dette emne

Hvad gør i andre ved de små kolde hænder - og gør i noget?

Ved godt de små har kolde hænder pga deres blodomløb men synes godt nok de er kolde nu hvor vejret er blevet køligere. Også indenfor...

Han har normalt en langærmet body, bomuldsbukser og sokker på og er varm i nakken. Men skal jeg gøre mere?

Alle taler om uldtøj men hvornår skal de bruge det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gør det samme som dig, Mie kan svede men have kolde hænder. Nogle gange tager jeg dem i mine fx når jeg ammer, og jeg pakker dem godt ned under dynen når hun sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør det samme som dig, Mie kan svede men have kolde hænder. Nogle gange tager jeg dem i mine fx når jeg ammer, og jeg pakker dem godt ned under dynen når hun sover.

Samme jeg gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter ikke mere tøj på Lasse pga kolde hænder for ellers ender han med at svede.

Han har bukser, langærmede Body og strømper.

Jeg sørger for at varme dem under amning eller når jeg mærker at han har kolde hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter ikke mere tøj på Lasse pga kolde hænder for ellers ender han med at svede.

Han har bukser, langærmede Body og strømper.

Jeg sørger for at varme dem under amning eller når jeg mærker at han har kolde hænder.

:ditto

det samme jeg gør med Sophia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas har også kolde hænder... men det har jeg hørt at det må de gerne have... bare de er varme i nakken.. så så længe hænderne ikke ligefrem er is kolde, tror jeg ikke man skal gøre mere end du gør...balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb langærmede bodyer med indbyggede "vanter" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb langærmede bodyer med indbyggede "vanter" :)

Smart! Hvor kan man købe sådan nogen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sygehuset gav vi hende små vanter på :7himmel

Så blev det varmt, også gjorde vi intet...

Nu sover hun altid med hænderne over dynen - Men de er aldrig kolde, så vi gør intet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart! Hvor kan man købe sådan nogen?

Har fået en fra h&m, men man kan sikkert også finde dem andre steder. Det er ligesom de natdragter hvor der er indbyggede fødder i (et ekstra stykke stof man krænger om foden )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også bare puttet et par sokker på hænderne :)

Det bruger jeg i min dagpleje når børnene sover. Fingervanter er et helvede at give små børn på, og luffer med tommelfinger kan også være træls.

Derudover så bliver tommelfingeren lettere varm når den får lov til at være sammen med de andre fingre inde i en sok.

Her om efteråret sover de med alm. bomuldssokker og til vinter får de termosokker på. Billigere, bedre og lettere end vanter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også bare puttet et par sokker på hænderne :)

Det bruger jeg i min dagpleje når børnene sover. Fingervanter er et helvede at give små børn på, og luffer med tommelfinger kan også være træls.

Derudover så bliver tommelfingeren lettere varm når den får lov til at være sammen med de andre fingre inde i en sok.

Her om efteråret sover de med alm. bomuldssokker og til vinter får de termosokker på. Billigere, bedre og lettere end vanter :)

Både i Name it og i H&M kan man købe "vanter" til babyer - det er ligesom sokker, altså uden "tommelfinger".. Sokker er bestemt en god løsning, men jeg vil hellere give 30 kr for et par "baby vanter" også ikke gå rundt og vise et barn frem med sokker på hænderne :whistling På sygehuset var det også sokker hun fik på hænderne - vi købte bare vanterne da vi kom hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vist jeg skal ud og have et par vanter til lillemanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, en langærmet body er for lidt. Jeg vil altid give to lag til de små på denne tid af året. Det har jeg også selv, og helt små skal jo som minimum have det samme lag tøj på som os, gerne et lag mere. Det vil være helt fint at starte med uldundertøj nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, en langærmet body er for lidt. Jeg vil altid give to lag til de små på denne tid af året. Det har jeg også selv, og helt små skal jo som minimum have det samme lag tøj på som os, gerne et lag mere. Det vil være helt fint at starte med uldundertøj nu.

Camille har altid langærmet body inde under sin trøje - Og havde den body nu vanter, ville det jo have været herligt ;)

Hun behøvede ikke to lag vanter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt tommelfingerreglen at man bruger uld i de måneder, hvor der er R i, altså fra september til april. :) Og så at det gerne må være uld/bomuld i september og april, og så uld i resten af månederne. Men det er jo bare en tommelfingerregel :)

Her i september har Valdemar haft bodyer, natdragter og strømper i både bomuld, uld/bomuld og ren uld, men jeg regner med at vi i oktober stopper med at bruge bomuld og altid bruger enten uld eller uld/bomuld. Han er en varm baby, så jeg er ikke sikker på, at vi går over til at bruge ren uld hele tiden i oktober-marts, men jeg kan godt lide, at der i hvert fald er lidt uld i bodyen. Så er han så dejlig lun :7himmel

Mht. fingrene, så bruger vi også strømper, men kun hvis vi er udenfor, hvor der koldt. Herhjemme er de ikke meget kolde, bare sådan lidt kølige, og det tror jeg ikke, at han er generet af :)

Vi har også et par uldluffer (uden seperat rum til tommeltot), som jeg regner med at han får på, når der for alvor bliver vinter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mht. lag:

Om natten har han kun ét lag: Natdragt uden body under.

Om dagen har han næsten altid body med bluse over, men hvis jeg fornemmer at han har det varmt, så kan det også godt bare være langærmet body med bukser (det tror jeg dog bliver aktuelt sjældnere og sjældnere, nu hvor det bliver koldere og koldere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver Max handsker på ud og sove nu.. Hans hænder bliver vildt kolde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores datter får også handsker på ud og sove...det er ikke dem med foer, bare nogen tynde bomuldshandsker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt læse mig frem til, at jeg har er ret varmt barn. Karla har sjældent mere end et lag på, og hvis hun har, så har hun kortærmet body indenunder. Vi har købt noget uldtøj fordi hun altid sveder, når hun sover, men lige nu sover hun i en kortærmet body, og har det fint varmt.

Når hun sover ude har hun en langærmet body på i voksien, men hue og vanter har slet ikke været nødvendigt indtil videre, så længe hun ligger i læ.

Hvis hendes hænder er kolde, masserer jeg dem lidt for at få blodcirkulationen ud til fingrene. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt læse mig frem til, at jeg har er ret varmt barn. Karla har sjældent mere end et lag på, og hvis hun har, så har hun kortærmet body indenunder. Vi har købt noget uldtøj fordi hun altid sveder, når hun sover, men lige nu sover hun i en kortærmet body, og har det fint varmt.

Når hun sover ude har hun en langærmet body på i voksien, men hue og vanter har slet ikke været nødvendigt indtil videre, så længe hun ligger i læ.

Hvis hendes hænder er kolde, masserer jeg dem lidt for at få blodcirkulationen ud til fingrene. :)

Jeg har også et varmt barn, at give hende 2 lag på vil være dyreplageri - vi har heller ikke vanter - hvis det regner og er koldt får hun en lille bomulds hue på, men ofte pakker jeg bare hendes 2 sutteklude der ligger i liften ned om hovedet og dynen op til hendes næse. Hun sveder bare så ofte og vågner pga det :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får et barn der sveder, hvis han ska ha to Body'er på. Bare i dag hvor han har en langeærmet på, sveder han lidt pga der er varme på i rummet. Der er så blevet skruet ned.

Et barn ska hverken fryse eller koge og da børn er forskellige, klæder vi jo også forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Søn er også en varm dreng, han sover heller ikke med hue i barnevognen endnu, så får han det alt for varmt... Han har heller ingen body på under natdragten, så får han er også for varmt... Vanter bruger vi ikke endnu heller... selvom han altid sover med hænderne over hovedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER