Guest NinjaMama

smerter i lænden

6 indlæg i dette emne

Den seneste uges tid har jeg haft virkelig ondt i lænden, med stråler ned i balder og ben.. det føles virkelig som om at mine hofter/bækken er ved at falde fra hinanden, og det gnaver hele tiden... Kan det være bækkenløsning? kan man overhovedet få det så tidligt?

Det er virkelig generende, og jeg vågner flere gange hver nat, fordi at det gør ondt når jeg kommer til at ligge forkert med benene. og jeg kan næsten ikke holde ud at være på arbejde, for jo mere jeg går jo mere ondt gør det!

Hvis det er bækkenløsning, hvad kan man så gøre for at få det til at blive bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder bestemt ikke til det er særlig rart :( og hvis det er bækkenløsning tror jeg bare der er en masse forholdsregler du kan/skal tage. Men vist ikke så meget man kan gøre!? jeg ved det ikke rigtig, for mine smerter sider i muskler, sener og ledbånd.

Hvis du har så ondt, skal du jo nok snakke med din læge el jordemor til at starte med. så kan de henvise dig videre i systemet. Da jeg gik til lægen med mine smerter, som sad i bækken/underlivet blev jeg sendt til tjek på sygehuset.

Held og lykke. Håber ikke for dig det er bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også hellere at jeg lige må få fat i lægen i morgen... Jeg har slet ikke lyst til at tænke på hvor ondt det kan komme til at gøre, når det allerede er så slemt nu :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det du beskriver lyder lidt som da jeg havde bækkenløsning. Jeg blev sygemeldt da jeg var 14 uger henne i min sidste graviditet. Jeg synes du skal snakke med din læge. Også husk at slappe af så meget du kan. Og et lille tip, jeg fandt ud af at det for mig var meget bedre at cykle end at gå når man skal noget. Jeg kunne cykle lige til aftenen før jeg fødte.

God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i mine sidste 2 graviditeter haft kraftig bækkenløsning og havde i sidste graviditet også det der hedder bækken låsning, hvor bækkenet låser fast og man ikke kan flytte sig fra den stilling man ligger i. Denne gang har jeg allerede haft rigtig ondt og frygter endnu en tidlig sygemelding, men jeg er MEGET obs på hvad jeg laver og hvordan jeg belaster min krop. Jeg forsøger ikke at løfte på noget som helst tungt og hvis jeg skal kramme mine drenge går jeg ned i knæ istedet for at løfte dem op til mig. Jeg støvsuger ikke, da dette er en af de rigtig slemme hvis man har bækken løsning og så tager jeg en masse forholds regler såsom ikke at sidde for meget med krydsede ben, ikke gå for meget, svømme en del og ellers bruge min sunde fornuft og det har bare allerede lettet rigtig meget. Jeg kan denne gang gå næsten hver dag uden smerte stillende her i uge 16+ og hvor er det en fantastisk lettelse.

Sender masser af kram.... det er ikke spor sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i mine sidste 2 graviditeter haft kraftig bækkenløsning og havde i sidste graviditet også det der hedder bækken låsning, hvor bækkenet låser fast og man ikke kan flytte sig fra den stilling man ligger i. Denne gang har jeg allerede haft rigtig ondt og frygter endnu en tidlig sygemelding, men jeg er MEGET obs på hvad jeg laver og hvordan jeg belaster min krop. Jeg forsøger ikke at løfte på noget som helst tungt og hvis jeg skal kramme mine drenge går jeg ned i knæ istedet for at løfte dem op til mig. Jeg støvsuger ikke, da dette er en af de rigtig slemme hvis man har bækken løsning og så tager jeg en masse forholds regler såsom ikke at sidde for meget med krydsede ben, ikke gå for meget, svømme en del og ellers bruge min sunde fornuft og det har bare allerede lettet rigtig meget. Jeg kan denne gang gå næsten hver dag uden smerte stillende her i uge 16+ og hvor er det en fantastisk lettelse.

Sender masser af kram.... det er ikke spor sjovt

I mit arbejde er det bare rigtig svært at undgå tunge løft, da jeg er social- og sundhedshjælper og jeg har rigtig mange tunge borgere, som er helt lamme i hele kroppen..

og nu hvor jeg har haft et par fridage, kan jeg tydeligt mærke forskel.. når jeg er på arbejde gør det konstant ondt, og gnaver og irriterer... men når jeg har haft fri i et par dage, så falder det ligesom så meget til ro, at det kun gør ondt når jeg sidder ned/ligger ned i samme stilling i længere tid eller når jeg går meget.. eih, hvor føles det hele bare umuligt og træls lige nu :boo og mine kollegaer har den indstilling at det ikke er en sygdom at man er gravid, og man er ikke handicappet, så selvfølgelig kan man da udføre sit arbejde som alle andre.. men så nemt er det bare ikke :prik :huug

men nu har jeg bestilt en tid hos lægen til i morgen tidlig, så må vi se hvad han siger.. Det er dog ikke min egen læge jeg skal ind til, da han ikke har tid.. det bliver en læge der er under uddannelse, så jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER