Britt

Fortsat stor baby, og igangsættelsesplaner

14 indlæg i dette emne

Opdatering: Var til vækstscanning sidste onsdag, 32+1, og Lillebror blev vurderet til at veje 2330 g. Så stadig stor, men ikke noget problem.

Skulle jeg ikke under alle omstændigheder have sat fødslen i gang, skulle jeg have været til en vækstscanning mere for at vurdere evt. igangsættelse op mod termin. Men jeg er i forvejen blevet lovet igangsættelse sidst i uge 38 eller senest i uge 39+0. ... Dvs. omkring d. 12.-16. oktober. Så skal ikke til flere væskstscanninger.

Glæder mig til oktober!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med den fine scanning.

Ja det kanhurtigt blive oktober - tid er en sjov størrelse ikke - nogen gange går det hurtigt andre gange sindsyg langsomt - men medio oktober er jo lige om lidt - små 5-6 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være at du er så heldig at blive sat igang for termin?? :) Kan ikke lige huske om du har skrevet noget om det? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14. oktober er mit gæt. og det har iiiiintet med min egen fødselsdag at gøre :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du glæder dig, det er jo også lige om lidt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være at du er så heldig at blive sat igang for termin?? :) Kan ikke lige huske om du har skrevet noget om det? :blush

Hej Mettemor,du spørger: Hvordan kan det være at du er så heldig at blive sat igang for termin?? :) Så er jeg nødsaget til at spørge om hvorfor du synes man er heldig hvis man bliver sat igang? :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mettemor,du spørger: Hvordan kan det være at du er så heldig at blive sat igang for termin?? :) Så er jeg nødsaget til at spørge om hvorfor du synes man er heldig hvis man bliver sat igang? :0)

Det er fordi jeg selv har så ondt for tiden, at jeg slet ikke kan holde tanken ud, om at jeg skal vente ca 2 måneder endnu. :o Er de andre gange gået 10 og 13 dage over tid. Så jeg synes man er heldig, hvis man kunne blive sat igang før. Selvom jeg godt ved, at det er allerbedst selv at gå igang. Har ikke hørt om nogen, der er blevet sat igang, kun om PK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistede min førstefødte i uge 39. Derfor har især de sidste uger af graviditeterne siden været rædselsfulde for mig, ... fordi børnenes bevægelser da kommer til at minde om min førstefødtes op mod termin, og jeg har svært ved at skelne, hvornår det bare skyldes pladsmangel, eller hvornår det pludselig kan betyde, at den lille ikke får næring nok længere.

Derfor har jeg hver gang fået tilbud om igangsættelse ca. 7-14 dage før termin, en enkelt gang gik jeg også til terminsdagen, før jeg blev sat i gang. Det skulle ikke være sundt for den lille, når moderen bliver mere og mere anspændt, - og sådan kunne man jo gå over en måned, hvis man gik over tid!

Denne gang har jeg termin to dage før den dato, hvor jeg i sin tid mistede. Så er ekstra glad for ikke at skulle passere den dato, for den er hård hvert år, også når jeg ikke er gravid.

Allerhelst vil jeg prøve, at fødslen går i gang af sig selv. Men da den ikke har gjort det de andre gange - det skulle jo i givet fald ske mere end 1½ uge før termin - tør jeg heller ikke håbe på det denne gang.

Men en igangsættelse er også fin. Det er trods alt en fødsel, blot med mindre ve-pauser end en selvstartet fødsel normalt har.

Håber at det var svar nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke helt om du bliver stødt over mit spørgsmål, når du slutter af med udråbstegn???? Jeg spørger jo bare, fordi jeg aldrig har hørt om det før.

Jeg er ked af at høre at du har mistet så sent. :( Det er noget jeg har været rigtig bange for i hver graviditet. Jeg synes det er dejligt, at de tager sådan et hensyn, og du får den valgmulighed. Håber alt kommer til at gå godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mettemor

Ikke stødt overhovedet. Ved ikke lige,hvorfor det udråbstegn smuttede med. :)

Min fornuft siger mig sådan set, at alt kommer til at gå godt. Det er bare følelserne, der i den grad kan spille én et pus. Allerede nu er "Lillebror" gået over til mere rullende bevægelser, fordi han er så stor, og det gør mig nervøs, omend min fornuft sagtens kan sige mig, at det er pga. størrelsen ... og at det bare er pragtfuldt, at han er så stor, for det viser jo med al tydelighed, at moderkagen virker (i modsætning til første gang, hvor den svigtede).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Britt det er da noget af en oplevelse du har med dig i bagagen :( :kram

Jeg fødte Frederik 36+3, da der ikke var mere næring til ham derinde. Fødslen gik igang af sig selv, hvilket var helt fint, så han ikke begyndte at tage af sine egne depoter. Jeg må derfor indrømme at jeg er bange for at lillebror heller ikke har nok mad derinde, men ikke kommer ud i stedet for at blive derinde... :unsure Så jeg ville også gerne at han bare kommer forbi uge 36, så er jeg tilfreds med at føde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for at jeg ikke stødte dig, for det var bestemt ikke min mening. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Britt

Med din historik, kan jeg godt forstå igangsættelse, jeg blev selv sat i gang pga. at sukkersygetal var for høje og de mente moderkagensvar stoppet med at fungere sidst. Men min igangsættelse tog fra onsdag morgen til fødsel natten til søndag og en fødsel der endte med et velskabt barn, men en ødelagt mor - jeg ønsker og håber derfor for dig at fødselen starter helt af sig selv.

Men du har jo prøvet det før, så det skal nok gå godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Linen

Det var da en ubehagelig oplevelse for dig.

De er ikke så bange for at sætte mig i gang: Ved fem af mine seks hidtidige fødsler enten var vandet gået (den første, triste fødsel) eller de kunne uden videre prikke hul på fosterhinderne (fire af de fem fødsler siden, og da det så ikke i sig selv har givet veer, har de lagt drop ... ja, og få timer senere har jeg haft mit barn i armene.

Kun ved en enkelt fødsel måtte der lægges stikpiller op i løbet af 1½ døgn (fra morgen dag 1 til eftermiddag dag 2), førend man kunne prikke hul på fosterhinderne - men derefter gik det lige så hurtigt som hos de andre. Imidlertid tror jeg også, at man ved den graviditet havde fejlberegnet terminen, således at jeg kun var i uge 37 ved igangsættelsen, - hvilket flere fagpersoner siden har givet mig ret i. Så det kan forklare, hvorfor det var lidt sværere end ved de andre fødsler. Men heller ikke værre end som sådan - det var bare ventetiden, der var irriterende. Jeg kunne trods alt tage hjem og overnatte i stikpilleprocessen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER