bien

gibs

10 indlæg i dette emne

Læste lige i en anden tråd om en der havde lavet håndaftryk i gibs... jeg har ikke rigtig turde begynde at prøve af frygt for at hun ødelægger det, ved at hun lukker hånden sammen...

Så hvordan gjorde i, med hænderne...

Fødderne det frygter jeg ikke, for dem kan hun da heldigvis ikke sådan bare lukke helt sammen, som hun kan med hånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her da jeg har samme "problem" bare med malingsaftryk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige i en anden tråd om en der havde lavet håndaftryk i gibs... jeg har ikke rigtig turde begynde at prøve af frygt for at hun ødelægger det, ved at hun lukker hånden sammen...

Så hvordan gjorde i, med hænderne...

Fødderne det frygter jeg ikke, for dem kan hun da heldigvis ikke sådan bare lukke helt sammen, som hun kan med hånden...

Da vi lavede aftryk af Tildes hænder og fødder, lavede vi en "model" i trylledej, hvor gibsen blev hældt ned i og det var super nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi lavede aftryk af Tildes hænder og fødder, lavede vi en "model" i trylledej, hvor gibsen blev hældt ned i og det var super nemt :)

kæft hvor smart :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi lavede aftryk af Tildes hænder og fødder, lavede vi en "model" i trylledej, hvor gibsen blev hældt ned i og det var super nemt :)

:ditto ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi lavede aftryk af Tildes hænder og fødder, lavede vi en "model" i trylledej, hvor gibsen blev hældt ned i og det var super nemt :)

Det gjorde ikke noget at det ikke var et negativ/aftryk, men en gengivelse af selve foden der stak ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og hvad er opskriften så på en gang trylledej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og hvad er opskriften så på en gang trylledej...

2 kopper mel

1 kop salt

1 kop vand

1 spiseskefuld olie.

Hvis det skal bages, skal det bages ved 100-125 grader i en time for små figurer og ved 125-150 grader for store figurer (aldrig varmluft) - men det er næppe nødvendigt i den her sammenhæng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 kopper mel

1 kop salt

1 kop vand

1 spiseskefuld olie.

Hvis det skal bages, skal det bages ved 100-125 grader i en time for små figurer og ved 125-150 grader for store figurer (aldrig varmluft) - men det er næppe nødvendigt i den her sammenhæng!

Tak, det må jeg prøve i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte sådan et "kit" i panduro med gips, 3 rammer og opskrift på trylledej - og så fulgte vi bare den. Hænderne var helt klart sværest at lave, men det lykkedes alligevel at lave 3 - en i hver ramme sammen med en fod også. Vi måtte dog lave de sidste 2 aftryk af hændern om et par gange, men det er jo det gode ved trylledej - så glatter man det bare ud og prøver igen. Så er julegaverne i hus til bedsteforældrene + en ramme til os selv ;)

Med hænderne gjorde vi det at Per holdte Lise og jeg rettede så hendes fingre ud og pressede hendes håndflade imod min egen, så hun ikke kunne lukke den. Så overførte jeg hendes hånd fra min til trylledejen og brugte min frie hånd til at trykke hendes hånd og fingre ned i trylledejen. Det skulle gøres ret hurtigt, da hun ellers lukkede hånden sammen nede i dejen for at gribe fat i dejen. Hvis man når at trække hånden op igen inden de lukker den helt sammen kan det sagtens bruges alligevel - vi fik et par fede aftryk hvor hendes fingre stikker ud af billedet. Man skal bare være opmærksom på at fingerspidserne så er meget skrøbelige, når man fjerner trylledejen fra gipsen bagefter og kan knække af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER