Guest

D-dråber - hvorfor?

5 indlæg i dette emne

D-dråberne er vel en af de største syndere når det kommer til dårlig mave, gråd og søvnløse nætter for børn og forældre. Og nu stiller jeg så det provokerende spørgsmål

HVORFOR GIVER MAN SIT BARN D-DRÅBER?

jeg tænker bare:

Hvad gjorde man før i tiden?

Hvad er det præcis de gør godt for?

Hvad sker der/er risikoen ved at lade være?

Er det mest dyreplageri at give sit barn d-dråber og ondt i maven? Eller at undlade at give dem?

Hvor mange herinde ved egentlig hvorfor de skal have det, andet end at det siger alle at de skal.

Min lille Mie er nemlig ramt af den dårlige mave og jeg har altså forsøgt med både alm dråber og D-pearls og kan ikke blive ved med at købe mig fattig i preparater som jeg ikke ved om giver hende ondt eller ej. Og jeg har ikke lyst til at give hende flere når hun får det så skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg ikke 100 % ved hvorfor de skal have dem. Men generelt har vi jo allesammen brug for D-vitamin. Vi får det fx gennem solen.

Så mit gæt er at de små skal have D-vitamin fordi de ikke må være i solen og derfor ikke får den mængde D-vitamin, som kroppen har brug for? :help

Har aldrig tænkt nærmere over det, da vi aldrig har haft problemer med dem. Theo har fået dem (næsten :blush) hver dag siden han var 2 uger. Nu er han 13 mdr. og vi har endnu ikke oplevet problemer med ondt i maven :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret inde i baby 0-1 år forummet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår det mave-bøvl d-dråberne åbenbart gir for ifølge min Sp, så er det sjældent at det faktisk skyldes d-dråberne, men at det kommer an på mærket.

Men når det så er sagt, så vil jeg mene at vi gir dem pga. D-vitaminet og da de små ikke må være i solen, så må man jo gøre det på den måde. Jeg har en dreng som slet ikke har bøvlet med maven pga d-dråberne, så her giver vi dem uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er vigtigt for udviklingen af knoglerne at de får d dråber. Hvis dem du bruger giver dårlig mave så prøv et andet mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER