Guest M's mor

Er du ikke ved at være træt af at være på barsel?

8 indlæg i dette emne

Ja sådan sagde min svigermor til mig lørdag. Hvor efter hun talte at jeg havde været på barsel i 4 1/2 måned. Hvor af de første 1 1/2 måned var fordi jeg blev sygemeldt op til termin.

Blev mundlam, for hvad får hende til at tro det er kedeligt. Jeg passer hjemmet, har lidt arbejde jeg kan lave hjemmefra, og sidst men ikke mindst grunden til jeg er på barsel, min datter. Og jeg elsker at tilbringe tid med hende, se hende udvikle sig osv. Ville ønske jeg altid skulle være sammen med hende og se hende udvikle sig.

Men det hat svigermor ikke forståelse for.

Hun gik hjemme i få måneder med hendes børn fordi hun ikke gad mere, og hun er en helt anden end min mor. Mon mor viser hun elsker os børn samt hendes børnebørn, det er ikke lige de følelser jeg ser hos svigermor. Ikke sagt hun ikke elsker sine børn eller barnebarn.

Og har egentlig ikke lyst til at aflevere mit barn hos hende for at få hende passet.

Men hvor ville jeg ønske jeg havde tænkt så hurtigt at jeg havde fået sagt at jeg rent faktisk nyder det men at det ikke er en ferie.

Har i oplevet nogen har kommet med sådan en kommentar til jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den fik jeg sgu tit, og er det ikke rart at have ferie i et helt år osv.

Din svigermor er en anden generation hvor man havde barsel i 3 mdr resten var selv betalt.

Økonomien var noget andet for 30 år siden, så personligt syntes jeg det er en barsk udmelding at komme med st hun ikke gad sine børn.

Hun er en anden mor end dig, respekter det. For hvis du ikke respekter hende kommer hun aldrig til at respektere dig som mor.

Husk lige at man er forskellige menneker og din svigermor må jo have gjort et eller andet rigtigt siden du har fået barn med din kommende mand og det er ham du har valgt at skulle goftes med. :balloons

Personligt så tog jeg tingene meget tungere og som kritik når min svigermor sagde noget. Og hver gang vendte jeg den rundt og sagde det er fordi hun gør tingene anderledes eller på en anden måde så gik det bedre.

Håber du nyder din barsel i fulde drag :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså, hun lyder lidt spids, hende svigermoderen der. Min mor er fra 1944, men har en fuld og hel forståelse af i dag, og synes, at de tre måneder, man havde dengang, var alt for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, jeg er godt nok også blevet mødt af meget "Hvad laver du egentlig ud over at se tv?" <_<

Øh ja, ser du når jeg ikke mader, pusler eller aktivere mit barn, så vasker jeg tøj, gør rent eller handler ind <_< Bah.

Synes det er vildt så mange mennesker der tror man dovner den, når man går hjemme på barsel!

Jeg ville tusind gange hellere arbejde :rolleyes Elsker selvfølgelig min datter og den tid vi har sammen, men ja.. Får vi flere børn, får farmand altså en stor del af barslen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fik jeg sgu tit, og er det ikke rart at have ferie i et helt år osv.

Din svigermor er en anden generation hvor man havde barsel i 3 mdr resten var selv betalt.

Økonomien var noget andet for 30 år siden, så personligt syntes jeg det er en barsk udmelding at komme med st hun ikke gad sine børn.

Hun er en anden mor end dig, respekter det. For hvis du ikke respekter hende kommer hun aldrig til at respektere dig som mor.

Husk lige at man er forskellige menneker og din svigermor må jo have gjort et eller andet rigtigt siden du har fået barn med din kommende mand og det er ham du har valgt at skulle goftes med. :balloons

Personligt så tog jeg tingene meget tungere og som kritik når min svigermor sagde noget. Og hver gang vendte jeg den rundt og sagde det er fordi hun gør tingene anderledes eller på en anden måde så gik det bedre.

Håber du nyder din barsel i fulde drag :balloons

Jeg nyder min barsel i fulde drag. Elsker at være ved min pige.

Min svigermor er meget speciel og jeg skal have hende i små doser. Hun er en som ikke kommer med råd men vil bestemme. Feks synes hun at vores datter skulle have 60 ml. Det havde hendes børn fået. Og det var alt for meget med 200 ml.

Og da jeg havde sagt at vores datter ikke skulle tages op om aften fordi det gjorde hende urolig så gjorde hun det alligevel.

Det var sagt lidt forkert det med ikke at gide sine børn. Men når hun snakker om dem da de var børn får hun det til at lyde som om de var til gene for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså, hun lyder lidt spids, hende svigermoderen der. Min mor er fra 1944, men har en fuld og hel forståelse af i dag, og synes, at de tre måneder, man havde dengang, var alt for lidt.

Hun kan være sød men har nogle meget markante meninger. Og dem kan jeg godt have svært ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, jeg er godt nok også blevet mødt af meget "Hvad laver du egentlig ud over at se tv?" <_<

Øh ja, ser du når jeg ikke mader, pusler eller aktivere mit barn, så vasker jeg tøj, gør rent eller handler ind <_< Bah.

Synes det er vildt så mange mennesker der tror man dovner den, når man går hjemme på barsel!

Jeg ville tusind gange hellere arbejde :rolleyes Elsker selvfølgelig min datter og den tid vi har sammen, men ja.. Får vi flere børn, får farmand altså en stor del af barslen :rolleyes

Man er jo også forskellige. Og nogen elsker at gå hjemme mens andre ikke synes om det :)

Men for folk, også selv om de har haft små børn, så er det som om man ikke laver noget som helst. Forstår ikke hvorfor de tror det er sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også selv haft fået den før. Og jeg har da bare sagt at jeg nyder det, men synes tiden går alt for hurtigt. Jeg har bestemt ikke travlt med at komme tilbage på arbejde og synes det er så fjernt for mig. Kan ikke rigtig forholde mig til at skulle tilbage. Mit liv er helt anderledes nu og jeg har pludselig noget andet i mit liv som bare betyder alt.. så er det underligt for mig at skulle gå tilbage til noget der i mit hoved hørte til mit liv før jeg fik barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER