stilletten

ægløsning, temperatur og test

11 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er lidt rådvild.

Jeg synes ikke rigtigt der er noget der fungerer. Min krop opfører sig mærkeligt, har altid haft en uregelmæssig menstruationscyklus dog.

Jeg har målt min morgentemperatur med et øretermometer 7 morgener nu, alle hverdagsmorgener klokken præcist 06:00. Og temp. var sådan her:

35,7 37,5 37,0 36,6 37,4 (weekend pause) 37,5 og i morges 37,6.

Øhm ja.... med et udsving på 0,2 grader der ønskes målt synes jeg egentligt kun jeg kan konkludere at min temperatur ikke lader sig måle!! lol_hitting.gif

Er det bedre at bruge et andet form for termometer?

det skal lige tilføjes at jeg målte fra 3.sept til i dag. Og at jeg bestemt synes jeg havde tyndt, klart udflåd den 27. august og et par dage derefter.

Denne cyklus har nu varet 54 dage nu og ingen tegn på mens. (det skal tilføjes at der ingen chance er for graviditet, min mand har været udrejst til arbejde siden 22. juli)

Jeg har førhen sprunget en periode over, mine cyklusser historisk set spænder mellem 21 dage og 70 dage, og efter p-pillestop da jeg var 23 år gik der 6 måneder før første menstruation. Jeg er nu i første cyklus efter p-pille stop. De sidste to cyklusser blev forpurret lidt pga. bryllupsstress og pga. jeg glemte at pakke pillerne ti vores ferie, så jeg tog dem ikke i 8 dage, tog 7 sådan bare for god ordens skyld og smed dem så igen. Havde menstruation omkring 14.-17. juni, omkring 29.juni-2. juli og igen omkring 19.juli-22. juli. Og ikke siden.

Jeg er begyndt at få uren hud efter p-pillestop, jeg sveder noget mere og jeg ved at da jeg var 19 tog det mig 11-12 cyklusser at opnå graviditet.

Ville du kontakte lægen hvis du stod i mit sted for at få undersøgt din krop for mulig PCO/for om jeg i det hele taget har ægløsning?

Jeg tænker lidt at hvis jeg har det, så kan jeg vel lige så godt få det undersøgt først som sidst og begynde at få noget hjælp. Min mand er trods alt kun hjemme til ca. halvdelen af de ægløsninger vi har at gøre godt med pga. arbejde.

Jeg håber et par af de erfarne inden for PCO vil bruge 5 minutter af deres tid på at svare mig

På forhånd tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne godt lyde som om du har PCO. Når du har så uregelmæssige blødninger (og også med meget kort interval i få dage - det lyder ikke som 'rigtige' menstruationer) og din hud bliver uren af at smide p-pillerne, så vil jeg sige der er begrundet mistanke og spørge lægen om h*n ikke vil give dig en henvisning til gyn.

Når det så er sagt, så synes jeg din temperatur er høj. Tager du den som det første når du vågner, inden du står ud af sengen? Min temperatur lå på ca. 36.3-5 før ÆL og 37.0-3 efter ÆL... :unsure

:goodluck og et stort :kram2 for jeg kan GODT huske hvor frustrerende det er, at kroppen opfører sig så mærkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg måler også min temp hver morgen og tegner kurver osv og min svinger ikke ret meget. ligger på omkring 36,3-36,5 her før æl - ved endnu ikke hvad der sker efter æl da det er første cyklus uden piller. Både mig og min læge har også mig mistænkt for at lide af PCO så er meget spændt om jeg kan måle mig frem til æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt lyde som om du har PCO. Når du har så uregelmæssige blødninger (og også med meget kort interval i få dage - det lyder ikke som 'rigtige' menstruationer) og din hud bliver uren af at smide p-pillerne, så vil jeg sige der er begrundet mistanke og spørge lægen om h*n ikke vil give dig en henvisning til gyn.

Når det så er sagt, så synes jeg din temperatur er høj. Tager du den som det første når du vågner, inden du står ud af sengen? Min temperatur lå på ca. 36.3-5 før ÆL og 37.0-3 efter ÆL... :unsure

:goodluck og et stort :kram2 for jeg kan GODT huske hvor frustrerende det er, at kroppen opfører sig så mærkeligt!

Tak!! Det letter lidt med et par venlige ord, og at blive mødt med forståelse for min mistanke. Jeg tror jeg vil kontakte lægen i morgen så, jeg synes lige så godt det kan blive undersøgt først som sidst. Har en veninde der har kæmpet med PCO i årevis, og det har været en rigtig hård proces for hende at være ufrivilligt barnløs så længe. De to år før de fik det undersøgt kunne jo i det mindste være sparet, og måske deres forhold så havde holdt til det...

En erfaring jeg ikke behøver prøve efterrolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige indskyde at et øretermometer kan måle ret ukorrekt, faktisk 0,5 grader forkert, så det er den mest upræcise måling af temperatur man kan foretage sig. Vil derfor anbefale dig, at måle under tungen eller rectalt for en helt korrekt temperatur - måske det også kan have haft indflydelse på dine meget svingende målinger :) Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert også tage fat i lægen - det lyder meget som PCO og hvis det er det, jamen så kan der jo gøres noget ved det.

Før jeg startede på P-piller da jeg var 19 havde jeg også meget uregelmæssige cykli og måske kun mens 3-4 gange om året. Første cyklus efter p-piller varede 146 dage eller deromkring.

Jeg har fået Metformin gennem min gynækolog og det har på blot et par måneder givet mig regelmæssig cyklus med ægløsning hver måned.

Mht dine lidt specielle temperaturmålinger så tror jeg det bliver løst hvis du prøver med et alm termometer i munden.

Ønsker dig i hvert fald alt det bedste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak fro besvarelser, MrsAndersen og Mummimor86!

Jeg fik ikke fat på lægen i dag, forsøgte ellers flere gange. Må prøve i morgen så. Så håber jeg min læge er af en sådan type der ikke bare beder os prøve i 2 år før han vil se yderligere på den sag, for så når jeg at blive lettere skingrende skør i mellemtiden whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det lyder som din temp svinger ALT for meget. Den sikreste måde at tage temp på er op i nummeren. Så ud over at gå til lægen ville jeg også ændre måden jeg tog temperatur på.

Jeg målte også temperatur og det fungerede fint. Var dog meget påpasselig med at tage den samme tid hver dag!

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måler under tungen hver morgen præcis kl 6.30 - også i weekenden, så sover jeg bare videre bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fat i lægen.

Han siger, vi skal give min krop en måned mere til at opnå menstruation, og derefter skal jeg igennem 2 "forsøg" med daglig sex fra 11. dagen og en uge frem (det vil min mand elske, men det får han nu normalt alligevel) før jeg kontakter lægen igen. Hvis jeg derimod ikke har fået menstruation inden for en måned skal jeg kontakte lægen igen, og så får jeg en henvisning til gynækologen.

Det kan jeg godt leve med.

(kære tid, eller kære æg, kom nu, skynd jer!...) whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

balloon.gif Trusler virker åbenbart på min krop....

Så var den der nemlig! Så føler man sig lidt fjollet. Det kunne den godt have advaret lidt bedre om vil jeg så sige....0009.gif

Men juhuuu, NU kan jeg planlægge ægløsningstests og ligesom få gang i hjulene.

God weekend til alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER