MamatilJ&M

Hjertebanken

13 indlæg i dette emne

Har nu et par gange haft følelsen af hjertebanken. Ligesom man lige i nogle få sekunder lige skal prøve at styre vejrtrækningen, så det ikke går alt for stærk. Og så trækker det om i lænden. Det mærkes som følelsen af at være rigtig nervøs. Der kan gå dage imellem jeg mærker det og lige pludselig er det der... Synes det er rigtig svært at forklare følelsen, så håber I forstår.

Nogen der har prøvet det? Mon jeg skal være nervøs? Eller lader min krop mon bare op til at skal på overarbejde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm spændende... kan det være veer? Min søster sagde hun blev helt forpustet i starten, kan det være det samme? Hmm.... ellers prøv at spørge i "fødsel".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tog jeg lige en tur mere. Er virkelig træt. Vil prøve at se om jeg kan sove lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm spændende... kan det være veer? Min søster sagde hun blev helt forpustet i starten, kan det være det samme? Hmm.... ellers prøv at spørge i "fødsel".

Nej det tror jeg ikke det er. De skulle vel ikke sidde i brystet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg ikke det er. De skulle vel ikke sidde i brystet...

Hmm... måske du lige skulle vende det med en fagperson... det lyder ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det bare er lakridsens skyld. Mit blodtryk var rimelig høj sidst uden der er nogle der har kommenteret det. Så jeg har da bare spist lakridser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det bare er lakridsens skyld. Mit blodtryk var rimelig høj sidst uden der er nogle der har kommenteret det. Så jeg har da bare spist lakridser....

Tjah det kunne da være :lolhit Tror ikke det skader at holde sig fra dem i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er faligt med hjertebanken, synes at have læst et sted at det er

noget med blodgennem strømningen, det føles dog lidt ubehageligt, jeg får det også selv.

Jeg tager nogle dybe indåndninger og forsøger så vidt muligt at slappe helt af, også går det

gerne i sig selv igen. Men hvis du er bekymret for det, kan du altid snakke med din læge om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endte ud i 4 stk igår... Den sidste trak kun i fra lænd til nakke. Ingenting fortil... Ved ikke rigtig hvad det er....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg spurgte jordemoderen for noget tid siden hvad det betød, når man pludselig får åndenød og hjertebanken, selvom man bare sidder stille - jeg var bange for at det var min kondition der bare var ved at gå fløjten - eller fordi bebsen måske klemte ind på lungerne. Men hun sagde at det er meget normalt at få sådan nogle ture - og at det er fordi man som gravid producerer ekstra meget blod - og det er det, som man kan mærke når man pludselig kan få hjertebanken.

Men godt nok så er mit ikke gået i lænden... men håbr at du kan bruge det til noget....? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg spurgte jordemoderen for noget tid siden hvad det betød, når man pludselig får åndenød og hjertebanken, selvom man bare sidder stille - jeg var bange for at det var min kondition der bare var ved at gå fløjten - eller fordi bebsen måske klemte ind på lungerne. Men hun sagde at det er meget normalt at få sådan nogle ture - og at det er fordi man som gravid producerer ekstra meget blod - og det er det, som man kan mærke når man pludselig kan få hjertebanken.

Men godt nok så er mit ikke gået i lænden... men håbr at du kan bruge det til noget....? :balloons

Tak Tina :) Har besluttet mig for at give lakridserne skylden. Men de er væk nu :rolleyes Og har ikke mærket hjertebanken siden igår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg er kommet en beskrivelse til jagene i lænden lidt nærmere. Satte mig ud i bilen for et par timer siden og fik en tur, hvor jeg tænkte jeg hellere måtte vente med at køre. Det føltes som man kan mærke sin puls i lænden og hver gang den slår niver det. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg har mærket en pulserende niven før, men jeg kan godt nikke genkende til hjertebanken.

Det er helt normalt for gravide at opleve hjertebanken, og det skyldes blandt andet den øgede blodmængde. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til har man som gravid 2 liter ekstra i kroppen, og det kræver jo lidt mere af kroppen at pumpe rundt.

Jeg har selv et hjerteproblem, så jeg har været ret opmærksom på det selv, men der er ikke noget at være nervøs for ved hjertebanken. Det er først hvis det trykker for brystet eller begynder at gøre ondt, eller varer over længere tid, at man skal slå alarm. Det er i hvert fald det, jeg har kunne finde frem til.

Men det er bare ikke behageligt med hjertebanken <_< :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER