Myliona

Børneopdragelse?

8 indlæg i dette emne

Så lige dette billede på facebook, i en gruppe:

post-3938-058559100 1344425102_thumb.jpg

Hvad siger I? Er det fin børneopdragelse? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej syntes jeg ikke.. Går ikke ind for at ydmygelse er en del af børneopdragelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er fandme ikke i orden. Det skaber altså ikke respekt, men foragt og det viser da også, at man ikke respekterer sine børn, når man kan finde på at ydmyge dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt ikke...

Det er ikke i orden at lyve, men det er heller ikke i orden at ydmyge en der i forvejen fortryder sin akt (går jeg ud fra datteren gør, hvis hun fortalte det til faderen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALT man gør i opdragelsen af sine børn repræsenterer jo også et eksempel for et barn på, hvordan en voksen løser et problem... Så hvis man vil have et barn, der synes offentlig ydmygelse er vejen frem så er det det, man får.

Jeg kunne aldrig drømme om at gøre det på den måde - men nogle gange er ydmygelse en lektie i sig selv fordi den følger af KONSEKVENSEN af det man har gjort. F.eks. hvis man har hapset tyggegummi på tanken og bliver tvunget til at gå tilbage til butikken og aflevere det... Det SKAL afleveres fordi man ikke må tage noget man ikke har betalt for - men det er jo ydmygelsen af at indrømme overfor fremmede at man har stjålet der er straffen langt mere end det er gåturen tilbage til tanken igen - giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke det er ok, nej.

Jeg kan tydeligt huske en episode som ung teenager, hvor mine forældre havde bedt mig om at rydde op på mit værelse, og det havde jeg så ikke fået gjort. Min mor tog et billede af mit rod og sendte det ud til en masse af hendes venner, og jeg synes det var SÅ ydmygende! Det var bestemt ikke en episode, jeg synes er sjov at huske tilbage på.

Jeg synes ikke at eksemplet på, at hvis barnet fx har stjålet noget og skal aflevere det tilbage er helt det samme. Det er godt nok ydmygende, men hele pointen er ikke ydmygelse, men at lære barnet, at man ikke kan beholde det man stjæler og at man skal stå til ansvar for sine handlinger. Hvis man stiller et barn op med et skilt er pointen KUN at ydmyge, og det synes jeg bestemt ikke er i orden.

Jeg synes ikke på nogen måde at det er OK at lyve, men jeg synes ikke at den slags "fejltrin" hører til uden for hjemmet. Så må man give en passende straf, men jeg synes faktisk at den slags skal holdes inden for hjemmet, og ikke behøver at blive "delt" med andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes bestemt heller ikke det er iorden børneopdragelse at ydmyge børnene på den måde.

ALT man gør i opdragelsen af sine børn repræsenterer jo også et eksempel for et barn på, hvordan en voksen løser et problem... Så hvis man vil have et barn, der synes offentlig ydmygelse er vejen frem så er det det, man får.

Jeg kunne aldrig drømme om at gøre det på den måde - men nogle gange er ydmygelse en lektie i sig selv fordi den følger af KONSEKVENSEN af det man har gjort. F.eks. hvis man har hapset tyggegummi på tanken og bliver tvunget til at gå tilbage til butikken og aflevere det... Det SKAL afleveres fordi man ikke må tage noget man ikke har betalt for - men det er jo ydmygelsen af at indrømme overfor fremmede at man har stjålet der er straffen langt mere end det er gåturen tilbage til tanken igen - giver det mening?

Jeg forstår det i hvert fald godt :) Det er heller ikke offentlig ydmygelse men derimod en konfrontation. Jeg ved ikke om jeg selv ville håndtere det på den måde - Men umiddelbart så tror jeg det ikke. Det kommer nok også an på alderen og omstændighederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at eksemplet på, at hvis barnet fx har stjålet noget og skal aflevere det tilbage er helt det samme. Det er godt nok ydmygende, men hele pointen er ikke ydmygelse, men at lære barnet, at man ikke kan beholde det man stjæler og at man skal stå til ansvar for sine handlinger. Hvis man stiller et barn op med et skilt er pointen KUN at ydmyge, og det synes jeg bestemt ikke er i orden.

Jeg synes ikke på nogen måde at det er OK at lyve, men jeg synes ikke at den slags "fejltrin" hører til uden for hjemmet. Så må man give en passende straf, men jeg synes faktisk at den slags skal holdes inden for hjemmet, og ikke behøver at blive "delt" med andre.

Meget enig! :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER