kejzer

Silke´s vej til verden

10 indlæg i dette emne

Det er jo ingen hemmelighed at jeg synes ventetiden var laaaaaaaang - gud hvor er man altså et utålmodigt skarn når man først passerer termin. Man ruger på det mindste tegn kroppen gi´r - var det noget? er det nu?? Intet skete..

Terminsdagen 24/12 oprandt men heldigvis kom hun ikke på denne dag

Der gik en uge mere og sidste JM besøg var d. 30/12 - vægtskøn 3500 og alt vel med mor og bette nusen...

Det blev d. 31/12 - nytårsaften.. Gjorde rent hele dagen - der kom jo gæster Og der blev da også taget et mavebillede denne dag 41+0

post-118-034261900 1292796445_thumb.jpg

Vi hyggede os denne aften.. stadig intet nyt... Der blev skudt ind og vi var vel "gæstfri" omkring kl. 01.30 hvor vi gik i seng.

Som sædvanlig rendte jeg for at tisse flere gange og lagde da godt mærke til lidt ekstra vandigt udflåd ( ja sorry for detaljer) men lagde ikke noget i det. Klokken 03. ca begyndte jeg at fryse helt vildt! ryste fryse!! så jeg tændte for den varme bruser, knaldede op for varmen og stod der i 3 kvarter før jeg fik varmen og ikke rystede mere. Op i seng igen. ca. halv 5 begyndte jeg at ryste fryse igen og puttede mig ind til Martin.

Klokken 05.30 skulle jeg tisse og gik nedenunder på badeværelset hvor vandet gik. Ikke syndflod eller noget som helst, men var ikke i tvivl om at det var dét der skete Jeg kunne kun smile for nu var det nu jeg gik i seng for at sove igen og for at vente på veer...

Men det skete ingenting andet end "jeg var små læk"

Klokken ca. 10.45 ringer jeg til fødeafdelingen for at høre om jeg ikke må komme op til tjek, da jeg regner med vandet er gået og jeg stadig ikke har veer. Vi aftaler jeg kommer derop lige så stille..

kl. 11.45 blir jeg tjekket - vandet er gået. vægtskøn 3600 jeg er kun 1 cm åben... og stadig ingen veer..

kl. 12.50 får jeg 2 piller for at sætte gang i noget.. og så er det ellers hjem og vente med 2 piller mere hvis nu der ikke er sket noget efter 4 timer. Efter yderligere 4 timer altså kl 20 skulle jeg komme derop. Noget med infektionsrisiko ved tidlig vandafgang og man skal ha noget penicillin etc..

Så vi tager hjem og veeeeeeenter.. omkring kl 14.30 begynder jeg at mærke veer. Ikke slemme overhovedet.. Og så skal der ellers tages tid. Christ hvor er det omsonst at tage tid på sådan nogen krabater.. !! hurra for stopur på telefonen.

Jeg har veer med 5-7 min mellemrum ca - ikke slemme veer.. så kl. 15.30 ringer jeg kort til fødeafdelingen hvor vi aftaler jeg ikke skal ta de sidste to piller, men vente på veerne kommer med 3-5 min mellemrum.

Ringer kl 18 da de ligger på 4-5 min mellemrum.. Jeg snakker med en hejre af format, der siger jeg skal blive hjemme indtil de varer 1 min og jeg ikke vil snakkes til imens samt jeg virkelig skal koncentrere mig om min vejrtrækning. Spørger om jeg ikke skal kommer derind som planlagt kl. 20? NEJ - i gamle dage blev man gerne sendt hjem og kunne vente 2-3 dage på at der skete noget.. så jeg skulle vente...

Kl. 22 får jeg endelig lov til at komme derind. Det er "hejren" der tager imod mig. Nu er veerne blev tiltagende værre og jeg skal koncentrere mig om min vejrtrækning og det Er faktisk ikke til at høre hva manden siger når han siger noget veerne er nu 3-4 min i mellem og varer 1 min. er udvidet 2 cm Hun springer en hinde og der kommer en masse fostervand.

Og nu starter mit eget lille univers i helvede! Jeg har ingen smerter i ryggen de er total koncentreret omme foran hvor man " normalt " har mens smerter.

Jeg har ingen pause mellem veer, fordi der er konstant smerte. Ifølge journal kl 23 har jeg "gode" veer med 1-2 min varighed. yeah right - det kommer da an på hvem man spørger. Jeg får varmepuder der ikke hjælper en hujende fis. Jeg kaster op af smerte * flere og denne her JM står på passende afstand af mig og siger jeg skal koncentere mig om min vejrtrækning. Det er faaame også det jeg gør!!!! men det er immervæk svært når man kaster op samtidig!!! man kan vist roligt sige at hun og jeg bestemt ikke klikkede sammen!

HELDIGVIS er der vagtskifte kl. 23.30 og den sødeste JM Eva kommer ind til mig kl. 23.50. Jeg skal nu over på fødelejet for jeg skal ha lagt penicillin drop pga den tidlige vandafgang. Jeg HADER at få lagt drop. Det er vildt svært at finde mine blodårer i hånden og ganske rigtig hun prikker forkert i højre hånd. ( havde stadig stort blåt mærke en uge efter), men det lykkes i venstre hånd.

Mine ve smerter er så slemme at jeg slet ikke kan tænke, konstant skift mellem ve smerter, smerte og opkast så jeg beder om en epidural og den må jeg gerne få, så nu skal der tages blodtryk og der skal sættes elektroder på etc.. Heldigvis kommer den frelsende engel nærmest med det samme og kl. 00.40 er der lagt epidural og jeg svæver tilbage til virkeligheden uden smerter.

Billedet er taget umiddelbart efter den blev lagt. Titel : "Strandet hval i himlen"

post-118-059448600 1292796782_thumb.jpg

Jeg kan nærmest ikke mærke når der kommer en ve. Det niver lidt i "den ene æggestok" Jeg får 4 mariekiks og drikker et par glas saftevand. Manden har nu lagt sig ind for at hvile lidt... Der bliver lagt elektrode på bette nusens hovede kl. 01.15 så de kan følge mig ude på kontoret.Manden har også været snu nok til at få fjernsynet ned fra opholdsstuen, så jeg ligger og slapper lidt af, ser noget af die hard 4 og et musik program og nyder vildt at være smerte fri..

Jeg udvider mig nu i epiduralen helt til fuld åben. smertefrit - wuiii!! okay - niveriet blir en lille smule hårdere, men helt sikkert til at holde ud!!

kl. 02.40 begynder jeg at føle det presser nedad. Tøsen er på vej nedad!

Fra kl. 03 begynder veerne at blive værre igen og jeg skal koncentrere mig om vejrtrækningen, men det er en heeelt anden smerte og den er til at holde ud. Intet sammenlignet med det føromtalte helvede. Jeg får lov til at ligge på siden. Kan slet ikke holde ud at ligge på ryggen!

kl. 04.30 kan jeg slet ikke lade være med at presse lidt med under veerne - og det blir tiltagende.!

Så nu er der gang i presse veerne for alvor og hold da op man føler man er ved at presse tarmen ud Da jeg ligger på siden og nærmest hænger ud over den ene kant, skal mit ene ben holdes i vejret, da jeg ellers klemmer om tøsens ører og så kommer hun jo ingen vegne. Den Sosu der er med har dårlig ryg, så manden må ta over og holde mit ben iiih jeg ville godt ha set det scenarie i en out of body experience! På et tidspunkt kan man se hovedet og JM spørger manden om han vil se. "nej hun siger jeg ikke må" Hvorpå jeg siger - hvis du gerne vil, må du godt, så han kigger. Bagefter har han fortalt at man slet ikke tænker over "hva det er" andet end barnet

Klokken 5.07 fødes Silkeprinsessen med 3*10 på agpar scoren og hun kommer op på mors mave..

Hold op en lettelse!! og jeg siger vist som det første - er det dig der har sparket mig?? Hun kigger med de største øjne og er bare skøn.. de 2 første billeder er nærmest lige da hun er kommet ud og det sidste ca 10 min efter.

Moderkagen kommer uden problemer og er intakt. Jeg blir spurgt om jeg vil se moderkagen. nej tak siger jeg og Jm siger - jo du skal altså lige se hvor hun har boet og viser mig den kort. Er fuldstændig ligeglad jeg har en guldklump på mavsen

post-118-091337000 1292797040_thumb.jpgpost-118-036929200 1292797045_thumb.jpg

post-118-005988100 1292797050_thumb.jpg

Jeg blir syet med 3 små meget overfladiske sting bare fordi hun lige synes. Mellemkødet er intakt så jeg er faktisk ikke sprækket. Hun roser mig til skyerne og siger det kan jeg kun takke mig selv for, fordi jeg var så dygtig til at høre efter hva hun sagde. eeeh gjorde jeg det?? det må jeg jo så ha gjort ubevidst

Jeg skal nu ligge i sengen og må ikke rejse mig de næste par timer pga epien, men jeg ligger også bare og slapper af.

Efter en times tid ca skal jeg altså faktisk tisse, så blir fulgt ud på toilettet af Sosuen, mens Manden tager Silke med ind i den anden seng, hvor jeg kommer bagefter. Det varer ikke længe, så får vi en morgenbakke - rigtig god med yoghurt og toastbrød med ost og sylte til jeg er skrupsulten og får spist og jeg drikker sindsygt meget saftevand! Er viiiildt tør i halsen

Efter vi har spist kommer JM for at veje og undersøge bettenusen - og hun skal allerede skiftes Jeg blir liggende i sengen mens manden følger med og tager billeder. og JM tager billeder af den trætte men stolte far

3410 gram og 50 cm. Hun har nogle gooode kinder

post-118-063818100 1292797133_thumb.jpgpost-118-090902100 1292797139_thumb.jpg

Hvis man ser bort fra de par timer i helvede, så har det været en rigtig god fødsel. Med den sødeste JM der var der hele vejen. Jeg så kun hende og sosuen og så den frelsende engel Selve fødslen gik jo vildt stærkt - under en time med presseveer.

Vi skulle ikke på pt hotellet, da prinsessen skulle være under obs de første 2 døgn grundet infektionsrisiko ved tidlig vandafgang, så efter en times tid blev jeg trillet over på barselsgangen til en to sengs stue, hvor der lå endnu en nybagt mor, men hun tog hjem allerede samme formiddag, så resten af opholdet var vi alene på stuen. Manden sov hjemme pga hunden.

De første par døgn var sådan lidt op og ned med trunten - hun ville ikke amme hos mig - selvom vi prøvede alt! det var bare ikke sagen. Det første 1½ døgn fik hun ganske lidt ved kop.. Jeg sad i "malkemaskine" 2 gange uden noget synderligt til følge og så stoppede de med at ville gøre det grundet min brystreduktion for ikke at gøre mere skade end gavn.. så jeg forlangte til sidst at vi prøvede at give nusen flaske for at se om hun ville ta den. Og det ville hun. Gnuffe gnuffe mad i prinsessens mave og mor var lykkelig! Så 2 døgn gammel og min lille prinsesse var flaske barn, hvilket jeg og manden også viser sig at ha været.

Det sidste billede er af prinsessen fra d. 16/12 - 11 mdr og 14 dage gammel :)

post-118-040093700 1292797479_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fantastisk beretning søde... dejligt der kom vagtskifte så du fik en sød JM

Og hvor er hun bare dejlig lille Silke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning og en dejlig datter i fik ud af det :) Det lyder totalt som min første fødsel, det er lidt sjovt.. Og mine veer sidder også lige der hvor dine gjorde.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning søde... dejligt der kom vagtskifte så du fik en sød JM

Og hvor er hun bare dejlig lille Silke :loveshower

taak sweetie :) ja det var dejligt, der var vagtskifte, ellers var der vidst gået krig i det hele :lol

Skøn beretning og en dejlig datter i fik ud af det :) Det lyder totalt som min første fødsel, det er lidt sjovt.. Og mine veer sidder også lige der hvor dine gjorde.. :)

taak :) hi - hvor sjovt at det virker så enst :) og det er bare slet ikke sjovt når det er koncentreret sådan dér!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en dejlig fødselsberetning :biglove

Du virker meget bekendt synes jeg :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en dejlig fødselsberetning :biglove

Du virker meget bekendt synes jeg :rolleyes

Var så lidt :)

hmmm du er også fra randers kan jeg se :) mon man har set hinanden før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var så lidt :)

hmmm du er også fra randers kan jeg se :) mon man har set hinanden før?

Det tror jeg måske vi har, men hvornår og hvorfor aner jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning, tak fordi du ville dele, hvor ser din datter bare sød ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :biglove

taak :)

Det tror jeg måske vi har, men hvornår og hvorfor aner jeg ikke :)

tjaa - så skal vi lige køre en "hvor ´du fra" tråd over pm :)

Dejlig beretning, tak fordi du ville dele, hvor ser din datter bare sød ud

taak :) og det var så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER