Little Miss

Når vandet går...

20 indlæg i dette emne

Lige et spørgsmål.... Går med bind hver dag nu for synes lidt for tit der er lidt utætheder. Igår og især idag synes jeg mit bind er ret fugtigt. Men kan ikke finde ud af om det er noget eller ej.

Så mit spørgsmål.... Hvornår ved man det er fostervand der siver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lugt til det (desværre) det lugter ikke surt, men af mindre, nogen siger kogt kartoffel vand og andre siger sæd og ændre siger at det slet ikke lugter. Ring til fødegangen hvis du er i tvivl. Vil dog også indskyde at jeg har svedt ret meget "down there" de sidste par dage, så har også været i tvivl, men det er (desværre) bare sved og tyndt udflåd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gik mit vand med et "klik" i maven/bækkenet og derefter kom der en skylle, og så sev det.. Jeg synes ikke at det lugtede, eller måske lagde jeg ikke mærke til det?

Nå.. Det var slet ingen hjælp, sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tommelfingerreglen er at hvis man kan fylde et bind på en time, så er det sivende fostervand...... Men har ikke selv prøvet, så jeg ved ikke så meget om det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i tvivl om sivende fostervand (dagen inden fødslen) ringede jeg til FG, og der sagde jordemoderen i telefonen, at jeg skulle tjekke om bindet var tungt efter en times tid, for så mente hun, at det var fostervand. Det blev ikke tungt efter en time, men når jeg tænker tilbage, kan jeg godt være i tvivl om det har været fostervand alligevel (mit vand gik jo for alvor, morgenen efter), så jeg vil sige, at hvis du er i tvivl så ring til FG, og hvis du stadig er i tvivl efter at have snakket med dem, så spørg om du må komme ud og blive undersøgt. Håber at du snart går i fødsel! :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gik mit vand med et "klik" i maven/bækkenet og derefter kom der en skylle, og så sev det.. Jeg synes ikke at det lugtede, eller måske lagde jeg ikke mærke til det?

Nå.. Det var slet ingen hjælp, sorry

Når du siger sev hvordan fungerer det så. Dryppede det når du sad på toilettet eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lugt til det (desværre) det lugter ikke surt, men af mindre, nogen siger kogt kartoffel vand og andre siger sæd og ændre siger at det slet ikke lugter. Ring til fødegangen hvis du er i tvivl. Vil dog også indskyde at jeg har svedt ret meget "down there" de sidste par dage, så har også været i tvivl, men det er (desværre) bare sved og tyndt udflåd.

Synes ikke rigtig det lugter men det gør min sved heller ikke rigtig så er lige vidt der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i tvivl om sivende fostervand (dagen inden fødslen) ringede jeg til FG, og der sagde jordemoderen i telefonen, at jeg skulle tjekke om bindet var tungt efter en times tid, for så mente hun, at det var fostervand. Det blev ikke tungt efter en time, men når jeg tænker tilbage, kan jeg godt være i tvivl om det har været fostervand alligevel (mit vand gik jo for alvor, morgenen efter), så jeg vil sige, at hvis du er i tvivl så ring til FG, og hvis du stadig er i tvivl efter at have snakket med dem, så spørg om du må komme ud og blive undersøgt. Håber at du snart går i fødsel! :goodluck :bd

Har bare et tyndt bind på så synes bare ikke det kan være rigtigt hvis det er fostervand. Men har været i svømmehallen de sidste to dage så er hunderæd for vandet er startet med at gå i svømmehallen uden jeg har kunne opdage det. Men burde jeg så ikke få veer hvis vandet er gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kom mere når jeg tissede, men hele vejen til sygehuset(under veerne) løb det ikke, det begyndte så at løbe igen da vi ankom... Og fortsatte så under fødslen. Så det var ikke det hele der kom på en gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mit bedste råd er at du ringer til fødegangen nu og får en sød jordemoder til at hjælpe dig med at finde ud æg det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil se tiden an til imorgen for der er hverken veer eller ret mange plukveer. Kun et bækken som på ingen måde virker. Det gør så ondt at bevæge mig :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil se tiden an til imorgen for der er hverken veer eller ret mange plukveer. Kun et bækken som på ingen måde virker. Det gør så ondt at bevæge mig :-(

Hvis det er fostervand skal du jo helst have født inden for en bestemt tidshorisont for at være sikker på at lille manden ikke får en infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke det er fostervand :-(

Der er ikke "ekstra tis" når jeg er på toilettet og det er kun helt tynde bind jeg synes bliver lidt tunge i det. Desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg i uge 27+4, og jeg har også oplevet lige pludselig at lække. Men det var udflåd, er du sikker på det ikke er det?

For man kan altså lække temmelig meget der også, specielt når man er gravid, har jeg i hvertfald fundet ud af <_< .

Men ellers tommelfinger regel, lugt til det. Det gør jeg hvis jeg er i tvivl, måske ulækkert ja men jeg er ikke i tvivl om det hvis det er udflåd eller rester fra hyggeaften.

Lugter det surt, eller er det mere vandagtigt, er det slimet, brunt eller med blod i.

Men er du i tvivl så ring lige til fødegangen og forhøre dig og om nødvendigt beder de dig komme ind og blive tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået talt med fødegangen. Da der ikke var så meget her til morgen har jeg aftalt med dem at se tiden an. Som de siger har det nok ikke været fostervand for det stopper ikke med at sive... Og hvis der er noget begyndende veer er det bare at se tiden an og vente på det bliver til mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget i tvivl om vandet var gået denne gang(de to andre gange har jeg slet ikke registreret at det gik, så det må have været tæt på føldslen).

Mit vand gik af mange omgange i skvulp og indimellem sivede det, men der var også tider, hvor der slet ikke kom noget. Jeg var dog begyndt at få veer tre timer forinden vandet gik. Jeg kontaktede fg og vi aftalte, at jeg kom ind senere på dagen. JM var også her en i tvivl om hvorvidt det var vandet der var gået. Hun undersøgte mig og måtte presse meget(av av av) før hun konstatere at vandet var gået. Hun sagde at grunden til at det ikke rigtig sivede hos mig, var at babyens hovede sad som en prop, så vandet ikke rigtig kunne komme ud.

Vandet kan åbenbart gå på mange forskellige måder.

Håber at du snart får en afklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede den første begyndte fostervandet også at sive. Vi var ude at kigge bil og jeg ville lige rende på toilettet (egentlig ret heldigt sted når det nu skulle være). Og hver gang jeg rejste mig fra toilettet kom der sådan en lille skylle og jeg tænkte "det var dælme da utroligt jeg ikke kan få tisset færdigt".... haha....! Nå men det stoppede efter et stykke tid, men der var altså også kommet nogle gode skyller, så jeg kunne sagtens have "fyldt et bind på en time". På fg om aftenen sagde de at det var den yderste hinde der var sprukket og det var derfra det var sevet, så det var altså ikke ALT fostervandet der var kommet ud?!

Så måske du alligevel er på vej i fødsel.... held og lykke ihvertfald.... håber du får en fantastis oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ihvertfald der er gang i et eller andet snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit vand gik da jeg stod i superbrugsen og skulle betale. (lidt sjovt, for har gemt bonen så kan se det præcise tidsounkt).

Men det gik ikke i en bølge men begyndte at sive lige så stille. Var ikke i tvivl om det var det, men så alligevel da jeg kom hjem så blev jeg usikker. Men da vandet blev ved med at sive vidste jeg det. Blandt andet ville jeg i bad og mens jeg stod der uden tøj på og inden jeg tændte vandet kunne jeg se det på gulvet også.

Håber for dig der snart sker noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak håber også snart der sker noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER