stilletten

barnevogne odder og emmaljunga

12 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg går og spekulerer en del i valg af barnevogn.

Jeg har en gammel Odder på standard stel med liggemål på kun 92 cm fra min første graviditet tilbage i 2003.

Barnevognen er som sådan fin nok, men... med en mand på 1,93 m og jeg selv er 1,78 m, og den eneste grund til at mit første barn kunne bruge sin barnevogn fuldt ud var at hun de første 3 år af sit liv var de der 4-5 cm kortere end andre på hendes alder, tænker jeg at et liggemål på 92 cm simpelthen ikke dur mere end højst 1½-2 år. Og det dækker ikke vores behov.

Samtidigt ønsker min mand sig en audi A4 i stationcar nu her, og dens bagagerum er ikke verdens største. Bredden er 101 cm.

Jeg søger specifikt svar på hvor meget man kan klappe emmaljunga big star supremes stel sammen ved at knække styret og tage hjulene af. Hvilken bil kan I få denne barnevognsmodel ind i?

Og det samme gælder for Odder zip med x-dream stel!

På forhånd tak for hjælpen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har en odder med x-dream stel.. og den kan klappes meget sammen.. den kan være i en hyundai i30(IKKE stationscar) og stellet der kan hjulene tages helt af, hvilket vi gør, og så fylder den ingen ting... min mand mener godt at i ville kunne have den i den bil din mand ønsker sig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en odder zip på x-dream stel, og den kan vi have bag i vores Hyundai Matrix uden problemer (det var faktisk den eneste barnevogn vi kunne få derind). Men hvad med at køre til en bilforhandler og prøvekøre bilen forbi en babysam, og se om det kan lade sig gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vi helt sikkert nødt til - altså at prøve barnevognen i bilen før køb af bil og barnevogn!

Selv om rækkefølgen er bagvendt (prøve barnevogn i bil som ikke-gravid måske!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga Big star supreme på Uniq stel. Den kan være i vore Golf6 hvis vi piller 2 af hjulene af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også sådan en på alm. stel og den kan være i vores Skoda Fabia Combi årgang 2011 :)

Du kan finde målene på de forskellige stel i sammenklappelig stand, på Emmaljungas hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme som Gitte og Susanne :) vi har en Seat ibiza combi fra 2011. Og det et altså virkelig nemt at klikke hjulene af og på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en odder x-dream, og det er den eneste, der kan være i vores bil, som er en hyundai i20. (Den er lige så stor som en toyota yaris eller en opel corsa). En emmaljunga eller odder med alm. stel kan ikke være i bilen. Jeg ved ikke med emmaljunga på uniq-stel, for den var vi på ingen måde interesserede i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga på alm stel - den kan fint være i vores vw Passat stationcar og Skoda Octavia (ikk station) - både med hjul på og uden hjul på.

Min mand mener også, at der sagtens kan være de barnevogne i nævner i en A4 stationcar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også sådan en på alm. stel og den kan være i vores Skoda Fabia Combi årgang 2011 :)

Du kan finde målene på de forskellige stel i sammenklappelig stand, på Emmaljungas hjemmeside.

Skal måske lige tilføje, at vi behøver ikke tage hjulene af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en odder zip på x-dream stel, og den kan vi have bag i vores Hyundai Matrix uden problemer (det var faktisk den eneste barnevogn vi kunne få derind). Men hvad med at køre til en bilforhandler og prøvekøre bilen forbi en babysam, og se om det kan lade sig gøre?

Jeg vil bare lige nævne, at det gjorde vi, og vi blev stoppet af en ret så emsig politibetjent, der gjorde opmærksom på, at det ikke er tilladt, og at man KUN må prøvekøre en bil til og fra værksted - ingen stop andre steder :rolleyes

Vi slap uden bøde og han virkede ellers RET emsig, men man kunne åbenbart være uheldig og have fået en bøde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder zip på x-dream stel og den kan klappes sammen så den fylder mindre i højden end en Emmaljunga bigstar supreme, som jeg kan se vores genboer har!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER