Mrs.1985

Barnløs, vores vej til øsnkebarnet

18 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen... :)

Det her er mit første indlæg, har ikke været for meget på siden, syns det til tider giver mig trælse tanker at høre andres lykke :( Vil så gerne være et godt menneske og være glad når det lykkes andre, men syns til tider det er svært at holde gejsten og glæden når vi har forsøgt forgæves i 2 år :(

Jeg fik for 2 år siden konstateret PCOS, havde ingen mens i 4 år, er i 2010 ordineret metformin som har fået gang i ægløsningen, desværre er min cyklus stadig 45dage eller mere, så chancerne for at være de heldige er meget lille :(

Syns min gynækolog ikke rigtig har gjort noget. det eneste han siger er "du skal tabe dig ellers får du ingen børn" Er overvægtig, men vejer 20 kg formeget og er 176høj, så selvom jeg vejer for meget er det godt fordelt, dog kan man ikke motivere nogen til at tabe sig med ANGSTmotivation, det har jeg forsøgt at fortælle ham i 2 år, men uden held, han siger at jeg skal ringe til dem inden for 6 mrd hvis der sker noget, ellers vil han afslutte mig!!! nu har jeg 3 gange haft ringet for at få hjælp, han kommer ( efter min mening) men ligegyldige forslag, som jeg allerede havde forsøgt eller man ku læse sig til på nettet...!!!

Nu har jeg så taget en beslutning og haft ringet på afd og bedt om at snakke med en af de andre gynækologer og få en anden vurdering og forhåentligt få noget kvalificeret hjælp..

Sikke dog en smørre jeg fik fyrret af der :)

ville gerne vide om der var nogen derude der har haft samme situation hvor de føler de er blevet modarbejdet...

Det er svært at blive ved at bære, og 6 chancer om året for at blive gravid, så løber chancerne hurtigt fra en :(

Håber i alle har det godt derude :)

Mange knus fra Christine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Christine

Du skriver ikke HVOR du bor i landet? :)

Ingen tvivl om vægttab altid kun kan føre positive ting med sig (ihvertfald sænke risko for forsk. sygedomme mv...) - MEN ingen har bevidst at det udelukkende er det.

Kender selv rumlen... og ja det er trælst når folk dunker en i hovedet med: "Du skal bare tabe dig...."

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Nordjylland :)

Og ingen tvivl ville da også gerne tabe mig, fordi det nemlig er godt for så meget :)

Og det vil da helt sikkert også blive en nemmere graviditet og forhåbentligt nemmere at blive gravid, men intet er sikkert, og 2 år er for mig ALT for lang tid at vente på at Gyn INTET gør :huug :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Nordjylland :)

Og ingen tvivl ville da også gerne tabe mig, fordi det nemlig er godt for så meget :)

Og det vil da helt sikkert også blive en nemmere graviditet og forhåbentligt nemmere at blive gravid, men intet er sikkert, og 2 år er for mig ALT for lang tid at vente på at Gyn INTET gør :huug :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil bare give dig et :kram eller :kram :kram 2.

Jeg er ikke så meget inde i behandlingssystemet, men har vi ikke fritvalgs ordning i DK? i såfald ville jeg i hvertfald se mig om efter et andet sted, og få deres vurdering.

Stinna, som allerede har svaret ville jeg evt. alliere mig med og søge hendes råd, for hun har selv prøvet lidt af hvert og ved en masse om systemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Nordjylland :)

Og ingen tvivl ville da også gerne tabe mig, fordi det nemlig er godt for så meget :)

Og det vil da helt sikkert også blive en nemmere graviditet og forhåbentligt nemmere at blive gravid, men intet er sikkert, og 2 år er for mig ALT for lang tid at vente på at Gyn INTET gør :huug :huug

Syntes du skulle bede din egen læge om at henvise dig til Dianalund... :)

Jamen kender den situation... selvfølgelig vil man gerne tabe sig... men for pco piger (og andre) er det jo ikke BARE lige at gøre...

Det er os for længe gyn ikke har hjulpet dig videre... Hvad har han foreslået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak i 2 hvor er i søde :)

Jeg har fået en ny tid ved en anden gyn d. 26. Så er spændt på om det er det samme...

Håber på lidt mere hjælp :)

Miss_matilde, hvor ligger dianalund?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak i 2 hvor er i søde :)

Jeg har fået en ny tid ved en anden gyn d. 26. Så er spændt på om det er det samme...

Håber på lidt mere hjælp :)

Miss_matilde, hvor ligger dianalund?

Baaaahhh ikke Dianalund.. MEN Dronninglund ;) Sorry.... tror stadig jeg kører ferie-hjerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, tænkte nok det var det :)

Jeg er pt tilkoblet til hjørring sygehus, men hvis den nye ik gør noget kontakter jeg min læge og får fat i dronninglund :)

Var ved psykolog som fortalte at var stresset over at være barnløs, var det hun kaldte i en længerevarende stress tilstand, så nok derfor jeg har svært ved de negative krav der bliver stillet når tankerne er et andet sted :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, tænkte nok det var det :)

Jeg er pt tilkoblet til hjørring sygehus, men hvis den nye ik gør noget kontakter jeg min læge og får fat i dronninglund :)

Var ved psykolog som fortalte at var stresset over at være barnløs, var det hun kaldte i en længerevarende stress tilstand, så nok derfor jeg har svært ved de negative krav der bliver stillet når tankerne er et andet sted :(

Okai... du skal ihvertfald ikke finde dig i og stå i dvale... de må sku tage sig sammen og hjælpe dig :)

Ingen tvivl om det er hårdt--- både for psyken - forholdet osv... Men man må ikke glemme sig selv i alt dette.. Det er så vigtigt og holde ved!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man er nødt til at presse lidt til dem så man får sin vilje ;)

Det er hårdt for parforholdet, ikke altid lige nemt at blive ved med at dyrke sex de måske rigtige dage og finde lysten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man er nødt til at presse lidt til dem så man får sin vilje ;)

Det er hårdt for parforholdet, ikke altid lige nemt at blive ved med at dyrke sex de måske rigtige dage og finde lysten :(

Du bliver nød til at banke lidt i bordet en gang imellem... sådan er det desværre her i verden.

Jep... men ligeså vel det kan være hårdt for parforholdet - kan det også være styrkende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja heldigvis vokser man med den store udfordring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja heldigvis vokser man med den store udfordring :)

Ja gudskelov for det da... selv om jeg ikke ønsker denne situation for nogen mennesker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til din læge og sig du vil henvises til Dronninglund. De er søde og meget hjælpsomme deroppe, og jeg har aldrig fortrudt at jeg bad om en henvisning derop til, da jeg ikke følte min gyn hjalp mig på den måde jeg ønskede. Nordjylland er desværre ikke spækfyldt med fertilitetslæger <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu holder keg bed den nye tid med en ny gynækolog og så tager jeg den derfra :)

Der må da være nogle i hjørring der vil hjælpe... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser alt kvad jeg kan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sød :)

Jeg krydser alt kvad jeg kan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER