Havbaek

Manden har efterspurgt en kæresteaften hjemme :)

12 indlæg i dette emne

Manden har i går ytrede ønske om, at vi skulle have en rigtig hyggelig kæresteaften, kun mig og ham :biglove her inden junior melder sin ankomst engang i Oktober.

Altså en aften med levende lys, dug på bordet m.m

Det passer mig ganske fint, da jeg desværre har så ondt efterhånden (bækken) og graviditeten er begyndt at tage sit indtog på mig <_< så at sidde på en kro har jeg ikke lyst til.

Derfor passer det mig fint, at manden gerne vil skabe de hyggelige rammer hjemme, og vi får denne aften sammen kun os, inden det hele går løs.

Men jeg er altså helt LOST, ang. maden.

Det skal være lækkert, saftigt og så selvfølelig smage godt.

Men det er der jo så meget der gør :rolleyes så hvad skal man lige vælge.

Dessert har han ønsket vi enten fik bananasplit med is, og få søde/milde frugter og chokolade over.

Eller trifli dessert med hindbær/jordbær eller andet og så med iskugler i.

Ang. drikkelse har jeg givet ok for han drikker vin, jeg vil helst ikke ud i det fordi jeg jo er gravid. Så bud på hvad jeg kan drikke uden det bliver for kedeligt med vand/saftevand til en lækker menu, så kom endelig med bud der også.

Hvad gjorde I som par, inden I blev forældre. Måske jeg kan få nogle ideer ude fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hyldeblomst saft med danskvand.. Mums, med et jordbær eller en drue til pynt.. Mad kan jeg ikke lige byde ind på.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med nogle gode bøffer med en rødvin- eller whiskeysovs og noget lækkert grønt til?

Hvis det skal være lidt lækkert at drikke, kan man lave nogle spændende mocktails (alkoholfrie cocktails) til deserten :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke nogen gode ideer til hverken mad eller drikkelse... Ville bare lige sige at det lyder altså super hyggeligt...

Ville ønske at vi havde gjort det inden jeg fødte... Håber i får en rigtig hyggelig aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med nogle lækre bøffer, nogen dejlige bådkartofler med krydderier og en lækker champignonsovs til (eller anden god sovs) og så en frisk salat som tilbehør :)

Og så må jeg sige: sikke en sød mand og en rigtig god ide han fik :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med nogle gode bøffer med en rødvin- eller whiskeysovs og noget lækkert grønt til?

Hvis det skal være lidt lækkert at drikke, kan man lave nogle spændende mocktails (alkoholfrie cocktails) til deserten :balloon

Nu når du lige nævner det, så kom jeg da lige i tanke om at jeg vist har en drinks bog med de "venlige" drinks liggende et sted. En jeg engang købte på tilbud. Det er så sommerdrikke, men hva :D

Hvad med nogle lækre bøffer, nogen dejlige bådkartofler med krydderier og en lækker champignonsovs til (eller anden god sovs) og så en frisk salat som tilbehør :)

Og så må jeg sige: sikke en sød mand og en rigtig god ide han fik :loveshower

Jeg formår desværre næsten altid at få nogle seje/overstegte bøffer. Jeg har ikke altid tålmodigheden med kød på en pande/eller i ovnen :ba

Der er manden faktisk bedre til at gøre det hele godt. Men vil jo gerne også overraske ham lidt, derfor tænkte jeg at han kunne være den kreative af os med borddækning og jeg stod delvist i køkkenet :lol

For han har en mani med at stå i vejen, når jeg laver noget, så det vist meget godt vi lige får delt os op. For står han i køkkenet ender jeg med at blive for nysgerrig :D

Og ellers må jeg bare overgive mig, for han er faktisk god til at lave mad :)

Blev også helt :biglove og lidt paf da han forslog det. Men ved hvor meget det betyder for ham også, at vi lige får den sidste tid selv.

Jeg har nemlig lagt forbud mod at der sker alt for meget omkring os, når vi rammer 1 Oktober.

Så det betyder så meget at han ved hvor meget det faktisk betyder for mig, at vi lige får den aften/weekend der kun hedder OS, god mad og hyggelig stemning.

Har ikke nogen gode ideer til hverken mad eller drikkelse... Ville bare lige sige at det lyder altså super hyggeligt...

Ville ønske at vi havde gjort det inden jeg fødte... Håber i får en rigtig hyggelig aften...

Træls I ikke nåede det, for det gør lige det ekstra synes jeg. For det er jo en stor omvældning af blive en mere i familien.

Så jeg blev også helt glad da manden forslog det. Havde vist uden at give ham et direkte hint, fremlagt ubevist at vi lige skulle have lidt god mad inden junior ankommer. Og så var det manden forslog vi satte en aften af til det.

Så her når pengene går ind, så regner jeg med der bliver købt ind og så holder vi vores aften her en af de kommende weekender.

Trænger vi til, nu når vi også er kommet så langt med at få de sidste små projekter løst og ordnet inden Junior kommer.

Er så meget gået i redebyggeri, så det skal blive rart med en hyggelig aften :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi du er ligesom mig med bøffer, jeg kan altså bare heller ikke finde ud af det :oops

Kan godt forstå du godt vil overraske ham. Men har du så ikke noget du er rigtig god til at lave? Og som du ved han elsker? Hehe ellers må du overgive dig :biglove

Jeg tror også manden og jeg skal have sådan en hygge aften. Det kunne vi godt trænge til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi du er ligesom mig med bøffer, jeg kan altså bare heller ikke finde ud af det :oops

Kan godt forstå du godt vil overraske ham. Men har du så ikke noget du er rigtig god til at lave? Og som du ved han elsker? Hehe ellers må du overgive dig :biglove

Jeg tror også manden og jeg skal have sådan en hygge aften. Det kunne vi godt trænge til :)

Der satte du mig i tænkeboks :D jeg ved han har nogle ynglingstting han elsker. Og har 2 kager han simpelthen elsker når jeg laver dem og kan spise sig til en hel mavepine, stakkels mand altså :biglove :sandie Men ved ikke lige om det sådan passer til sådan en hyggeaften med god mad, og isdessert.

Hehe ellers må jeg jage ham ud den næste dag , ud til hans forældre, og diske op med lidt kage til om aftenen :badgirl Medmindre han hurtigt lure duften af kage når han kommer hjem igen :D

Synes bare det er så hyggeligt at vi lige får den her aften.

Så får jeg også lidt ro på tankerne omkring redebyggeriet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at købe en ny kogebog og finde noget nyt og lækkert deri? Vi har nogle Jamie Oliver bøger, hvor jeg har fundet flere yndlingretter, og bruger dem meget, hvis vi f.eks skal have gæster.

Jeg tænker straks på ærtesuppe med godt brød til forret. Alle elsker den, selvom det umiddelbart lyder lidt kedeligt. Og evt. En indisk ret til hovedret. Sådan en med masser af gode krydderier og og duft, som kan stå og simre med sig selv imens i spiser forret. Så skal i nemlig bare nyde hinanden, i stedet for at du hele tiden skal ud og lave mad.

Mmmh. Sådan en aften kunne jeg/vi også godt trænge til. Rigtig god fornøjelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at købe en ny kogebog og finde noget nyt og lækkert deri? Vi har nogle Jamie Oliver bøger, hvor jeg har fundet flere yndlingretter, og bruger dem meget, hvis vi f.eks skal have gæster.

Jeg tænker straks på ærtesuppe med godt brød til forret. Alle elsker den, selvom det umiddelbart lyder lidt kedeligt. Og evt. En indisk ret til hovedret. Sådan en med masser af gode krydderier og og duft, som kan stå og simre med sig selv imens i spiser forret. Så skal i nemlig bare nyde hinanden, i stedet for at du hele tiden skal ud og lave mad.

Mmmh. Sådan en aften kunne jeg/vi også godt trænge til. Rigtig god fornøjelse.

:super har tit set Jamie i TV, og synes den mad han laver ser så lækkert ud. Så er det bare med at turde kaste sig ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der satte du mig i tænkeboks :D jeg ved han har nogle ynglingstting han elsker. Og har 2 kager han simpelthen elsker når jeg laver dem og kan spise sig til en hel mavepine, stakkels mand altså :biglove :sandie Men ved ikke lige om det sådan passer til sådan en hyggeaften med god mad, og isdessert.

Hehe ellers må jeg jage ham ud den næste dag , ud til hans forældre, og diske op med lidt kage til om aftenen :badgirl Medmindre han hurtigt lure duften af kage når han kommer hjem igen :D

Synes bare det er så hyggeligt at vi lige får den her aften.

Så får jeg også lidt ro på tankerne omkring redebyggeriet.

Jeg synes nu sagtens at det mad han kan lide allermest passer til sådan en hyggeaften - det skal jo være hyggeligt for jer. Og så kan det da være ligemeget hvad andre synes er "hyggeaften-mad" hihi.

Har din mand nogen ønsker til maden? Eller har han overladt det til dig? :D

Mmmmm, nu får jeg helt lyst til kage! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu sagtens at det mad han kan lide allermest passer til sådan en hyggeaften - det skal jo være hyggeligt for jer. Og så kan det da være ligemeget hvad andre synes er "hyggeaften-mad" hihi.

Har din mand nogen ønsker til maden? Eller har han overladt det til dig? :D

Mmmmm, nu får jeg helt lyst til kage! :sandie

Hihi han har mest overladt det til mig, ikke fordi han ikke vil deltage langt fra, men vi elsker bare at overraske hinanden engang imellem.

Er dog ved at tune mig ind på hvad der skal diskes op med.

Hihi manden fik også lyst til kage, men pludselig fik jeg lyst til boller ( om det er :gravid homoner er et godt spørgsmål :blush ) , så jeg har lige stået og klasket et par boller sammen, luftige og lækre- med lidt honning i. Så om lidt er det duften og nybagte boller, og manden elsker disse boller, og så er der også til i morgen :D

Se sådan et overskud er jeg glad for jeg har nu. Det når nok at ændre sig, så har sagt til manden det er med at nyde det imens det er der, selvom han synes jeg er godt tosset sådan at bage lækre boller så sent. Men han klager nu ikke når først han sætter tænderne i dem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER