Malene ling

Giver I los til fødslen?

35 indlæg i dette emne

Jeg havde tænkt mig at be om et klæde til at skærme af for min hoohaa og havde tænkt mig at ligge helt tilknappet indtil baby var kommet ud. Ingen af delene var noget jeg tænkte over under fødslen :D . Ligeledes var jeg fuldstændig ligeglad med hvem der hørte mine brøl, skrig, bandeord og diverse andre lyde jeg kom af med :) For som jeg til min egen overraskelse fandt ud af, er jeg Meget verbal under en fødsel :whistling

Det var det jeg syntes hjalp mig bedst, så det gjorde jeg. Hvis det ville have hjulpet mig at drikke saltvand i rå mængder, så havde jeg gjort det, bare smerterne blev lindret!!!

:ditto til det hele :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brølede også som en urkvinde :rolleyes kan heller ikke gengive lyden nu, men blev pænt bedt om at tie stille af JM og holde vejret imens jeg pressede... så det prøvede jeg på. Det skete dog en enkelt gang efter jeg havde fået det at vide at jeg alligevel brølede ud - kunne simpelthen ikke holde det tilbage. Det var sådan et meget dybt brøl, som kom helt nede fra - føltes som om det blev presset op igennem halsen helt nede fra min mave af.

Jeg er også normalt ret blufærdig, men det skænkede jeg overhovedet ikke en tanke under fødslen... Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om noget som helst andet end mine veer, når de kom, og at slappe heeeeelt af (var nærmest en slags koma) imellem veerne. Jeg ænsede end ikke hvor mange mennesker der var på fødestuen (der var 8-9) og at der også var mænd iblandt (fandt jeg ud af bagefter), imens jeg lå med totalt blottet underliv og åben skjorte.

Ja, og som Camillat også fortæller, så havde jeg alle mulige planer om hvordan jeg skulle føde. men endte med at ligge på ryggen i sengen - som ABSOLUT ikke havde været en del af min plan :P men jeg magtede simpelthen ikke andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohhh Lord ... Eller var det Lort ! :) ha ha jeg har lige læst jeres indlæg op for kæresten for liiige at forberede ham på at der altså kan ske. Heldigt for mig OG ham, tog han det helt cool.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en af hver.

Min første var med hygge snak og ikke i nærheden af at skrige (er også typen der gerne vil bevare kontrollen og en der helst vil undgå at skrige og var samtidig lidt skræmt og flov hvis der skulle komme noget ude af enden samtidig) meeeen jeg havde en epi.

Under min seneste havde jeg så vanvittig ondt at alle de ting jeg TROEDE jeg skulle gøre var en by i Rusland. Jeg kan ikke huske alt, men jeg kan huske jeg overvejede kraftigt at bide i vandhanen i badekaret i håbet om et par knækket tænder ville skaffe mig noget morfin :) Det gik simpelthen for hurtigt til at JM ville give mig smertestillende.

Jeg udvidede mig 1-8 cm på 35 min og så lå bebs hovedet drejet hvilket medførte at jeg i 30 min ikke udvidede mig overhovedet men havde slemme slemme smerter for kroppen ville have ham ud. Jeg fik også snerret at JM at hun bare skulle lade mig føde ham med aflagt hovedet på de 8 cm og så måtte vi fikse bagefter :) Men stoppet i fødslen medførte at jeg slet ikke kunne overskue noget som helst. Så kald det opgivelses skrig/klynken men den smerte kunne jeg ikke tackle. Da han endelig vendte sig var han ude på 2 presseveer på 5 min.

Da jeg lå med ham bagefter kunne jeg lugte noget. Spurgte så om vandet lugtede sådan lidt af fiskevand hvorpå JM sagde "næ du ligger på lidt afføring". Min flovhed - der nu var vendt tilbage da smerterne var væk -fik så fremstemmet. "ej hvis er det" hvorpå JM sagde "ja altså det er ikke mit" ha ha Så ja min anden fødselsfrygt var så også lige bekræfter. Vupti :)

Men alfa omega jeg tror ikke 2 fødsler er ens og heller ikke smerterne. Jeg tror man gør hvad man kan for at overleve. Jeg har hvertfald respekt for alle der føder uanset om man mister stemmebåndet, siger biiiib ord eller græder meeen "fiskevandet" er jeg stadig lidt forfængelig med hvis jeg skulle være så heldig at få en 3'er.

De smerter du beskriver ved din 2. Fødsel kan jeg nikke genkendende til :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohhh Lord ... Eller var det Lort ! :) ha ha jeg har lige læst jeres indlæg op for kæresten for liiige at forberede ham på at der altså kan ske. Heldigt for mig OG ham, tog han det helt cool.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brølede også som en urkvinde :rolleyes kan heller ikke gengive lyden nu, men blev pænt bedt om at tie stille af JM og holde vejret imens jeg pressede... så det prøvede jeg på. Det skete dog en enkelt gang efter jeg havde fået det at vide at jeg alligevel brølede ud - kunne simpelthen ikke holde det tilbage. Det var sådan et meget dybt brøl, som kom helt nede fra - føltes som om det blev presset op igennem halsen helt nede fra min mave af.

Jeg er også normalt ret blufærdig, men det skænkede jeg overhovedet ikke en tanke under fødslen... Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om noget som helst andet end mine veer, når de kom, og at slappe heeeeelt af (var nærmest en slags koma) imellem veerne. Jeg ænsede end ikke hvor mange mennesker der var på fødestuen (der var 8-9) og at der også var mænd iblandt (fandt jeg ud af bagefter), imens jeg lå med totalt blottet underliv og åben skjorte.

Ja, og som Camillat også fortæller, så havde jeg alle mulige planer om hvordan jeg skulle føde. men endte med at ligge på ryggen i sengen - som ABSOLUT ikke havde været en del af min plan :P men jeg magtede simpelthen ikke andet.

Kan så meget genkende det med at nærmest gå i koma mellem veerne. Kan huske, at jeg på et tidspunkt blev sur på JM og C fordi de snakkede - og så kunne jeg jo ikke sove. Og der havde jeg kun pause mellem veerne på 1-2 min. Men de skulle dælme ikke forstyrre min søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriger af grin ... På en meget søster solidarisk måde. Kan lige se det for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selvkontrol 98% af tiden - bandede dog ret meget i følge minand :lol blufærdigheden røg så småt gør hver underlivs undersøgelse og endnu mere da jeg lå med røven bar og kiggede på manden mens jeg fik klyx, den var næsten væk da der lå blodklumper i vandet, og den var HELT væk da jeg nøgen, med blod og slim dryppende ud af mig blev kørt på en kontorstol ud på toilettet med slanger og monitorer skubbet efter mig :rolleyes

Du er SÅ ligeglad når du står i det, du skal bare overleve. Og når du har den lille i armene er det det hele værd! (også selvom den har skidt hele vejen op af dig så du er smurt ind i både slim, blod og lort)

Til det fødselsforberedelse jeg gik til viste de 4 føde typer i et rollespil:

Den naturlige - den der trækker sig in i sig selv og bruger vejrtrækningen

Den skrigende - den der skriger sig igennem smerten

Den passive - den der vrider sig i smerte på briksen og spænder i hele kroppen

Den aktive - den der går rundt mellem veerne og finder støtte ved at "hænge" på manden under veerne.

Der findes sikkert mange flere og de bliver sikkert også kombineret jeg kan i hvert fald selv nikke genkendende til stort set alle 4 forskellige steder i fødslen.

Men det var fedt at få vist af en jordemoder at alle typer er helt ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde selvkontrol 98% af tiden - bandede dog ret meget i følge minand :lol blufærdigheden røg så småt gør hver underlivs undersøgelse og endnu mere da jeg lå med røven bar og kiggede på manden mens jeg fik klyx, den var næsten væk da der lå blodklumper i vandet, og den var HELT væk da jeg nøgen, med blod og slim dryppende ud af mig blev kørt på en kontorstol ud på toilettet med slanger og monitorer skubbet efter mig :rolleyes

Du er SÅ ligeglad når du står i det, du skal bare overleve. Og når du har den lille i armene er det det hele værd! (også selvom den har skidt hele vejen op af dig så du er smurt ind i både slim, blod og lort)

Til det fødselsforberedelse jeg gik til viste de 4 føde typer i et rollespil:

Den naturlige - den der trækker sig in i sig selv og bruger vejrtrækningen

Den skrigende - den der skriger sig igennem smerten

Den passive - den der vrider sig i smerte på briksen og spænder i hele kroppen

Den aktive - den der går rundt mellem veerne og finder støtte ved at "hænge" på manden under veerne.

Der findes sikkert mange flere og de bliver sikkert også kombineret jeg kan i hvert fald selv nikke genkendende til stort set alle 4 forskellige steder i fødslen.

Men det var fedt at få vist af en jordemoder at alle typer er helt ok.

De passer næsten også alle på mig på forskellige tidspunkter i forløbet - undtagen den skrigende. Jeg brølede så istedet på et tidspunkt under presseveerne, men det fik jeg jo ikke lov at fortsætte med af JM :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De passer næsten også alle på mig på forskellige tidspunkter i forløbet - undtagen den skrigende. Jeg brølede så istedet på et tidspunkt under presseveerne, men det fik jeg jo ikke lov at fortsætte med af JM :P

jeg skreg da koppen blev lagt ellers led jeg vist også mest i stilhed - men f*** det gjorde NAS at få den lagt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER