Britt

Madras fra røgfyldt rum

4 indlæg i dette emne

Har et stort problem: Har lige nu en al for smal seng i forhold til at skulle amme den lille, og være to voksne (140 cm).

Vores gamle seng har vi haft lånt ud til min store søn, da den egl. er alt for blød til min mand. MEN: da vi skulle have den tilbage viste det sig, at sønnen har røget i værelset, hvor den ene del af sengen stod. Madrassen er helt gul og lugter. Så indtil videre har vi droppet den. ... Men kan man fjerne lugten / røgpartiklerne? ... Er det ikke uforsvarligt med et lille barn, selvom topmadrassen er ny og ren?

Virkelig et dilemma, for vi står altså ikke lige med flere tusind kroner til en ny dobbeltseng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke kunne holde lugten ud og bare tanken om at den er helt tilrøget....puha. Men jeg er er også vildt overpernitten med sådan noget efter jeg selv er stoppet med at ryge :blush Men hvis man nu kunne lade den stå ude nogle dage hvor den kunne blive luftet igennem og blev vasket med noget rodalon eller hvad har vi, så kan den måske reddes :) Er sikker på at jeres bette pus ikke tager skade. Han/hun har vel også sin egen seng han/hun sover i imellem amningerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså heller ikke at det er et problem sådan rent helbredsmæssigt. Men måske kan man sende den til rensning? Jeg tænker, at man jo renser røgskadede møbler efter ildebrand, så kan man måske også gøre noget for tobaksrøg - hvis altså ikke det hjælper bare at lægge den udenfor til udluftning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vaske den af så godt jeg kunne i rodalon evt. eddike og købe ny topmadras, med mindre betræk kan trækkes af og vaskes på topmadras.

På møntvaskerier har de ofte nogle kæmpe vaskemaskiner der kan tage 23 kg. der kunne man prøve at vaske topdras mv. hvis det er.

Hvis i har vasket af så godt i kan, tror jeg ikke baby tager skade, det er jo ikke røg der går i luftvejemv. det er nærmere en lugt her - omend den kan være slem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER