freja00h

Skænk

20 indlæg i dette emne

Hej Alle

Har denne skænk derhjemme og synes efterhånden den er ved at se lidt træls ud. Nogen der har nogle god idéer til hvad man kunne gøre ved den? Og er der nogen der kan fortælle hvilken træsort det er :blush ??

Idéer modtages :balloon

skænk.bmp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gætte på det er fyr.

Hvilken stil vil du gerne have? Jeg tror du kan ændre rigtig meget ved at sætte nye greb på.

Ellers kan den jo males eller bejdes (både lysere og mørkere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gætte på det er fyr.

Hvilken stil vil du gerne have? Jeg tror du kan ændre rigtig meget ved at sætte nye greb på.

Ellers kan den jo males eller bejdes (både lysere og mørkere)

Jeg vil gerne have den lidt lysere, men ikke krid hvid.Vil gerne stadig kunne se årerne i træet. Har ikke så meget forstand på sådan noget møbelrenovering så spørger lige dumt, men hvad er det at bejdse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have den lidt lysere, men ikke krid hvid.Vil gerne stadig kunne se årerne i træet. Har ikke så meget forstand på sådan noget møbelrenovering så spørger lige dumt, men hvad er det at bejdse?

At bejdse er lige præcis at give den en lysere eller mørkere nuance uden at male den - så man stadig kan se årerne i træet (det er vist en form for olie man smører på træet).

Hvis jeg var dig ville jeg tage billedet med ned i en malerforretning og spørge dem til råds. En billigere løsning er måske at tage i Bilka og selv gå rundt og kigge på hvad de har - måske du også kan få vejledning der?

Du kan også slibe den let ned og give den en sæbebehandling (af sæbespåner), det bliver den også lidt lysere af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville bejse den i en lysere tone og så nye greb på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ENdte faktisk med at male den hvid :-) Den er ikke helt færdig endnu, men det varer ikke længe inden jeg kan "flytte" ind i den igen. Vil gerne have nogen porcelænsgreb på. Nogle der ved hvor man kan købe sådan nogen i Århus. Må god være hvid med lidt blå grønt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nede i Latinerkvarteret - der er den butik, som ligger ved siden af B&O, som altid har en masse udenfor butikken. Inde i hjoernet til hoejre, naar du kommer ind, der er der en masse greb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nede i Latinerkvarteret - der er den butik, som ligger ved siden af B&O, som altid har en masse udenfor butikken. Inde i hjoernet til hoejre, naar du kommer ind, der er der en masse greb :)

hehe...så er man kendt i butikken når du kan beskrive det så nøjagtigt.. Hvor fedt... :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lisbeth Dahl har også en masse fine greb link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se billede af det færdige resultat! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se billede af det færdige resultat! :yay

Her er den færdigmalede skænk så. Er ret godt tilfreds med resultatet. Men hvilke af disse knopper ville passe bedst?

Jeg har nok set på over 100 knopper idag og er overrasket over hvor dyre de er. Har valgt at købe disse 3 forskellige med hjem. Hvad synes i?

post-4677-047602400 1344621230_thumb.jpg

post-4677-008185200 1344621253_thumb.jpg

post-4677-071898300 1344621357_thumb.jpg

post-4677-095371500 1344621372_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe...så er man kendt i butikken når du kan beskrive det så nøjagtigt.. Hvor fedt... :respekt

Jooo, haha laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da bare blevet SÅ FLOT!! Jeg kan bedst lide de første greb, de er bare fine. Hvad måtte du give for dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da bare blevet SÅ FLOT!! Jeg kan bedst lide de første greb, de er bare fine. Hvad måtte du give for dem?

De var billige. 8 kr pr stk i søstrene Grene. Men de er grå og det bliver måske lidt for kedeligt. Gad godt de havde dem i nogle vildere farver :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har før fundet fede greb i Bilka :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dem med tern er super fede! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mest til dem med ternene - elsker farver :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det færdige resultat. Valgte de ternede greb. Synes den er blevet mega fed :balloon

post-4677-016837500 1344696464_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide flot :loveshower vildt at du bare lige selv gjorde den i stand :respekt - resultatet er virkelig blevet godt og jeg syntes dit valg af greb gør den helt unik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den bare blevet super flot! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER