mikkelmille

gulsot = ingen søvn og massere af kontrolvesøg :(

19 indlæg i dette emne

Lillemanden har gulsot - ikke slemt tallet var ca 200 så den står på mad mad mad og dagslys... men det betyder jo at han mangler energi til at spise sig mæt så han kan godt være halvvågen i 6/7 timer hvor han går til og fra brystet :( puha... men kontrolvejning idag sagde 2900 så det er +50 g siden lørdag :) men de anbefalede mig at malke ud og give ham efter måltider da flasken er nemmere end bryst bare indtil han er frisk.. og kontrol igen onsdag og fredag.. er lidt ked af at vi skal supplere med flaske - men så længe det kun er en periode og det er min mælk så mente de det var bedst for ham - da han åbentbart er mærket af den smule gulsot... men hvis jeg nogensinde skal have flere børn så vil jeg ikke bo lige så langt fra sygehus...!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er hårdt når de små ingen kræfter har til at spise. Men dejligt han alligevel har taget på. Silke Elia havde et tal på 170, så hun har også været gul (dog så hun slap for lyskasse) men vi skulle også vække hende den første tid, og sygeplejerskerne hjalp med at give min mælk, som jeg også havde pumpet ud, indtil mælken var løbet ordentlig til, så hun ikke skulle kæmpe for at den kom.

Men det skal nok gå. Sender dig en stor krammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg malker også ud - idag er første dag jeg kan få 50ml ud :) då lidt fremgang er der. men han er stadig vågen op til 8 timer af gangen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Mads fik også gulsot og lå på lysmadras i nogle dage. Hans bilirubin nåede op på 369... Han var helt neongul og havde reptilgule øjne. Det hjalp dog vældigt, da jeg endelig fik min mælk og kunne få ham skyllet igennem :)

Håber, at jeres lillemand hurtigt bliver fin igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror også min mælk først er helt løbet til nu - han har da sovet idag :) men sundhedsplejersken viste mig også ny ammeteknik da han er høj i ganen.. så nu får han mere mad... og så mente hun at det går den rigtige vej nu da hans øjne ikke er så slemme som i starten nu.. men skal lige vejes fredag og mandag igen :) men puha... håber da det vender nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha, godt at høre at det går den rigtige vej, så kan I forhåbentlig snart få lov til at få mere ro på og bare nyde jeres lille familie :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber jeg vi snart kan - men amningen giver stadig store problemer.... så søvn er en by i Rusland....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh, hvor kan jeg altså følge dig - er jo i samme situation, dog på hospitalet. Vil bare sige at du ikke er alene, men du skal nok klare den :) Håber han snart er frisk igen, så I alle kan få sovet noget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha det må være hårdt - vi er heldigvigvis ikkemålfisk hårdt ramt at vi skal på sygehus, vi bliver bare vejet 2 gange om ugen.. men ville ønske de hjalp mig med at lære at mætte ham.. jeg kan ikke ligge ham fra mig i løbet af dagen heller :( glæder mig til sundhedsplejerske kommer i morgen.. han er muligvis også skæv i lænden efter fødslen så måske det også giver gener :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er sonden jo vejen frem for at han bliver fuldstændigt mæt, men hvis blodprøverne er som forventet bliver den fjernet i dag, og så skal han klare sig på mit bryst og hvad der ellers kan malkes og gives på kop.

Har din dreng (kan ikke lige huske om han har fået navn) ikke få fra kop eller flaske så han i det mindste bliver mæt og kan få ro til at sove ordentligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

an hedder Victor :) jo i flaske, men det har ødelagt hans sutteteknik lidt, og vil bare helst ikke standse amning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her på neonatal siger de også at flasken kan ødelægge sutteteknikken, men at koppen ikke skulle forstyrre det, så måske det er et forsøg værd? Håber i hvert fald snart at Victor får det bedre. Selv har vi lige sluppet sonden, da tallet igen var faldet flot til 163, og lyset er også taget fra ham :loveshower (mor er meget stolt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor lækkert - tillykke.. vil da prøve med koppen i aften.. tror han sover nu. vi fik kun målt en gang til 197 og så kan vi nøjes med vejninger.. men jeg læste bogen (på 185 sider) Sundhedsstyrelsen bog vejen til vellykket amning til sundhedspersonale så prøver lidt at lære at amme ud fra den. der står bla at gulsot kan være i kroppen 3/4 uger desværre - og det kaldes amningens fjende nr 1...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået med ham i nat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han sov først kl 24 - men kun afbrudt af mad sov han til 8 og så ikke sovet siden :( men sundhedsplejersken kommer idag.. men Gud hvor er det stressende at han ikke sover - især fordi det ligner at det går min kæreste mere på, han går rundt pg brummer som en sur Bjørn.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv... Håber din SP har nogle kloge råd eller kan hjælpe dig. Ellers må du da skære igennem over for hospitalet så Victor kan få den hjælp han skal ha' og få det godt igen. Kæmpe kram til dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har hun været her - han får hvad han har brug... men giver tydelig udtryk for at han er født tidligt.. hun er ikke i tvivl om at hvis han selv kunne vælge så blev han i maven til jeg havde været mindst en uge over termin.. så hun siger at han kan kun sove tæt ved mig og jeg skulle prøve at læse lidt om for tidlig født for så vil jeg kunne genkende hand signaler... så ikke noget med at gå fra arm til arm - kun mor og far og gerne tæt på hele tiden :) og ja, nu har han lige sovet en time med farmand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering :) Selvfølgelig ikke super at det er pga for tidlig fødsel, men rart at der trods alt er en grund, og måske endda en vej frem. Krydser fingre for at det vil hjælpe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER