fru-lkh

Er jeg mon gravid?

14 indlæg i dette emne

Hej alle

I får lige lidt forhistorie:

Jeg smed p-pillerne den 7. juni i år og fik så mens den 11/6, 7/7, 3/8 (og den 3/9 - er jeg næsten helt sikker på!!).

Men, men, men... I mandags tog jeg en ÆL test da jeg havde det slim der (undskyld detaljen) og den var positiv - så vi fik hygget en del deromkring. Men så i foregårs, altså dag 16 i denne cyklus, begyndte jeg at bløde lidt og blev vildt forvirret. Så tog en en graviditetstest i dag, mest fordi jeg tester rigtig meget :whistling og den ser ud som på billedet, altså positiv?

Jeg tør ikk håbe noget på forhånd, for jeg har jo lige haft ægløsning. Hvad tror I? Håber I kan forstå min kringlede forklaring :rolleyes

Hilsen den fortvivlede

post-2744-053074900 1348265954_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En positiv test er en positiv test ;) Og den test er uden tvivl positiv :)

Jeg har ikke selv erfaring med æl-teste, men jeg har hørt, at de godt kan vise positive, når man er gravid og derfor ikke har æl. Men jeg er ikke nogen ekspert.

Så et forsigtigt tillykke herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er bestemt positiv - tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene piger. Og tusind tak!! For ja, den er vel positiv. Har taget 3 teste ny som ser sådan ud så er oss bare overlykkelig, men bløder i dag også. Synes det er lidt meget:( kan testene godt være positiv hvis man er ved at ''miste''?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene piger. Og tusind tak!! For ja, den er vel positiv. Har taget 3 teste ny som ser sådan ud så er oss bare overlykkelig, men bløder i dag også. Synes det er lidt meget:( kan testene godt være positiv hvis man er ved at ''miste''?

Ja, så er testen også positiv - Det er derfor rigtig mange venter til de er gået over tid med at teste, for at undgå at få et "falsk" positiv - altså et positivt resultat, hvor fostret er gået til grunde og man får sin menses..

Men, testen er i hvert fald positiv. Selvom du bløder, må du bare se tiden an.. Som regel kan man se en udvikling i testen over nogle dage - så hvis du tester igen om 2 dage, skulle stregen gerne være tydligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle kan også lave en positiv ÆL-tests hvis de allerede ER gravide. Synes g-testen er ret tydelig i forhold til at du ikke burde kunne teste positivt så kort tid efter ÆL. Sikker på at du ikke er længere henne end beregnet? Et tillykke får du ihvertfald herfra for en positiv test ER og bliver en positiv test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er helt klart en streg, tillykke! :loveshower Håber at den bliver siddende og blødningen stopper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle kan også lave en positiv ÆL-tests hvis de allerede ER gravide. Synes g-testen er ret tydelig i forhold til at du ikke burde kunne teste positivt så kort tid efter ÆL. Sikker på at du ikke er længere henne end beregnet? Et tillykke får du ihvertfald herfra for en positiv test ER og bliver en positiv test :)

Det er nemlig det. Så er jeg 7+1 nu, hvis det var. Men synes bare jeg blødte rigtig meget her den 3. sep og en uge frem ca, så var helt sikker på det var mens. Og nu bløder jeg igen, så må hellere snakke med lægen på mandag (der er laaaaang tid til <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid havde jeg taget en ÆL test den 24. december, som var positiv. Jeg tog én igen en uge efter den 31. december, som også var positiv, og var noget forvirret. Jeg testede så positiv på en GT allerede den 9. januar, da jeg havde det underligt og opdagede at jeg jo selv havde lavet kludder i hvornår jeg mente min mens skulle være - netop pga. den positive test den 31. december. Nu er jeg 41+0 og går og venter på at min lille dreng finder ud, og kan stadig lave positive ÆL-tests! Så det kan godt lade sig gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det. Så er jeg 7+1 nu, hvis det var. Men synes bare jeg blødte rigtig meget her den 3. sep og en uge frem ca, så var helt sikker på det var mens. Og nu bløder jeg igen, så må hellere snakke med lægen på mandag (der er laaaaang tid til <_< )

Som nogle af de andre skriver, er der jo også nogle kvinder der har mens igennem den første del eller hele graviditeten. Kan god forstå du synes der er længe til mandag. Men jeg hepper nu stadig på at du er gravid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har testet i dag også og stregen er svagere synes jeg. Og jeg bløder stadig konstant. Så det var vel det? :unsure Skal man så stadig snakke med lægen tror I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis stregen er svagere, så ville jeg nok give det et par dage, teste igen, og så se :kram

Det lyder ikke umiddelbart alt for godt :kram :kram :kram

:ditto

Og masser af :kram din vej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Taaak for jeres svar og søde tanker :loveshower

Jeg har været inde på Gynækologisk afd i dag pga smerter og der blev jeg undersøgt. Scanningen viste ingenting og jeg fik taget nogle blodprøver, som jeg også skal have taget på tirsdag. Lægen mente at jeg godt kan være gravid, men det er bare for tidligt at påvise <_<

Tror nu ikk der er noget alligevel, selvom det er vildt forvirrende, at jeg på en gang står med en positiv graviditetstest, en positiv ægløsningstest og kraftig blødning på 3 dagen :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER