Mannie

Budgetbaby/budgetmor

41 indlæg i dette emne

Ja spørgsmålet er simpelt.

Hvad kan man gøre for at spare penge når man har en baby?

Hvad gør i selv for at spare penge?

Det er jo på ingen måde billigt at få en lille, eller være forældre generelt, men samtidig er den danske økonomi jo ikke ligefrem på toppen! og vi er et af de hjem som ikke bare kan kaste om os med penge, da den mindste smule overskud går til opsparing til bil og hus.

Andre "ikke baby-relaterede" råd til at spare penge er selvfølgelig også velkomen!

Samler rådene her:

- madplaner

- rema bleer

- 2.hand (brugt) tøj+udstyr

- koebe paa udsalg

- koebe det vigtigste foerst og vente med f.eks. aktivitetstaeppe, klapvogn, skraastol, hoejstol etc...

- tage imod tilbud om aflagte ting fra andres boern

- vaskbare stofbleer, hvis der er penge til startpakke

- amme

- Lån af venner og bekendte.

- Lad værre at køb en masse legetøj.

- Handler billigt

- Køber store mængder af nonfood og varer der har lang holdbarhed, når de er på tilbud

- køber kun tøj og legetøj når børnepengene kommer og helst brugt

- har 500,- til slutningen af måneden til evt bleer og andet

- Ikke købe ekstra, eller køre udnødvendigt langt, så det sparede bliver brugt i benzin

- kun købe hvad der er nødvendigt - altså Need2have og ikke nice2have

- lave madpakker frem for at købe på arbejdet

- tænke over hvor man vil spare og hvor man vil købe kvalitet

- ikke købe sig fattig i babytøj i str 50, men købe varieret og fornuftigt og ikke bare fordi det er nuttet!

- benytte sig af mødrehjælpen (spørgsmål henvises til Miss-Mette)

- Sælge det man ikke skal bruge mere og som stadig er i god stand

- Cykle eller gå fremfor at tage bilen når det er indenfor kort afstand

- Køb kun få sæt tøj i de små størrelser. Det vælter ind med barselsgaver efter fødslen.

- byt barselsgaverne til nogle større størrelser

- Lad være med at surfe på nettet og læse om alle de fede ting andre køber. Man kan sagtens klare sig uden modetøj.

- Kig kun paa nettet i udsalgstider OG hav paa forhaand en ide om, hvad du mangler

- Klip skumklude i halve (eller kvarte), så holder en pakke dobbelt så lang tid.

- brug de gratis babypakker (Rema 1000, baby Sam (inkl spam og telefonsælgere), Libero, Apoteket, Matas, Tena lady)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

madplaner

rema bleer

2.hand tøj+udstyr

-det er vist det vi gør for at holde budgettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh her vil jeg følge med på sidelinjen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- koebe brugt

- koebe paa udsalg

- koebe det vigtigste foerst og vente med f.eks. aktivitetstaeppe, klapvogn, skraastol, hoejstol etc...

- tage imod tilbud om aflagte ting fra andres boern

- vaskbare stofbleer, hvis der er penge til startpakke

- amme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb brugt ( tøj, udstyr mm) holder man øje med dba, gul&gratis og div facebook sider er der mange penge at spare.

Køb på udsalg. Vi har en sjov ting hvor vi kun køber ting hvis det er -50procent eller mere. Så er der gået helt sport i det heheh.

Lån af venner og bekendte. Vi fik lov at låne str 50 tøj hvis det blev nødvendigt ( gjorde det ikke). Lånte en vugge så vi kunne se om det var er hit ( var det så ikke) lånte skråstol ( som var et hit de første 3 måneder)

Lad værre at køb en masse legetøj. Zoey er 4 måneder og på trods af hun har meget forskelligt, så er bien fra liberoæsken det sjoveste. Og dernæst en vandflaske med lidt vand i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det at vi laver madplaner en måned forud (f.eks. ved september, laver vi madplan for oktober), vi laver indkøbslister, tjekker de forskellige tilbudsaviser og sørger for at handle BILLIGT i stedet for miljøvenligt, allergivenligt osv. for det har vi simpelthen ikke råd til pt.

Non-food varer handler vi somregel et stort lager ind af, ved gode tilbud, for så sparer vi de penge næste måned :)

Vi køber kun tøj og legetøj til Maliva når børnepengene kommer, og somregel køber vi et lille lager af bleer ind der også.

Tøj og legetøj købes enten brugt eller på tilbud, medmindre vi godt kan nænne at bruge pengene på at købe nyt :)

Vi sørger altid for at have 500 kr. sidst på måneden til evt. bleer eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madplaner og købe ind på tulbud uden at køre ekstra så de sparede penge ik går til benzin.

Ellers kun købe hvad der er nødvendigt. Lave madpakker i stedet for at købe mad på arbejdet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kan gøre en verden til forskel at tænke over hvor man vil spare, og hvor man vil købe kvalitet.

Fx kan man sagtens spare på sådan noget som tremmesengen. De kan allesammen det samme. Men sådan noget som autostol, der er det bare super vigtigt at man køber noget ordentligt, og ikke farer i harald nyborg efter det billigste.

Tit vil man også opleve, at kvalitet varer længere, og derfor bedre kan betale sig på længere sigt :) Så man skal købe 1 god ting i stedet for 3 billige ting, der koster det halve.

Et andet råd må være at vente lidt med at købe sig fattig i babytøj før babyen er født. Så brænder man ikke inde med en masse i størrelse 50 fordi den lille kun kunne passe det 1 uge, og man får købt mere, som man rent faktisk får brugt fordi man ved hvad man kan lide at putte sit barn i, i stedet for at købe en masse, som er enormt nuttet, men i sidste ende ikke bliver brugt, fordi man måske ikke synes at det er fedt med blonder og flæser.

Men god tråd ellers :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja spørgsmålet er simpelt.

Hvad kan man gøre for at spare penge når man har en baby?

Hvad gør i selv for at spare penge?

Det er jo på ingen måde billigt at få en lille, eller være forældre generelt, men samtidig er den danske økonomi jo ikke ligefrem på toppen! og vi er et af de hjem som ikke bare kan kaste om os med penge, da den mindste smule overskud går til opsparing til bil og hus.

Andre "ikke baby-relaterede" råd til at spare penge er selvfølgelig også velkomen!

Samler rådene her:

- madplaner

- rema bleer

- 2.hand (brugt) tøj+udstyr

- koebe paa udsalg

- koebe det vigtigste foerst og vente med f.eks. aktivitetstaeppe, klapvogn, skraastol, hoejstol etc...

- tage imod tilbud om aflagte ting fra andres boern

- vaskbare stofbleer, hvis der er penge til startpakke

- amme

- Lån af venner og bekendte.

- Lad værre at køb en masse legetøj.

- Handler billigt

- Køber store mængder af nonfood og varer der har lang holdbarhed, når de er på tilbud

- køber kun tøj og legetøj når børnepengene kommer og helst brugt

- har 500,- til slutningen af måneden til evt bleer og andet

Mødrehjælpen er kanon!

Ønske sig gavekort til fødselsdag og jul!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet råd må være at vente lidt med at købe sig fattig i babytøj før babyen er født. Så brænder man ikke inde med en masse i størrelse 50 fordi den lille kun kunne passe det 1 uge

Eller en masse str. 62, fordi man ikke regnede med en lille en, der brugte str. 50 i 6-7 uger rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kan gøre en verden til forskel at tænke over hvor man vil spare, og hvor man vil købe kvalitet.

Fx kan man sagtens spare på sådan noget som tremmesengen. De kan allesammen det samme. Men sådan noget som autostol, der er det bare super vigtigt at man køber noget ordentligt, og ikke farer i harald nyborg efter det billigste.

Tit vil man også opleve, at kvalitet varer længere, og derfor bedre kan betale sig på længere sigt :) Så man skal købe 1 god ting i stedet for 3 billige ting, der koster det halve.

Et andet råd må være at vente lidt med at købe sig fattig i babytøj før babyen er født. Så brænder man ikke inde med en masse i størrelse 50 fordi den lille kun kunne passe det 1 uge, og man får købt mere, som man rent faktisk får brugt fordi man ved hvad man kan lide at putte sit barn i, i stedet for at købe en masse, som er enormt nuttet, men i sidste ende ikke bliver brugt, fordi man måske ikke synes at det er fedt med blonder og flæser.

Men god tråd ellers :super

Pis har købt mig fattig i børnetøj :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sælge det man ikke kan bruge mere, men som stadig er i god stand, fx tøj, legetøj, møbler m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er vi allerede ved at ha samlet mange gode råd sammen! :super

Tak for støtten piger! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb kun få sæt tøj i de små størrelser. Det vælter ind med barselsgaver efter fødslen. Medmindre man har et barn der gylper meget eller konsekvent sk*der udenfor bleen så er der ikke brug for ti sæt i str. 62. Byt barselsgaverne til lidt større størrelser (rigtig mange kommer med str. 62), så behøver man ikke selv købe tøj i de små størrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige et andet vigtigt råd. Lad være med at surfe på nettet og læse om alle de fede ting andre køber. Man kan sagtens klare sig uden modetøj, men når man ser alt det fede tøj andre køber så bliver man nemt fristet :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller kig kun paa nettet i udsalgstider OG hav paa forhaand en ide om, hvad du mangler rolleyes.gifshopping.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en lille bitte ting, men hvis man bruger skumklude på puslebordet, så klip dem over i halve. Herhjemme kan vi i hvert fald ikke greje at bukke sådan en under skiftningen, og så er der rigtig meget ren skumklud, der bare ryger i skralderen - det kan undgås ved at klippe dem i halve. Jeg kender også nogle, der klipper dem i kvarte, men så synes jeg personligt, at der er for lidt at holde fat på :)

Så mit råd: Klip skumklude i halve (eller kvarte), så holder en pakke dobbelt så lang tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en lille bitte ting, men hvis man bruger skumklude på puslebordet, så klip dem over i halve. Herhjemme kan vi i hvert fald ikke greje at bukke sådan en under skiftningen, og så er der rigtig meget ren skumklud, der bare ryger i skralderen - det kan undgås ved at klippe dem i halve. Jeg kender også nogle, der klipper dem i kvarte, men så synes jeg personligt, at der er for lidt at holde fat på :)

Så mit råd: Klip skumklude i halve (eller kvarte), så holder en pakke dobbelt så lang tid. :)

ingenting er biting her!

alle råd er lige velkomne, og spar 50% er da ikke et udsalg man går udenom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gratis pakkerne... ligegyldigt hvor små (og til tider ligegyldige) de virker så er en lille tube creme perfekt til pusletasken, en enkelt ble kan hurtigt blive brugt osv.

De fåes hos

Rema 1000

baby Sam (vær opmarksom på reklame spam og dumme telefon sælgere, men man kan hurtigt slette sig fra listen)

Libero

Apoteket

Matas

Tena lady sender vist også vare prøver ud hvis man er interesseret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- koebe brugt

- koebe paa udsalg

- koebe det vigtigste foerst og vente med f.eks. aktivitetstaeppe, klapvogn, skraastol, hoejstol etc...

- tage imod tilbud om aflagte ting fra andres boern

- vaskbare stofbleer, hvis der er penge til startpakke

- amme

Jeg bliver egentlig lidt ked af at læse den her besvarelse, for det er altså ikke alle som kan få amningen til at fungere og så bliver man sku nødt til at købe MME... kan godt ske det er mig som er mærkelig,men forstå mig ret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver egentlig lidt ked af at læse den her besvarelse, for det er altså ikke alle som kan få amningen til at fungere og så bliver man sku nødt til at købe MME... kan godt ske det er mig som er mærkelig,men forstå mig ret...

Det ER jo også bare en besparelse, og endnu et godt argument for at give amningen et forsøg :)

DOG vil jeg så, gå i modsatte grøft og sige: MME - LAD VÆRE at vælge økonomisk!! I længden kan "dårlig mave" hos baby, blive en dyr fornøjelse, så vælg i samråd med SPen og tag evt ondt i maven i opløbet :)

I øvrigt klipper vi skumkludene ud så de er i 4 stykker :) Det er SÅ meget nemmere at håndtere sådan en lille en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver egentlig lidt ked af at læse den her besvarelse, for det er altså ikke alle som kan få amningen til at fungere og så bliver man sku nødt til at købe MME... kan godt ske det er mig som er mærkelig,men forstå mig ret...

Tror bestemt ikke det var ment som en løftet pegefinger - en god mor sidder ikke i brysterne. Men ikke desto mindre så ER det billigere at amme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver egentlig lidt ked af at læse den her besvarelse, for det er altså ikke alle som kan få amningen til at fungere og så bliver man sku nødt til at købe MME... kan godt ske det er mig som er mærkelig,men forstå mig ret...

Jeg da ked af, at du har det saadan med. at jeg synes amning er en besparelse, men det synes jeg det er - og praktisk undervejs :)

Hvis jeg skulle koebe modermaelkserstatning, saa ville jeg heller ikke spare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg da ked af, at du har det saadan med. at jeg synes amning er en besparelse, men det synes jeg det er - og praktisk undervejs :)

Hvis jeg skulle koebe modermaelkserstatning, saa ville jeg heller ikke spare...

Selvfølgelig er det billigere at amme...Det er vi helt enige om... Men det er bare ikke alle som kan... ej ejg er nok bare helt vildt følsom lige i de dage her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er det billigere at amme...Det er vi helt enige om... Men det er bare ikke alle som kan... ej ejg er nok bare helt vildt følsom lige i de dage her...

Jeg skriver det skam heller ikke for at traede nogen over taeerne og jeg ved godt, at det ikke er alle der kan eller vilicon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER