rusternille

Ammebrikker??

8 indlæg i dette emne

Hej i lækre mødre :loveshower

Min amning er ved at køre ret godt, hun virker til at blive mæt hver gang og mælken er løbet godt til.. Mææææn jeg kan simpelthen ikke få hende til at tage mine vorter alene.. Jeg har ikke indadvendte vorter men de strutter bestemt heller ikke.. :hophop

Har i nogle gode tip til at få dem vendt fra det, (hver gang jeg prøver går amningen totalt i vasken og ender med gråd i en halv time efterfulgt af amning MED suttebrik) <_<

Er der nogen herinde som altid bruger brikker? og fungerer det godt med mælkestimulationen, når bebsen har behov for mere? Eller bruger i ofte pumpe, for at stimulere ekstra??

Jeg er endnu ikke klar til at opgive afvænningen af brikken, men jeg vil gerne kunne tage det med lidt mere ro i sindet, så hvis i har nogen lykkelige fortællinger med brikker, hører jeg dem meeeeeget gerne :super

Tak på forhånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh de brikker!

Jeg bruger ammebrikker, og Sophia blev 2 måneder i fredags. Synes da helt klart det ville være nemmest uden brikkerne, men hvis alternativet er ingen amning vil jeg meget hellere beholde dem.

Fik en meget usikker start på amningen, men lige så snart brikkerne kom ind i billedet vendte det. Er stadig ikke klar til mulige nederlag på den front, så det er meget muligt jeg kører hele ammeforløbet igennem med ammebrikkerne. Hun har haft ind til flere appetitspring, og mangler kun at tage 700 g. på for at have fordoblet sin fødselsvægt. Bruger aldrig pumpe for at stimulere mælkeproduktionen.

Snakkede med en jordemoder fra ammeambulatoriet på Hvidovre, og hun fortalte at det var i gamle dage brikkerne kunne have indflydelse på mælkeproduktionen. Idag er de så tynde og fine, så det eneste negative hun kunne sige om dem var, at de jo skal rengøres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 3 i min MG som har brugt ammebrikker. En af dem bruger dem stadig (børnene er nu 7 mdr) og en anden smed dem først da de var ca 4-5 mdr gamle (og den tredje efter et par mdr.). De har ingen problemer haft med at producere nok mælk. En af dem har haft brugt lidt pumpe, men det var ikke for at få mælkeproduktionen op, men bare for at malke ud til at have mælk i fryseren til senere brug.

Så hvis det fungerer for dig, så brug dem bare med god samvittighed. Og så kan du langsomt forsøge hen ad vejen at amme uden, hvis du gerne vil forsøge at smide dem. Og hvis du alligevel skulle føle at du på et tidspunkt begynder ikke at have nok mælk kan du jo altid begynde at malke ud ved siden af til den tid for at stimulere, men det har som sagt ikke været noget problem for dem i min MG.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også en dårlig start med amningen, hvor jeg ingen instruktion fik og endte på 2. dagen med helt ødelagte brystvorter. Samme nat ammede jeg 7 timer i træk og det var forfærdeligt!

Dagen efter fik jeg grundig instruktion og blev introduceret til suttebrikker. Brugte dem kun engang imellem for netop ikke at ødelægge mælkeproduktionen, men efter vi kom hjem og jeg havde brudt grædende sammen fordi det gjorde så ondt at amme, brugte jeg suttebrikkerne ved hver amning de næste to dage...ahhhhhh, det hjalp!!!!

Er nu i gang med udtrapning, hvor jeg om dagen bruger suttebrikker den første halvdel af amningen hvorefter jeg tager dem af og fortsætter. Om natten bliver de på. Indtil videre går det nogenlunde, men jeg stresser ikke for at blive suttebrikkerne kvit.

Men vil helst kunne undvære dem, da det er noget nemmere bare at kunne hive "maden" frem uden at skulle "forberede" den først :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger brikkerne og ser dem mere som en velsignelse end en forbandelse. Min ene brystvorte er inadvendt men det var egentlig fordi Mie ikke rigtig forstod at tage ved fra starten, jeg fik aldrig vist hvordan jeg skulle gøre, men fik smidt et par ammebrikker i nakken i stedet <_< MEN min søster bruger ammebrikker og min mor fortalte at hun opgav amningen alle fire gange 3 af gangene fordi vi simpelthen ødelagde hende fordi vi suttede med spaghetti sug (suger som i et sugerør) og det er lige præcis det Mie gør. Så jeg har indset at det nok alligevel aldrig vil komme til at fungere. Det er mere frustrerende at forsøge at komme af med brikkerne end det er for mig at acceptere at bruge dem. - ærligt så kan jeg ikke se hvorfor folk er så opsat på at man skal komme af med dem, de fungerer FINT og Mie får ren fløde. At man skal gøre dem ren er en lille ting, flaske mødre har et meget større arbejde med rengøring og mælke opvarmning m.m. og de klarer det da fint :rolleyes at jeg så skal koge mine ammebrikker flere gange i løbet af dagen er da den mindste lille ting.

Jeg gør INTET for at stimulere produktionen yderligere - og Mie tager fint på og har fået dobbelthage.

Jeg har købt ekstra brikker så jeg nu har 3 - skide smart når man er på tur i længere tid og om natten når man ikke lige gider stå op bare for at koge dem.

Jeg har købt sådan nogle kogeposer til mikro ovnen til dem i Ønskebørn for der er næsten altid mikro ovne i amme rum så syntes det er voldsomt smart til ture ude. (har dog ikke prøvet dem endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger brikkerne og ser dem mere som en velsignelse end en forbandelse. Min ene brystvorte er inadvendt men det var egentlig fordi Mie ikke rigtig forstod at tage ved fra starten, jeg fik aldrig vist hvordan jeg skulle gøre, men fik smidt et par ammebrikker i nakken i stedet <_< MEN min søster bruger ammebrikker og min mor fortalte at hun opgav amningen alle fire gange 3 af gangene fordi vi simpelthen ødelagde hende fordi vi suttede med spaghetti sug (suger som i et sugerør) og det er lige præcis det Mie gør. Så jeg har indset at det nok alligevel aldrig vil komme til at fungere. Det er mere frustrerende at forsøge at komme af med brikkerne end det er for mig at acceptere at bruge dem. - ærligt så kan jeg ikke se hvorfor folk er så opsat på at man skal komme af med dem, de fungerer FINT og Mie får ren fløde. At man skal gøre dem ren er en lille ting, flaske mødre har et meget større arbejde med rengøring og mælke opvarmning m.m. og de klarer det da fint :rolleyes at jeg så skal koge mine ammebrikker flere gange i løbet af dagen er da den mindste lille ting.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøøj hvor er det bare dejligt at høre.. Jeg havde også svært ved at tro at de var så stor en forbandelse som sp'erne gør dem til, og som i siger - vil jeg da hellere have en glad tilfreds pige end besvær og gråd..

Vil nok stadig forsøge af og til at lokke hende til brystet dog, men for pokker lige nu står det mig altså til halsen!!

Så tuuuuuusind tak for støtten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har allerede været mange gode svar og jeg vil bare tilslutte mig de gode historier. :)

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen, hvor mælkeproduktionen faldt eller amningen på anden vis tog skade af brikker :)

Tværtimod kender jeg en, der ammede i 10 måneder uden det mindste problem, og ammebrikkerne har da også været en STOR hjælp herhjemme. :)

At Valdemar så pludselig nærmest fra den ene dag til den anden knækkede koden og tog brystet uden brik, så jeg slap for at bruge dem mere er en anden sag :yay

Mit råd vil være at forsøge uden brikkerne de gange hvor du har overskud til det - måske knækker Livia pludselig koden og så slipper du for at skolde (og for løftede SP-fingre :rolleyes ). Men at du tager brikken på så snart at Livia eller du mister tålmodigheden. Det skal være rart at amme, ikke noget man frygter :)

Og hvis Livia pludselig knækker koden så er det fedt for så slipper du, og ellers så vil jeg sige, at du skal bruge brikkerne med god samvittighed så længe Livia virker til at trives og tager på, og det tror jeg bestemt at hun vil gøre uanset om du bruger brik eller ej. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER