mikkelmille

3 og sidste lægebesøg

34 indlæg i dette emne

så er de idag jeg skal til sidste lægebesøg... glæder mig, men er lidt nervøs for at han hverken laver fosterskøn eller SF mål, men spørger ham pænt hvis han ikke gør - og lufter mine tanker om den lille mave.. sidst var jeg 29+2 og havde sf på 27 og i dag er jeg 32+3 så skulle jo gerne være vokset lidt ;) men skal til jordmoder igen den 20,.. men håber da han tager mine tanker seriøst idag......!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det håber jeg også! Gør han ikke, må det jo være fordi han har set mange kvinder med den str. Mave i den uge af graviditeten. Hvis det går dog på, og han ikke reagerer... Kan du ko tinge til din jordmoder og få en ekstra tid. Bare din spunk bevæger sig hver dag :) det er jo den tommelfinger regl de går efter. Held og lykke idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til 3. lægeundersøgelse idag :D Rigtig meget held og lykke med din, jeg håber han er god til at forsikre dig om at alt er ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke han måler osv. Det plejer de jo :) God fornøjelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå sf var på 28 cm så han skrev til sygehus at han anbefalede en vægtscanning i løbet af de næste 14 dage da jeg er lille - og fik recept på proteindrik og pencillin.. øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå sf var på 28 cm så han skrev til sygehus at han anbefalede en vægtscanning i løbet af de næste 14 dage da jeg er lille - og fik recept på proteindrik og pencillin.. øv øv

Øv! Men kun godt at der bliver taget hånd om det :) Og vedr. proteindrik kan jeg da lige give et lille fif, de smager nemlig ikke særlig godt, fortynd dem med lidt mælk så er de nemmere at komme igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke forstå at din symfyse skulle være alarmerende lille? Min er på 29 og blev målt igår og jeg ligger blot en my under gennemsnitsstregen- absolut i normalområdet hvis jeg plotter det ind i mit skema i vandrejournalen?? (Har termin dagen før dig)...

Baby blev i øvrigt skønnet til 18-1900 gram, så ikke en stor krabat, men en fin størrelse ifølge JM, som også passede til symfysen! :loveshower

Synes du skulle tage forbi JM og blive tjekket og få ro i sindet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

baby målt til 1500 ca men det er lægens vurdering. sf var kun vokset 1 cm siden 29+2 men altså OUH ringer til mig i løbet af idag for det bad han om i forb med blærebetændelse igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange er lægerne altså ikke så skarpe til det der med fosterskøn- JM kan også tage fejl OG scanningsapparaterne, det har man da hørt om! Men lad os i alle tilfælde håbe på gode nyheder til dig og lille bebs :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej jeg ved det godt - men oven på alle de kommentarer om min lille mave osv slog det mig bare ud at lægen også begyndte at snakke om alt muligt der kunne ske - men nok ikke skete agtig... min mave har også hele tiden fuldt samme fine lille kurve men er nu røget under osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Håber at alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber alt er som det skal være :kram :kram :kram er jeg sikker på :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak piger - selvfølgelig er alt ok.. tror hormonerne spiller lidt ind.. også fordi jeg fik ikke spurgt om jeg fik en til til vægtscanning eller om jordmoderen skulle vurderer det 1 han skrev i VJ at han forslår vægtscanning.. men betyder det at han har sendt henvisning eller ej.. han sagde han anbefalede scanning med 14 dages mellemrum. OUH sagde at mht blærebetændelse behøvede de ikke at se mig hvis jeg alligevel snart skulle til jordmoder/scannes. men at gentagelse blærebetændelse godt kunne give komplikationer, så det skulle jeg snakke med dem om efter evt scanning, samt komme ind ved regelmæssigt plukkeveer da han "står klar" så alt i alt er det jo rigtig godt - og der er ingen grund til panik... er bare følsom... og vil jo heller ikke være en hysterisk gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er der lige en lille Update. jordmoderen ringede da de har henvisningen nu, men lægen havde skrevet at SF har ikke vokset i 3 uger og foster skønnes til max 1500 og han forslår vægtscanning om 2-3 uger... Men hun synes jeg skulle komme ind idag til nyt fosterskøn og SF mål af en jordmoder. og så skal jordmoderen vurdere om det kan venter de uger eller om det er en "haster".. det er god behandling synes jeg.. hun gav mig ret i at nogle gange er lægerne ikke for dygtige til gravide.. så hus han var sikker i sine målinger så burde han skrive haster - men vi blev enige om at lade en jordmoder vurdere det i eftermiddag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er der lige en lille Update. jordmoderen ringede da de har henvisningen nu, men lægen havde skrevet at SF har ikke vokset i 3 uger og foster skønnes til max 1500 og han forslår vægtscanning om 2-3 uger... Men hun synes jeg skulle komme ind idag til nyt fosterskøn og SF mål af en jordmoder. og så skal jordmoderen vurdere om det kan venter de uger eller om det er en "haster".. det er god behandling synes jeg.. hun gav mig ret i at nogle gange er lægerne ikke for dygtige til gravide.. så hus han var sikker i sine målinger så burde han skrive haster - men vi blev enige om at lade en jordmoder vurdere det i eftermiddag :)

Lyder som en god snak du har haft!! :) Det må være noget beroligende.. Også fordi du selv skriver at man er lidt hormonella i sin graviditet ;)

Ser frem til en update på dit besøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at de tager dig seriøst og at de reagere så hurtigt. Synes også 2-3 uger var længe - i sær så tæt på termin. Jeg håber at de kan berolige dig og at alt er som det skal være.... men selvfølgelig er det det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fundet denne tabel om SF-mål da jeg var lidt nysgerrig med mit eget tal..

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/sf-maal-livmodereren-vokser.htm

Ifølge den er 29 da rigtig fint! :D

Jeg var jo også til lægen igår, og min urin skulle dyrkes (som sædvanligt) men lægen sagde til mig at så længe jeg ikke havde gener af det eller ellers kunne mærke blærebetændelsen, så ville de ikke give mig pencillin, nu hvor jeg er så langt!?? Er det det du fik pencillin imod?

Spændende at høre hvad jordemoderen siger.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er 6- 7 kur jeg får... har sågar været på svangreklinik for at blive scannet pga blærebetændelse da det kan starte fødsel og påvirke hans vækst, de snakkede faktisk om jeg bare skulle tage pencillin resten af graviditeten, men det får jeg vel svar på idag.. SF var 28 i uge 32+3 så kun vokset 1 cm på ca 3 uger, det var derfor han blev OBs tror jeg, men et jun lige røget under kurven jeg har fulgt - tror måske bare jeg generelt ser lille ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst i en eller anden graviditetsbog, at SF faktisk følger den uge man er i... Hvis man er i uge 35, så er SF målet 35.. Det passer her :) Men jeg tænker, at skulle det ikke følge uge tallet 100% så går det jo nok også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er jeg endelig hjemme, er blevet tjekket af flere jordmødre idag :) SF er lille MEN 29 cm hvilket er ok - skal dog stadig scannes om 2-3 uger da jeg er meget lille at se på, maven er helt væk når jeg ligger ned (sover også stadig på maven om natten) men lillefyren er større end 1500 - hvilket de synes var en voldsom vurdering da det ville svare til ca 20-25% for lille...!! og de vurderede ham til hhv 1800-1900 hvilket er et lille barn MEN ikke for lille... forklaring på det hele er at jeg har meget brede hofter, og der gemmer jeg meget mave nede, samt at han fylder meget mod min rygsøjle (så han buler indad hvis i forstår) hvilket så også forklare min manglende appetit/kvalme/halsbrand og lyst til flydende kost og bestemt ikke kød - for der er ikke meget plads til min mavesæk, så det er naturligt at jeg har lyst til let fordøjelig mad.. hun foreslog skummetmælkspulver da der er protein i, og evt energidrik, af hensyn til mig og iKKE baby :) hun sagde også at det ville ikke komme meget bag på hende hvis jeg ikke blev større, for han kan gemme sig godt nede i bækkenet når han stiller sig fast..så selvom jeg skulle til vægtscanning med 14 dages mellemrum fra om nogle uger, så var de ikke bange for noget pt.. og vægtscanningen vil de bruge til at se vægt udvikling når vi nærmer os termin, da måske vil have det bedre ude (her snakker vi fra 36ca) da det godt kunne tyde på at det måske bliver hårdt for os begge til den tid, og for at han ikke mangler fostervand osv.. så alt var bare fint.. men som hun sagde til mig: nu skal du bare glæde dig til vægtscanningerne for så får du ham at se igen, og vi er ikke bekymret for hans tilstand, men det kan gå hen og blive hårdt for jer begge senere, men så klare vi jo også den :) så jeg er både glad og lettet :) hun var simpelthen en fantatisk jordmoder, især da hun sagde at hun var her sikker i sin sag - men nu hentede hun en kollega for at se om hun også var enig i beslutningen :) og det var hun.. de sagde i øvrigt at de synes jeg var rigtig fin lille gravid.. og at de sagtens kunne forstå min bekymring.. for hvis han havde ret i forsterskøn så kunne det godt ligne at moderkagen ikke fungerede eller noget med navlestreng.

grunden til det kunne blive hårdt er iøvrigt at jeg er meget tynd, og med min datter tabte jeg mig en del til sidst så det endte med +6/7kg og tabte 12 efter fødslen i hun var 49cm og 3418. og det tog hårdt på mig og mængden af fostervand var også lav.. og hun så ingen grund til at det blev det samme denne gang. men det vil de vurdere senere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glad for at høre det fik godt i dag ❤

Jeg er i uge 34 og mit sf mål er 31 så lyder til de har styr på det. Så det bare med at nyde den sidste del.❤❤❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det gik så godt hos de "professionelle" :loveshower

Uuuuh bliver lidt bekymret for at høre det med pencillinen, men det må jeg snakke med dem om hvis jeg nu har blærebetændelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej det virker snart helt åbdsvagt og tåbeligt - det var OUH jordmødre der tjekkede mig igår - og i dag ringer de f...... igen...!!! har fået tid til akut scanning på tirsdag, samt scanning og lægesamtale den 21 aug mht igangsætning :/ så sagde jeg at de måtte have lavet en fejl, hvilket den døde dame benægtede, forsøgte også at dige jeg sku til jordmoder den 20 om hun evt kunne læse forkert - og så sagde hun pænt nej...!! meeen hun lovede dog lige at kigge på det en ekstra gang inden tirsdag.. spurgte også om hun havde fat i den forkerte, men så sagde hun, nej du var da til jordmoder igår og praktiserende læge tirsdag - og det måtte jeg jo bekræfte..

synes det virker så mærkeligt og sært... heldigvis tager min kæreste med på tirsdag, da han godt kunne se at nu blev det altså for meget for mig...!! så han lukker firmaet tirsdag og tager med for at få bekræftet at de må have lavet en fejl....! de må have blandet nogle journaler sammen eller sådan noget... kunne ikke lade være med at grine lidt af hende til sidst.. hun kom da heldigvis i tvivl om hun kunne have lavet en fejl....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder da som noget roderi.. <_<

Håber der kommer styr på det på tirsdag! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om ikke andet, så får I da set den lille igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER