Myliona

Suttehoveder på flasken - Str!

11 indlæg i dette emne

Vi har jo gang i projekt "spis hurtigt lille pige" herhjemme ;)

Lige nu, tager et måltid op mod en time (altså at spise 120 ml)

Ofte spiser hun hver anden time når hun er vågen, men vi "orker" ikke at sætte måltidsstørrelsen op, for når man har siddet med hende en time (eller are en halv) er hun så aktiv, og kan sleti kke fokusere på maden, at selvom hun er sulten er hun totalt umulig og vil se på alting samtidig med hun spiser <_<

Lige nu prøver vi at sørge for at skærme af, så det KUN er spisning der fokuseres på.. Det gør det en del lettere, men synes det er ubehageligt at skulle "holde" hende fast i de 20 min. et måltid så varer! (hun skal ligge med hovedet direkte ind i brystet på en, så det kræver også en del at få flasken placeret rigtigt ;)

MEN til det virkelige spørgsmål:

Hvornår skiftede I fra den mindste størrelse sut på flasken, til den næste størrelse?

Jeg prøvede for sjov at bruge den sut der er til 3-6 måneder.. Havde fået at vide at hun nok ville live kvalt i mængden af mælk.. Men umiddelbart var det intet problem, og hun har nu guffet 60 ml på den måde - på under 10 min, uden at virke til at kede sig overhovedet - hun fokuserede bare på maden

Men der er jo mere end en måned til hun er 3 måneder.. Ved det er retningslinjer.. Men må jeg gerne skifte til det suttehovede? Får de mere ondt i maven, eller andet???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vores første datter skulle have flaske brugte hun KUN str. 1 hele tiden og det tog ingen tid for hende at spise det.

Da vi så fik nummer 2 troede jeg at det selvfølgelig ville blive det samme, men nej. Sut str 1 blev ret hurtigt kun brugt til vand og når det var MME var det 2 eller 3 da hun var få måneder gammel. Vi har aldrig bøvlet med maveproblemer eller andet, så jeg tror ikke at der er noget problem i at I skifter størrelsen.

Forresten så forsøgte vi også med den der sut som kan vende på 3 måder. Den fungerede slet ikke for os. Hun druknede nærmest i mælk og jeg synes ikke den kunne holde ordenlig tæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores første datter skulle have flaske brugte hun KUN str. 1 hele tiden og det tog ingen tid for hende at spise det.

Da vi så fik nummer 2 troede jeg at det selvfølgelig ville blive det samme, men nej. Sut str 1 blev ret hurtigt kun brugt til vand og når det var MME var det 2 eller 3 da hun var få måneder gammel. Vi har aldrig bøvlet med maveproblemer eller andet, så jeg tror ikke at der er noget problem i at I skifter størrelsen.

Forresten så forsøgte vi også med den der sut som kan vende på 3 måder. Den fungerede slet ikke for os. Hun druknede nærmest i mælk og jeg synes ikke den kunne holde ordenlig tæt.

Haha, :ditto til det hele :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pigeon, tror ikke de har den fancy-aventsut med tre indstillinger :rolleyes

Jamen så tror jeg da jeg skal have nogle større suttehoveder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, :ditto til det hele :balloons

Hvor sjovt :lol

Vi bruger pigeon, tror ikke de har den fancy-aventsut med tre indstillinger :rolleyes

Jamen så tror jeg da jeg skal have nogle større suttehoveder!

Det var nemlig præcis Aventflaskerne vi havde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey opgiver også hvis maden ikke kommer hurtigt. Så hun fik ret hurtigt str 3.

Nogle gange kommer jeg til at give hende str 2 ved en fejl, og hun opgiver maden efter 40ml.

Mht koncentration. Herhjemme ligger hun og ser tv når hun spiser, eller kigger hun nemlig også rundt, men tv'et er er hit og hun ligger stile mens hun spiser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, skulle lige til at oprette en tråd omkring sut-størrelser. Perfekt!

Nå, jeg bruger MAM flasker og sutter. Synes ikke altid at Caroline gider at spise de 120-130 ml hun får pr måltid, og påtænker at det kan være sutte-hovederne der driller, fordi hun jo skal arbejde noget for det. Men omvendt, når jeg skifter til str 2 er det som om hun kløjes i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved camille er den eneste forskel, ved nr 2 suttehoved, faktisk at det går hurtigere (og vi skal bøvse hurtigere - Men det er vel klart;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også pigeons suttehoveder, og vi er på størrelse s nu (1 måned +). Den mindste størrelse får hun simpelthen ikke nok ud af, så hun bliver utålmodig undervejs, eller også bruger hun den bare som sut, og får ikke spist.

De flasker vi købte var med størelse 3 mdr. og da C lavede de første flasker havde jeg ikke fortalt, at det var de forkerte hoveder, der sad på, så hun fik mad et par gange med de store hoveder. Det gik rimeligt stærkt, og hun kunne godt kløjs i det, men det var ikke så voldsomt, at det slog os, at det var det forkerte hovede, der sad på. :rolleyes

Nu har vi købt, så vi kun har dem til 1 måned +. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S(small) er de mindste sutter ved pigeon?

Det er M der er str nr. 2..

Synes i øvrigt også det er enormt dårligt afærket på sutterne.. Man skal virkelig kigge godt efter for at kende forskel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S(small) er de mindste sutter ved pigeon?

Det er M der er str nr. 2..

Synes i øvrigt også det er enormt dårligt afærket på sutterne.. Man skal virkelig kigge godt efter for at kende forskel ;)

Du kan også få en ss. Og ja, det er faktisk super svært sådan lige at se.

Pigeon%20skema-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER