Guest Felixmor

Den store tråd om pakkekalender

33 indlæg i dette emne

Jeg har sådan en ide om at Maliva skal have en dukke i julegave og så vil jeg i pakkekalderen købe ting til den.

Tøj, sutteflaske, sut osv. :)

Rigtig god ide! Den havde jeg aldrig tænkt på. Så er der en rød tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:yay endnu en Gertrud

Sådan en er jeg også og elsker bare,at jule med pigerne, når de gider :)

Hmm... tror ikke mine børn får et valg :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skriver til vores nisse i løbet af november. Der skriver ungerne om de helst vil have små ting hver dag, eller større ting og så få gange (jep - ham på 11 tror stadig på Nissen og ind til sidste år troede P der nu er konfirmeret også på den ;))

Nissen kommer med gaver i sokkerne og breve. Det kan være breve om hvad den har lavet i løbet af natten til fest hos naboens Nisse (altid dejligt at starte dagen med en god historie :)) eller en opgave der skal løses (fældes juletræ, pyntes op, laves adventskrans osv).

Nogle gange kommer den med ting der skal bruges til en opgave, f.eks. en bageopskrift og ingridienserne, ting der skal bruges til hjemmelavede julegaver osv.

Sjovt nok ved den altid hvornår vi har tid til disse ting ;)

Derudover driller den!!!!!! Både når den er sur - f.eks. hvis vi har bagt pebernødder og glemt at sætte nogen ud til den, men også bare fordi den keder sig ;)

Det kan være at den har byttet om på dynerne i løbet af natten, fyldt skoene med nødder, viklet wc-papir om fars bil (aldrig mors ;)), farvet mælken rød osv. osv. osv.

Jeg ved ikke om det er mig eller ungerne der elsker december mest - og min mand hader at finde sin bil fyldt med lametta men nu er det blevet en tradition. Og han kan brokke sig nok så meget til mig - det er jo Nissen der gør det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skriver til vores nisse i løbet af november. Der skriver ungerne om de helst vil have små ting hver dag, eller større ting og så få gange (jep - ham på 11 tror stadig på Nissen og ind til sidste år troede P der nu er konfirmeret også på den ;))

Nissen kommer med gaver i sokkerne og breve. Det kan være breve om hvad den har lavet i løbet af natten til fest hos naboens Nisse (altid dejligt at starte dagen med en god historie :)) eller en opgave der skal løses (fældes juletræ, pyntes op, laves adventskrans osv).

Nogle gange kommer den med ting der skal bruges til en opgave, f.eks. en bageopskrift og ingridienserne, ting der skal bruges til hjemmelavede julegaver osv.

Sjovt nok ved den altid hvornår vi har tid til disse ting ;)

Derudover driller den!!!!!! Både når den er sur - f.eks. hvis vi har bagt pebernødder og glemt at sætte nogen ud til den, men også bare fordi den keder sig ;)

Det kan være at den har byttet om på dynerne i løbet af natten, fyldt skoene med nødder, viklet wc-papir om fars bil (aldrig mors ;)), farvet mælken rød osv. osv. osv.

Jeg ved ikke om det er mig eller ungerne der elsker december mest - og min mand hader at finde sin bil fyldt med lametta men nu er det blevet en tradition. Og han kan brokke sig nok så meget til mig - det er jo Nissen der gør det ;)

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Elsker sådan noget!!!

Min yngste søster sagde engang til mig sådan i alt hemmelighed "Maja...! Jeg ved godt at der ikke findes nisser, men jeg syntes det er så synd for mor hvis hun ved det" - Min mor gik simpelthen så meget op i det så min søster på 8 lod hende blive i troen - ja faktisk indtil hun blev 12 og min mor syntes at det var nok! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon vi skal have hevet denne frem i lyset igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille skal have pakkekalender.. Der kommer små ting i til hverdag og en lidt større til advent.. Max får også i år.. En pixi bogs kalender..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her så trunten en "pony pakke kalender".

Hun er tosset med my little pony (g3 udgaven) så jeg har støvsuget markeder mm med ting og ponyer, som hun så får.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får også en pakkekalender. Hun får ting som bondegårdsdyr, knager, hoppebold, puslespil, bil, sæbebobler, memospil, cylofon, krus, bamse og andre småting. De fleste ting har koster 10-20 kr. og nogen kan deles over flere dage. Så får hun lidt større ved advent.

Hun forstår jo ikke rigtig konceptet i år, men hun kan godt lide gaver og pakke dem ud så vi synes hun skulle have. Og nu har jeg siddet og syet en stor pakkekalender som skal bruges nu den er lavet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER