Havbaek

Til jer der har født på Esbjerg Sygehus.

6 indlæg i dette emne

I går sad jeg og skrev en liste(oversigt) over hopsitaltaske.

Jeg skal nemlig føde på Esbjerg Sygehus når jeg rammer terminen, som er sat d. 23 Oktober.

Vil jo som alle andre gerne have tasken parat inden :)

Men, manden og jeg regner med at tage på rundvisning på fødegangen, her d. 22 August, og har i den forbindelse spørgsmål som jeg håber vi får svar på.

Men det skal altså ikke undre mig jeg misser spørgsmålet ang. om hvilken ting de har til rådighed for barn og mor efter fødsel bla.

Så imens jeg sådan lige husker det, vil jeg spørger jer herinde der har født på Esbjerg Sygehus, om nogle spørgsmål.

1. Er der bleer, vaskeklude, rense servietter, og babypleje midler til rådighed, eller skal man selv have alt med?

2. Får man automatisk tilbudt noget af drikke og med sugerør, eller skal man selv have sugerør med?

Har læst det er lettere at drikke sådan under fx. fødsel.

3. Får faderen tilbudt noget at spise efter fødsel, som ved moderen, som jeg har hørt man som nybagt mor får lidt at spise bagefter? Eller skal vi have smurt lidt madpakke hjemmefra?

Ved jo ikke hvornår på dagen/natten det hele går i gang, så manden om nødvendigt må tage ned i kantinen og få lidt at spise.

4. Er det bedst at tage hopsitaltaske, og ammepude med (vil gerne selv have min egen med nemlig) op på fødegangen så snart vi ankommer, eller er det bedst af lade det blive i bilen?

Her tænker jeg mere på, så vi ikke slæber det med frem og tilbage hvis jeg/vi risikere at blive sendt hjem igen hvis jeg ikke er gået i aktiv fødsel.

5. Hvis jeg føder naturligt, og alt ser fint ud, hvor længe er så normalen at man bliver på sygehuset, inden de udskriver os igen?

Her tænker jeg i forbindelse, med babyautostolen, ikke at tage den med i bilen, før vi reelt skal bruge den når vi udskrives.

Håber meget I vil svare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De har alt hvad man skal bruge..

Du bliver tilbudt væske med sugerør..

De serverer lidt franskbrødsdej eller lign., men det kan godt være at han skal have lidt ekstra med.. Men vi fik mad..

Vi lod tasken blive i bilen til at jeg skulle bruge den.. (Søren hentede den da jeg fik brug for den)

Ved ikke hvor lang tid der går, har selv haft længere indlæggelser efterfølgende begge gange.. Men tror når du/ i er klar og amningen kører.. 24-48 timer efter måske.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin d. 23 så har ikke født endnu, men jeg skal føde på esbjerg sygehus og har liiige været til rundvisning..

Jordemoderen der viste os rundt sagde at man faktisk ikke skulle have noget med ud over det man skal transportere sit barn i, men vi fylder nu alligevel tasken op :)

Der er sandwichs og saftevand under og efter fødslen (står på gangen), men hvis man bliver de efterfølgende dage pga. evt. komplikationer så skal din mand selv købe mad i kantinen men du får mad af hospitalet.

en ting som vi ikke fik at vide da vi var derinde var at der er forskel på de to badekar som de har på fødegangen, men jeg har efterfølgende fundet ud af, at det kar på rød stue (stue 1) er det største og jeg vil helt sikkert spørge efter den stue når jeg selv går i fødsel...

nå men det er faktisk rigtig hyggeligt på stuerne og jeg spurgte om det var en travl fødegang og det sagde hun nej til.. de bestræber sig på at der er én jordemoder til hver fødende og den dag vi var der havde de kun en fødende inde...

Den eneste ulempe, som jeg ser det i hvert fald, er at man, selv som førstegangsfødende, skal føde ambulant. Altså at man bliver sendt hjem højst 24 timer efter fødslen. dog er det kun kun kun hvis aaalt er i orden så barnet sutter godt, blødning er normal, fødslen har været normal osv. Man kan ikke snakke sig til ekstra dage derinde, men hun sagde også at de ikke sender en usikker grædende mor hjem, så frem med tårerne hvis du vil ha lidt ekstra tidwink.gif det er nye regler som de vist udviser en del skepsis overfor, men ja, det er der ikke så meget at gøre ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige jeg har skrevet franskbrødsdej, mente franskbrødsmadder, sandwich m.m Det er så fine omgivelser dernede og personalet Er så skønne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar.

Det var nu mere fordi jeg IKKE vil pakke vildt meget i hospitaltasken. Kun det aller mest nødvendige.

Fx. ved jeg manden vil blive glad/taknemlig for lige at kunne få en ren t-shirt på og en deo med, hvis det trækker ud da han HADER at stå der og lugte af sved bagefter.

Kan jeg nu egentlig godt forstå, hvem bryder sig også om det.

Så det er med i tasken planlægningen.

Så er min liste vist okay, for havde tænkt på:

2 bodyer i 2 forskellige str. Da vi ikke kender fødselsvægten før han er født, og vil ikke stå der på hjemturen og har fået en for lille body med.

1 par strømpebukser og et par hjemmerejse bukser. Så kan jeg senere vudere hvad er bedst.

2 bluser i 2 forskellige str. også.

1 hue.

En varm sparkedragt (er usikker på flyverdragt/køredragt) da han vil få et tæppe over sig når vi skal hjem igen. Vi er i Oktober månede jo, men manden vil sørger for en varm bil når vi skal hjem igen. Og vil heller ikke pakke ham alt for varmt ind så han får det dårligt eller bliver utilpas.

Hans dyne/tæppe, hvilken jeg vil have med endnu er jeg stadig lidt usikker på.

Og ja så bruge det de har på sygehuset de har til den lille. Gør mig ikke så meget nemlig. Og han så får eget tøj på når vi skal hjem over.

Til mig selv havde jeg tænkt på:

1 badehåndklæde stort, så jeg lige kan komme i bad. Vil helst have mit eget håndklæde med nemlig.

1 lille toilettaske med tandbørste/tandpasta. Min fugtighedscreme, og cremen til ømme brystvorter. Min kam, da jeg har meget kort hår :)

Min shampoo da det ikke er alt jeg desværre kan bruge/tåle. Og så min deo rullestift.

læbepomad.

1 lille blok papir/pen.

Kamera med oplader.

1 bog til lige at fordrive tiden med.

1 telefon liste og så min mobil med oplader.

1-2 hyggebukser. 1-2 bluser- evt. udskifte den ene bluse med en tshirt eller stropbluse og min ene ammebh. Til hjemrejsen.

For vil benytte det hospitaltstøj de har, og som jeg får tilbudt at gå i. Vil ikke bryde mig om at skulle svine mit eget tøj til med blod/fostervand og andet.

Og så mine klipklapper og nogle varme sokker.

Og så ammepude da jeg ønsker at få den jeg selv har med.

Lidt kiks, og sødt. Og en beskeden madpakke. Da hvis kantinen har lukket, så kan manden lige få lidt at spise, hvis han ikke får tilbudt noget.

Madpakken må han dele lidt med min mor, da hun kommer hele vejen fra Fyn, så snart vi siger GO- da hun skal med. Og ved hun vil hade at køre hjem på tom mave når det hele er overstået.

Vi har dog tilbudt hun kan få en soveplads hjemme hos os, inden hun køre hjem over igen, så hun lige kan få et par timers søvn og noget at spise om nødvendigt.

Så det er en beskeden lille taske uden alt for meget indhold i. For som sagt gider jeg ikke hive alverdens med.

Om han sover på stuen eller ej, må vi se om han kan ellers er planen at han vil køre hjem og få sovet lidt. Og måske have babyautostolen med når han kommer igen, han kan jo altid tage den med hjem igen hvis vi først bliver udskrevet efter 48 timer.

Jeg er tilmeldt jordmoder ordningen, og der vil jeg få en af jordmødrene der er på vagt med, som så vil komme ind på sygehuset. Er i hvert fald hvad jeg fik afvide.

Har ikke helt gjort op med mig selv endnu om jeg vil føde i vand eller ej. Får jeg det tilbudt så takker jeg nok ja tak, nu ser vi :)

Vil i hvert fald lige huske på det med det store fødekar på rød stue, hvis det kommer så vidt jeg fik det tilbudt. Er alt optaget den dag vi lander, så tager vi det på brixen :)

Går alt som det skal, vil jeg helst hjem hurtigst muligt, bryder mig ikke vildt meget om sygehuse og at ligge for længe. Så håber alt går som det skal og vi kommer hurtigt hjem.

Men ser nu frem til rundvisningen, for lige at se fødegangen og mærke stemningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er bare et godt sted at føde med dejligt personale..

Bog til at fordrive tiden med tror jeg ikke bliver nødvendigt ;)

Ved ikke om det stadig er sådan men da jeg fødte i februar var det bedste kar på rød fødestue; men der var samtidig også den dårligste seng... Håber det er lavet om, for av den gør ondt at ligge på.. Jeg måtte ikke komme i vand da jeg blev sat igang...

Tag at hav autostolen med med det samme for ja normalt bliver man smidt ud med det samme, inden for 24 timer... Så kender ikke mange der har sovet der med mindre de blev indlagt som mig..

Det skal dog siges at 7 dage efter man er blevet udskrevet kan man ringe til dem eller komme forbi alt det man har behov for... Hver dag kl 11 mener jeg det er, er der også ammeundervisning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER