Guest

halebenet

13 indlæg i dette emne

Mit haleben er foretrukket/forstuvet efter fødslen, og jeg kan derfor ikke sidde op og amme, og det gør at jeg efterhånden er lidt fanget herhjemme, selvom jeg har lyst til at komme ud, meen man kan ikke lige ligge sig ned midt i centret og amme, eller andre offentlige steder, og jeg vil helst kun bede de nærmeste om at låne deres seng.

hvor lang tid gik der før i kunne sidde op? jeg sidder kun op til måltiderne nu, meget forover bøjet for at skåne. Og sådan kan jeg ikke sidde og amme.

jeg må ikke sidde på en badering/donutrint da blodgennemstrømningen til syningerne på den måde er rigtig skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej hej... har ikke født endnu, men i 2008 er jeg ret sikkert på at jeg brækkede mit haleben ved et nær cykelstyrt, det tog ca. 1/2 år før jeg kunne sidde normalt og måske 1 1/2 år før jeg ikke kunne mærke det mere...

Hvis jeg har en periode hvor jeg sidder på hårde stole i mange timer om dagen (skole f.eks.) så kan jeg stadigvæk mærke smerter.. Har hørt flere af den slags historier, så halebenet er en skrøbelig sag.. tålmodighed er mit eneste råd.. kender en der fik det opereret væk efter fødsel men det blev bare værre efterfølgende... men nu er dit også kun forstuvet, så mon ikke det går noget hurtigere for dig, det tager bare lang tid normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv havde håbet på et mere positivt svar... er træt af at være låst fast og der er kun gået en uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstuvede også mit ved anden fødsel, og det tog tre til fire uger, så kunne jeg sidde normalt igen.

Jysk har en ergonomisk siddepude med memoryskum til 149 kroner, den er fantastisk. Jeg tror, den kunne være god, for den trækker ikke i syninger og den aflaster både mit hale- og korsben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstuvede også mit ved anden fødsel, og det tog tre til fire uger, så kunne jeg sidde normalt igen.

Jysk har en ergonomisk siddepude med memoryskum til 149 kroner, den er fantastisk. Jeg tror, den kunne være god, for den trækker ikke i syninger og den aflaster både mit hale- og korsben.

Vi skal alligevel i jysk imorgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal alligevel i jysk imorgen :yay

Lyder godt. Så må du lige give lyd, om du synes, den også er smækker god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tusind tusind tak logo :kids - jeg har i dag sat op og ammet min datter for første gang! det gjorde NAS men først efter et par minutter, så der er håb :glad tror vi tager den med ro og prøver os frem dag for dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, blev helt rørt over alle dine tak, selv tak da. Jeg håber, den vil hjælpe dig hen ad vejen, og det er altså skønt at kunne sidde op og amme, man får en lidt anden kontakt med sit barn og "overblik" over situationen.

Mit korsben er meget tydeligt afastet efter bare en gang på puden, den betyder godt nok meget for, hvor øm og stiv jeg bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, jeg ammer faktisk siddende stort set hver gang i løbet af dagen nu, og så liggende om natten :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, jeg ammer faktisk siddende stort set hver gang i løbet af dagen nu, og så liggende om natten :yay

Hold da op, det var hurtigt, du fik effekt af den pude. Dejligt. Fortsat held og lykke med det - det er så skønt, når man kan nyde at amme uden at ryge op i loftet af smerte. Man slapper bedre af i hele kroppen, og det er jo godt for mælkeproduktionen :goodluck.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så fået lidt ondt i ryggen i stedet, for jeg læner mig for meget fremad stadig :( så må hellere ligge lidt mere ned igen - øv øv øv... det gik lige så godt... men 1 skridt tilbage er stadig ok når bare man går 2 frem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, puden kan jo desværre ikke tage det hele. Det er vigtigt at tage det stille og roligt i starten, jeg lå også en del ned og ammede, måtte også skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du i det mindste KAN sidde op og amme nu! :glad så skal du bare ikke overdrive det! :badgirl

Som jeg har haft skrevet tidligere tog det mig 6 uger at komme mig over forstuvet haleben efter fødslen.. men tror ikke der gik mere end 2-3 uger før end jeg stille og roligt kunne begynde at sidde lidt op og amme.. det gjorde bare nas og jeg kunne ikke sidde i så lang tid.. men altså 6 uger, så var jeg ikke generet mere overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER