mortillisa/Nanna

henvisning til en scanning af ægledere/æg ... det hele

3 indlæg i dette emne

Jeg står i den situation at jeg har sagt til min læge at jeg vil henvises til en snarlig scanning af mit indre. ( dvs. ægledere/æg ).

Jeg vil lige høre om der er andre har har prøvet det, og hvad det egentlig er Lægen kigger efter.

Kan de se om der er et/flere æg som er ved at modnes til en snarlig Æl ....

Hvornår på ugen bliver det gjort. Min Æl ligger nemlig mellem dag 11 og dag 13. Min læge har selvfølgelig ferie i denne uge, hvad det gør det mere kompliceret, for jeg er ikke klar over om hun kan nå at henvise mig til en scanning i næste uge, så jeg kan blive tjekket inden for de (vigtige) dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er det du gerne vil opnå ved en scanning? Jeg tror ikke umiddelbart man "bare" kan blive scannet fordi man har lyst - uden at man enten tror der er noget galt eller fordi man er i behandling.

Jeg er blevet scannet et utal af gange. Alt efter hvornår i cyklus det er, så kan de se hvor tyk slimhinden er, hvor mange follikler der er, og hvor store de er. Efter ÆL er jeg aldrig blevet scannet, der tror jeg ikke de kan se noget særligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså ikke bare man kan blive scanner for at se om man har ÆL. Hvis det er noget du virkelig gerne vil, kan du betale dig fra det hos en privat klinik. En gyn der scanner, kan måle folliklernes størrelse og ca beregne ÆL, måle slimhinder og se om noget fx ser helt galt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER