Camillat

Faddere og baerer/gudfar eller -mor

10 indlæg i dette emne

Vi har jo besluttet at Noah skal doebes i DK og i Italien, saa 28. oktober holder vi barnedaab, hvor Noah skal doebes sammen med sin kusine7himmel.gif

Jeg skal hurtigt sende oplysninger til praesten, herunder valg af 2 faddere og en baerer/gudfar/gudmor. Men jeg er SINDSYGT daarlig til den slags beslutninger og isaer, naar det skal gaa hurtigt! help.gif

Jeg ved ikke, hvem min soester har som faddere, men hendes veninde er gudmor til den foerste og bliver det ogsaa til nr. 2. Hun mente, at det kunne vaere min veninde, mens min mor mente, at det vel skulle vaere en af os selv.... Saa kom jeg jo helt i tvivl, foer jeg overhovedet var kommet igang med at taenke over det blink.gif

Men altsaa - her er dem, vi har i spil:

- min far

- min mor

- min veninde

- min mand

- mig selv

- Min mand naevnte saa min kusine som en sidste mulighed...

- jeg naevnte selv min mormor som en sidste mulighed.

Jeps, saa vi er altsaa 7 personer i spil.

Paa en maade synes jeg ikke, det er vores opgave at baere. Min veninde skal helt sikkert vaere med i trekloeveret.

1) Jeg haelder til min veninde som baerer og vaelge faddere i familien, f.eks.. min far og mormor.

2) Eller min far, som vil blive endnu mere pavestolt af sit barnebarn. Hvis jeg vaelger ham, saa kan vi vaelge farfar hernede i Italien, saa begge farfaedre ligesom har haft samme opgave - yes, dejlig tanke. Hvem skal saa vaere faddere? Veninde og ...?

3) Eller min mormor, som jeg elsker saa hoejt, saa kan min far og min veninde staa faddere

4) Hjaelp - jeg kan sgi ikke finde den bedste kombi selv. Paa en maade ville jeg ogsaa gerne inkludere min soester, men jeg spiller ikke nogen barnedaabsrolle ved hendes boern, saa det virker ogsaa lidt.. tja...

Damn it, jeg er daarlig til den slags... Anyone? toot.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes i skal vælge dem i hælder aller mest til - det lyder lidt som om det er veninden?

Her har vi valgt at gudmor og gudfar er en god ven og en god veninde, og fadderne holder vi i familien (min søster og Cs bror)

Jeg synes heller ikke det er vores opgave at bære

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan vælge op til 5 faddere hvis du vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes faktisk bedst om ideen med at fædrene er gudfar/bærer, og så have mor, mormor, veninde og kusine eller evt. søster til at være fadder :) Mener man må vælge op til 5 i alt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder selv til at være mest til nr 1, så det syntes jeg helt bestemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foeler baade for ideen med min veninde, som staar mig naert og som var her paa barselsferie, da Noah lige var foedt. Hende kan jeg ogsaa besoege op til, saa Noah ikke bliver lagt i armene paa en naesten fremmed person - og hun er blid og god til babyer.

Men at min far kan baere og min mands far kan baere hernede er ogsaa en dejlig ide.

Det er en lillebitte kirke, saa det bliver virkelig kun 2 faddere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foeler baade for ideen med min veninde, som staar mig naert og som var her paa barselsferie, da Noah lige var foedt. Hende kan jeg ogsaa besoege op til, saa Noah ikke bliver lagt i armene paa en naesten fremmed person - og hun er blid og god til babyer.

Men at min far kan baere og min mands far kan baere hernede er ogsaa en dejlig ide.

Det er en lillebitte kirke, saa det bliver virkelig kun 2 faddere ;)

jeg stemmer nu stadig på bedstefædrene som bærerne, og så veninden og din mormor som fadder :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi haelder nu til min veninde som baerer/gudmor og min far og min kusine som faddere.... tror jeg da nok unsure.gifbask.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi haelder nu til min veninde som baerer/gudmor og min far og min kusine som faddere.... tror jeg da nok unsure.gifbask.gif

men så har du jo givet svaret der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg stemmer nu stadig på bedstefædrene som bærerne, og så veninden og din mormor som fadder :biglove

Det er altsaa heller ikke en daarlig en.... jeg maa sove paa den! Det er en fin loesning...... ihhh, altsaa rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER