Guest Amina

Rengøring af babyindsats

5 indlæg i dette emne

Jeg har lånt en babyindsats af min søster til badekar. (Jeg har faktisk 2 forskellige)

Men de er rimelig kalkede til, så kunne godt tænke mig at gøre dem rene. De er jo af plastik så hvad kan jeg bruge?

Jeg har tænkt alm. afkalker, men er det mon for stærkt? eller hvad med skuremiddel (ligesom det man bruger til håndvask mm.) men det lyder også lidt voldsomt.

Hvordan ville i gøre dem rene?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke have nogen skrubler ved at rense det i lidt eddike og så skure den grundigt bagefter i noget sæbe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du ren eddike? Eller ligges i blød i eddike blanding eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også bruge eddike - det bruger vi i hvert fald til at afkalke vores vandhane-hoved. Men da det er mindre kan vi bare ligge det i et glas med ren eddike. Har dog også brugt det til at fjerne kalk-pletter på vores spejl i badeværelset og til at afkalke vores elkedel.

Måske du kan pensle det på med en bagepensel, lade virke i noget tid, og så vaske+skure efter med vand og svamp bagefter?

Eller lave en blanding med vand i badekarret og ligge badestolen i det i ½-1 dag og så skyl efter med vand nogle gange. Fandt dette blandingsforhold da jeg søgte: 3 dele vand og 1 del eddikesyre. Men kan være der står noget på flasken.

Ellers kan du vikle den ind i toiletpapir/køkkenrulle som så kan blødes op med/sjaskes lidt til med eddike.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville bruge alm husholdnings eddike så bare hælde det på noget køkkenrulle og lægge det på de steder med kalk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER