GBP86

De sidste uger. Hvordan har i det?

9 indlæg i dette emne

Så er de sidste uger igang for os alle. Hvordan har i det, tøser?

Jeg er så færdig med at være gravid. Sover ikke mere end 2-3timer om natten pga. maven er i vejen.

Begynder at få nogle rimelige heftige plukveer, men så er der heller ik mere tegn på fødsel end det...

Alt står klar til vores Bebs, ja selv taskerne er sat i bilen...dagene går så langsomt da jeg skal holde mig i ro pga blodtryk...ssååå kedeligt. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun haft nogle dage på barsel så jeg mangler stadig nogle praktiske ting. Har også først termin om små tre uger, så jeg er ikke tålmodig endnu...

Sover stadig fint om natten, skal dog på toilettet en gang hver nat men det slipper man nok ikke for.

Endnu ikke så mange plukveer men kan mærke at baby skruer sig godt ned i bækkenet i disse dage...

Det kan da godt mærkes...! Skarve, skarve...

Er også lidt mere hormonel (tudevåren, konfrontatorisk, irritabel og sentimental) end jeg plejer plus at jeg er mere distræt... Glemmer at svare på SMS og mails, er lidt i min egen boble.

Fysisk har jeg det super og er fortsat meget aktiv. maven er ikke sunket så tror stadig jeg får lov at gå over tid...!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt som en blanding af jer to.

KLAR til at føde - jeg er også utålmodig. Mine plukveer bliver kraftigere, længere og hyppigere, men ellers ingen tegn. Kan dog mærke at der sker et eller andet i min krop.

Jeg har ikke decideret ondt nogen steder, men maven gør lidt ondt når jeg bukker og strækker mig og jeg er bare mere besværet. Det er selvfølgelig bare kommet naturligt i og med at maven er vokset, men NU er det meget, synes jeg.

Er også mere hormonel. Det har jeg ellers ikke rigtigt været i løbet af graviditeten, men nu er jeg et lille tudefjæs indimellem. Jeg kan mærke at jeg passer på mig selv - og bliver derfor også irritabel. Er på kursus i disse dage, og det er temmeligt overvældende at skulle forholde sig til alle mulige mennesker; de fleste kender jeg godt i forvejen, men alligevel. Jeg er lidt i en boble, og har brug for bare at være dér, men det er ikke altid jeg får lov til det, og så bliver jeg mega-irriteret. "Hold nu kæft fjols og gi mig den baby!" :lol

Og så bliver jeg selvfølgelig fysisk træt af at være på i mange timer; men det er jo helt naturligt og ingen overraskelse. Jeg er bare glad for, at jeg KAN gennemføre kurset så tæt på termin. Dejligt at høre mine holdkammerater spørge til mig og Fister, og at de synes jeg bærer det flot. Det hjælper noget på energien.

God søndag højgravide piger:) og mødre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det egentlig godt, men er møj træt. Jeg vågner mange gange om natten fordi jeg skal tisse eller fordi det er besværligt at vende mig.

Maven er efterhånden ret meget i vejen, men han er jo også stor og helt færdig nu...

Min mave er hård meget af tiden, men det er ikke noget der betyder noget andet end hvis jeg skifter stilling - rejser mig op, sætter mig ned eller lign - så tager det lige nogle sekunder før det er behageligt.

Tror slimproppen, eller ihvertfald noget af den er gået de sidste 2 aftener. Lidt i fredags og så en noget større snotklat i går aftes. Det er dejligt at vide, at der sker et eller andet ift fødsel, men det behøver jo desværre ikke være tegn på at der sker noget lige med det samme <_<

Jeg er SÅ færdig med at være gravid, men stresser også over at vores hussalg trækker ud og at vi stadig skal have en masse fremvisninger, når lillebror er helt spæd og jeg er fyldt af eftergraviditetshormoner (I denne uge har vi haft 5 fremvisninger + åbent hus senere i dag). Hvis vi vil sælge er det jo en nødvendighed, men hold op det er hårdt. Vi har (haft) 7 mulige købere, hvor banken har spændt ben for de 4 og vi afventer svar fra de sidste 3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har jo i over en uge haft on/off veer, som bliver kraftigere og kraftigere. Men de komme og går bestemt som det lyster dem <_< kan i en time have tæmmelig kraftige med 3-4 min interval for at de går i sig selv igen. Kan også have dem over en hel dag med svingende interval og styrke. og ellers er maven bare hård som sten. Jeg er MEGA træt hele tiden. Vågner mange gange i løbet af natten ofr at tisse og af halsbrand. Men ellers ingen tegn på fødsel. Jeg er SÅ klar til det skal ske. Dog har jeg haft 2 'alm' dage med de smerter jeg hele tiden har haft her fredag og lørdag. Det var rigtig rart med en pause, for det her ve-øvelses program kroppen har gang i er så udmattende. Og så passede det ret godt da vi havde fødselsdagsgæster i går fra kl 14 og et venne par blev og så fordbold.

Men jeg har igen indstillet mig på at der er 3 uger til termin og at der er en risiko fo rat jeg går over tid - selvom det ikke bliver sjovt. Jeg skal til JM i morgen. Så håber jeg hun kan sige lidt mere om hvordan det ser ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det egentlig godt, men i går og idag har jeg dog begyndt at få lidt flere plukveer, så kan ikke altid holde til ret meget. Især når man lige rejser sig op eller vender sig i sengen/på sofaen, så går der altid lige lidt tid inden maven er helt ok igen. Især om natten synes jeg efterhånden det er en kamp at tage sig sammen til at komme op af sengen - og i den igen for det gør ondt indtil jeg får lagt mig ordentligt. Men skal altså op 2 gange hver nat for at tisse, så der er ingen vej udenom. Heldigvis sover jeg godt - og længe - men har alligevel brug for en lur om eftermiddagen. Det føles forkert at have så stort et søvnbehov :D

Er man forresten sikker på at mærke "tegn på fødsel", altså f.eks. mange flere plukveer over flere dage, eller kan man godt have det "godt" den ene dag, og gå i fødsel dagen efter?

Derudover er er liiige gået lidt i panik! Jeg ville pakke taske til sygehuset og kunne ikke finde ret mange body's i str. 56. Jeg kiggede på min liste over tøj, hvor jeg havde skrevet, at jeg har 9 i str. 56 og 7 i str. 62. Det viser sig så, at en pakke m/6 bodys er talt med i str. 56 i stedet for str. 62 som er den korrekte str. så jeg har kun 3 bodys i str. 56 a025.gif Nu må jeg altså ikke gå i fødsel inden jeg lige får købt nogle i morgen!

Jeg har godt nok en mindre panikagtig stemme, der fortæller mig, at det kan jeg da bare få f.eks. min søster til, men den stemme får bare ikke ret meget ørenlyd ;) Og så har vi forresten heller ikke købt autostol - det er det sidste vi mangler, men en lidt vigtig ting, når vi skal hjem fra sygehuset! Igen panik panik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har det meget som mange af jer andre! Besværet når jeg skal rejse mig op af sengen og sofaen, -efter en ordentlig afslapper, jeg er mere træt igen, er lidt mere distræt og også mere hormonel! Væske i kroppen går nogenlunde, og er i hvert fald ikke forværret, som jeg ellers frygtede..

Her mærkes det også at hun borer sig ned i bækkenet en gang i mellem! Mavsen er sunket af to omgange efterhånden :unsure

Vi er så småt helt klar til at hun kommer, -så for mig må hun gerne komme før.. Mæææn chancerne for det er jo nok ikke så store, hun vejer dog allerede 3300-3400 gram mener jordemoderen -så af frygt for at føde en kææææææmpe baby panikker jeg lidt over ikke at føle kroppen gør sig mere klar (jeg opdager sjældent plukveer)... :unsure

Herligt at læse om jer andre, og at vi er en del der oplever de samme ting!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det faktisk rigtig godt...

Har ingen småveer,ligament smerter eller noget der tyder på snarlig fødsel... Desværre..

Istedet har jeg dog de fleste aftner: halsbrand,ondt i ryggen og stram maveskind der brænder..

Men jeg troede jeg ville være træt af at være gravid,men kan jo ikke rigtig brokke mig,når jeg ikke engang får ondt af at rydde op eller cykle en lang tur...

Har lidt tænkt på om de måske har regnet min termin forkert ud,og han først skal komme til jul ;)

Ellers så ender jeg nok bare med at være gravid forevigt... haha

Giv mig noget smerte!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på marked igår og gik rundt i næsten 4 timer med familien .... :) Fik købt nogle gode ting herunder brystpumpe og badestol, til en slik!

. Kunne også selv blive i tvivl om jeg virkelig kun har 18 dage til termin og det blev de fleste sælgere også meget overraskede over...

Gå til jul? Måske lige lidt for længe trods alt!

Jamen så må vi da bare føde os nogle oktoberbabyer i stedet tænker jeg... :)

Kender dog en der er Jordemoder som ikke mener at jeg får lov at gå tiden ud nu hvor han ligger så fast. Og jeg som ikke en gang har pakket til sygehus endnu...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER