Nitzen1987

Ammebarn få udalket MM på flaske

6 indlæg i dette emne

Jeg søger erfaringer omkring det at give et ammebarn udmalket modermælk på flaske i forhold om barnet uden videre tager i mod flasken og i forhold til om det påvirker barnets lyst til at blive ammet negativt... (vi taler om en enkelt aften om ugen, hvor det bliver aktuelt)

og så skal jeg lige høre efter om man kan blande mælken fra to udmalkninger sammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke lige erfaringer fra MM - Men Camille får jo både bryst og MME.. Hun bliver ammet morgen og aften, og får flaske resten af tiden..

Hun har ingen problemer med at tage flaske - Og tager brystet fint...

Vi plejer at give hende en flaske lige efter brystet om aften - Også bryst igen bagefter (til at falde i søvn på :rolleyes ) Og der har ingen problemer været..

Vi har brugt avent flasker (Dem kan vi ikke lide) også pigeon - Og pigeon er fantastiske synes jeg - Og hun har samme "sutte mund" på flasken, som hun har på mit bryst..

Resten kan jeg desværre ikke hjælpe med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du køber de sutter, hvor der skal arbejdes for at få mælken ud, bør det ikke betyde noget for amningen. Hos Avent hedder de str. 1 ;)

Du må godt blande mælk fra to udmalkninger i samme flaske, men de skal nedkøles hver for sig, inden de blandes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke alle børn der bare vil tage en flaske så det er med at prøve sig frem. Der er også nogen gange så vil børn gerne tage flaske en periode og så pludselig vil de ikke mere. Andre er der ingen problemer med overhovedet. Så det er meget forskelligt :)

I kan jo stille og roligt begynde at prøve og træne nu og prøve forskellige flasker af hvis dem ene ikke lige er sagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende emne! Følger lige med her.

Jeg har lige et spørgsmål at sløjfe på! - Hvornår skal man ca begynde at vænne barnet til at tage imod flaske i tilfælde af at moderen skal i byen en aften og derfor ikke kan stille madpakker til rådighed, og hvor tit skal de ca have flasken for at kunne holde det ved lige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende emne! Følger lige med her.

Jeg har lige et spørgsmål at sløjfe på! - Hvornår skal man ca begynde at vænne barnet til at tage imod flaske i tilfælde af at moderen skal i byen en aften og derfor ikke kan stille madpakker til rådighed, og hvor tit skal de ca have flasken for at kunne holde det ved lige?

Det er svært at sige . Vi gav ronja den første flaske da hun var ca 2-3 mdr mener jeg og hun tog den med det samme. Andre må prøve flere gange før det lykkedes selvom de starter tidligt.

Ronja tog fint flaske nogen måneder men så stoppede vi et stykke tid og da vi prøvede igen ville hun ikke rigtigt mere.

Jeg har også hørt om nogen det har giver flaske min 1 gang om ugen og så pludselig vil den lille ikke have den mere. Det er meget forskelligt og det er ikke andet for end at prøve sig frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER