Havbaek

Hæklet el. strikket dåbskjole

10 indlæg i dette emne

Nu går jeg lidt i barndåbs tanker også, og sagen er den at jeg ikke er fan af de her silke/hør stof kjoler <_<

Og da det heller ikke er en lille konfirmant der skal døbes, er smoking, matros tøj heller ikke noget jeg har lyst til at kaste penge efter.

Jeg er derimod helt vild med dåbskjoler og dåbsdragter i strik eller som er hæklet.

Men hvor kan man købe dem færdig hæklet/strikket uden at skulle give i vildt dyre domme for det.

Jeg er ikke ferm på strikke/hækle pinde selv for ellers havde jeg fundet en opskrift på dropsdesign siden som jeg ville elske at få lavet til bettefisen :loveshower og som uden problemer ville kunne bruges videre til generationer også.

Men nu kan jeg ikke strikke og kender ingen der kan :(

Jeg har ledt og ledt på nettet, men det eneste jeg kan finde er kun strikke opskrifter. Og gamle link på strikket dåbskjoler der ikke viker mere.

Derfor hvis I kender en online side eller andet, hvor man kan købe en pæn strikket/hæklet dåbskjole med mulighed for at udskifte bånd i, og gerne med kyse/hue til, så smid endelig et link.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gå ind i garnforretninger og høre om det er noget de damer, der arbejder derinde vil lave til dig. Men du skal nok forvente en temmelig høj pris på det tager laaaaaaang tid at strikke noget, der er så fint.

Ellers kan du kigge på Etsy.com. Men husk at kigge efter om det er et mønster du køber ;)

Strikkede: http://www.etsy.com/search?q=knitted%20christening%20gown&view_type=gallery&ship_to=ZZ&min=0&max=0&ref=auto1

Hæklede: http://www.etsy.com/search?q=crochet%20christening%20gown&view_type=gallery&ship_to=DK&min=0&max=0&ref=auto1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede lige på den blå avis, og der kan man både finde strikkede og hæklede dåbskjoler. Der er også folk, der laver dem, men jeg ved ikke, om det er strik/hæklet eller det kun er dem i satin, du ikke kan lide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror nok jeg har set en i ønskebørn... godt nok er det i aalborg jeg har set den, ved ikke lige hvor du er fra.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo allerhelst strikkede eller hæklede. Der er bare et eller andet over de almindelig dåbskjoler jeg ikke bryder mig om og manden deler min mening lige der heldigvis. Jeg ved jo det kan tage tid og at det kan koste dyrt.

Men vil prøve og kigge på de forslag I er kommet med, for det er pt. kun mønstre og garn pris jeg kan finde, hvor meget man skal bruge til den type kjole man vælger på de strikke opskrifter jeg finder.

Bor i Jylland og har desværre ikke helt styr på om vi har en ønskebørn butik i nærheden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo allerhelst strikkede eller hæklede. Der er bare et eller andet over de almindelig dåbskjoler jeg ikke bryder mig om og manden deler min mening lige der heldigvis. Jeg ved jo det kan tage tid og at det kan koste dyrt.

Men vil prøve og kigge på de forslag I er kommet med, for det er pt. kun mønstre og garn pris jeg kan finde, hvor meget man skal bruge til den type kjole man vælger på de strikke opskrifter jeg finder.

Bor i Jylland og har desværre ikke helt styr på om vi har en ønskebørn butik i nærheden :rolleyes

City Vest i Århus plejer at have en Ønskebørn (ved ikke om den eksisterer endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo allerhelst strikkede eller hæklede. Der er bare et eller andet over de almindelig dåbskjoler jeg ikke bryder mig om og manden deler min mening lige der heldigvis. Jeg ved jo det kan tage tid og at det kan koste dyrt.

Men vil prøve og kigge på de forslag I er kommet med, for det er pt. kun mønstre og garn pris jeg kan finde, hvor meget man skal bruge til den type kjole man vælger på de strikke opskrifter jeg finder.

Bor i Jylland og har desværre ikke helt styr på om vi har en ønskebørn butik i nærheden :rolleyes

Her er en liste over Ønskebørn butikkerne i hele DK - der skulle være en chance for en i nærheden :goodluck

http://www.onskeborn.dk/vores-butikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt kig på trendsales. Der er rigtig mange som laver den slags :)

Jeg synes også de er rigtig fede :) fandt en brugt som jeg regner med vi skal bruge.

Bare søg på dåbskjole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har opskrifter på hæklede dåbskjole? Min mor er ret ferm til at hækle, nemlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER