Tinakp

Appetit-spring ved 6 ugers- alderen

13 indlæg i dette emne

Ja vi tager det hele med herhjemme i stor stil - hvorfor skal det også være nemt at have et spædbarn? Man skulle nødigt gå og dovne.... rolleyes.gif

Men vi regner med at vi nu er stødt ind i det såkaldte appetit-spring, med kære Elin...

Vi har ellers kæmpet med meget allerede - nakke, ryg og maven.... tiger-spring og nu også appetit-spring.

Men jeg nåede at gå i panik og tænke at nu er det helt galt, for pigebarnet hang så at sige i patten hele dagen og aftenen i går, var mega ked af og irriteret - og virkede faktisk også irriteret ved brystet. Intet kunne trøste hende - og jeg tænkte "fuck, der er ikke nok mælk" .... hun var vågen fra 15.15- 01.00 i går....inden hun endelig overgav sig... så sov hun til gengæld også til 5.30 ..... i dag virker hun anderledes - mere glad, mere træt... men sover små lure og spiser godt - men slet ikke som i går. Og jeg kan også mærke at der er kommet meget mælk i brysterne.

Er det er ikke appetit-spring? Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal tænkte....

Hvor lang tid skal man regne med at det tager - og er der nogle specielle tegn der viser, at det er ved at være på retur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh, mener Noah meldte sig hver 1,5-2 timer i et doegns tid - ogsaa om natten... Noah har ved hvert appetitspring primaert oeget det om natten. Men hvis Elin ikke oeger aften/nat, saa goer hun det jo om dagen :) Men altsaa, primaert et doegns tid...

Noah oeger nu vist stadig en smule her ved 3 maaneder, men det kendetegner sig primaert ved at han er gaaet tilbage til at spise hver 3. time som et schweizisk urvaerk, nogle gange hver 2. time... Det er til at klare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, mener Noah meldte sig hver 1,5-2 timer i et doegns tid - ogsaa om natten... Noah har ved hvert appetitspring primaert oeget det om natten. Men hvis Elin ikke oeger aften/nat, saa goer hun det jo om dagen :) Men altsaa, primaert et doegns tid...

Noah oeger nu vist stadig en smule her ved 3 maaneder, men det kendetegner sig primaert ved at han er gaaet tilbage til at spise hver 3. time som et schweizisk urvaerk, nogle gange hver 2. time... Det er til at klare.

Tak for svaret Camilla - det er nemlig så rart at vide hvad man kan regne med.... Elin har virkelig været helt anderledes i dag, nærmest kun spist og sovet - indtil videre... man kan aldrig vide om det vender, når vi kommer til aften og nat.... hmmm...

Men håber da at det var det, for denne gang - for så overlevede vi jo også det... balloon.gif

Ja, Noah virker til at være ret så sød ved sin mor... men hun er med garanti også sød ved ham - så selvfølgelig er det gengældt.... loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor jeg tænker tilbage, så mindes jeg at Lasse havde en dag omkring de 6 uger, hvor han ikke lavede andet end at spise eller sove. Han var kun lige vågen pga vi var til 5 ugers undersøgelse.

Jeg tror ikke at du ska bekymrer dig om hvorvidt du har nok mælk, hvis du kan mærke At der kommer mælk i brysterne og elin spiser godt trods lidt brokkeri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie havde et appetit spring allerede ved de 14 dage - det var hårdt for det kom om natten og jeg anede ikke hvad der var, men SP kom heldigvis på besøg dagen efter og sagde at det er meget normalt og at de ikke nødvendigvis kommer så præcis som fx tigerspring, men at det gælder om at læse signalerne og ligge dem til når de melder sig. Her tog det natten og morgenen og så var det ovre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah spinger igen i dag og mine b223.gif er helt flade blink.gif Men han er stadig ved at kloejes ved hoejre og synker helt vildt. Han gik naermest i seng kl. 16 igaar, var lige vaagen 45 min og saa ellers hver 3. time natten igennem til kl. 8 imorges. Idag har han sovet mange lure og spist ofte, uden at jeg har brugt energi paa at kigge paa klokken, Det raekker at kigge paa sit barn og maerke hvilket bryst, der virker mest klar til baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bjarke havde 3 uger i streg, fra 5-7 ugers alder, hvor han sprang henover søndag - mandag. De første gange anede vi ikke, hvad der foregik.

Men kom så netop til at snakke om, hvorvidt han kunne være sulten. Så anden gang fik han en gang erstatnings-mælk og det hjalp.

3. gang kendte vi så signalet og han ik en gang erstatning, så kunne han nemlig få ro og ordentligt søvn og jeg kunne bedre nå at følge med og få produceret en større mængde.

Han sprang så uge 4 over uden at øge appetiten, trot jeg. På den anden side var vi på familie-hygge-erie i Norge, og jeg fik slappet godt af, og nåede måske bare at følge med ham?

Uge 5 var den gal igen, dog rykket til mandag-tirsdag, og han fik igen en flaske.

Jeg kan ikke nå at følge med ham uden at få lidt ro, og det kan flasken give. Han får max. flaske en gang dagligt og slet ikke hver dag, så tvivler på at det påvirker amningen negativt.

Ved ikke om det er normalt med ugentlige appetit-spring, men sådan er det hos os :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betYder det der appetitspring? ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et appetitspring er når babyen bruger et døgns tid på at øge mælkeproduktionen hos moren ved at søge brystet ofte - typisk en gang hver anden time et helt døgn også om natten. Det gør babyen fordi den nu har brug for mere mælk til at vokse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et appetitspring er når babyen bruger et døgns tid på at øge mælkeproduktionen hos moren ved at søge brystet ofte - typisk en gang hver anden time et helt døgn også om natten. Det gør babyen fordi den nu har brug for mere mælk til at vokse

Nej hvor sjovt. Sådan et er vi lige kommet over så!! :glad Han spisete en ekstra gang i går nat og rååd så hele dagen i går! :) Jubii hvor spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor sjovt. Sådan et er vi lige kommet over så!! :glad Han spisete en ekstra gang i går nat og rååd så hele dagen i går! :) Jubii hvor spændende

Ja de er ret smart indordnet sådan nogle babyer :D Men synes nu også det er rart at få overstået appetitspringene - synes ikke man laver andet end at amme <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de er ret smart indordnet sådan nogle babyer :D Men synes nu også det er rart at få overstået appetitspringene - synes ikke man laver andet end at amme <_<

Nej, kunne også mærke at det gik ud over mit humør at sidde bundet så mange timer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, kunne også mærke at det gik ud over mit humør at sidde bundet så mange timer <_<

det kan jeg godt forstå, det er godt det som regel ikke tager mere end et døgn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER