3børnkbh

Lus og lusemidler

7 indlæg i dette emne

Kære alle.

Jeg har i et stykke tid mest læst med på sidelinien, men har nu fået brug for jeres store erfaring og gode råd. Har lige opdaget at jeg har fået lus for første gang i mit liv og er lettere panisk ved tanken om disse "husdyr". Har været på apoteket og fik af vide at jeg måtte bruge et middel der hed Antilice, men ekspedienten læste faktisk bare på indlægssedlen at der ikke stod at man ikke måtte bruge det som gravid. Fik efterfølgende kolde fødder og ringede til vagtlægen, som sagde at hvis jeg var hans kone måtte jeg under ingen omstændigheder bruge noget middel.

Er der nogen af jer der har været i en lignende situation og hvad gjorde I?

Vi kæmmer som gale herhjemme med masser af balsam, men jeg har i virkeligheden mest lyst til at komme lusemidlet i og få det overstået! Ingen andre i husstanden (mand og to drenge) er ramt.

Hjææælp......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Balsam virker i rigtig mange tilfælde rigtig godt. Køb noget billig Balsam og hæld hele bunken i det fugtige godt frotterede hår og lad det sidde så længe som muligt, gerne timer og gerne med plastik rundt om. Skyl og kæm. Følg rådene om håndtering af sengetøj m.m. og børsten kan du hælde kogt vand over. Bliv ved med at kæmme også familien selvom de ikke har lus nu, kan de hurtigt vandre fra dig. Gentag Balsam behandlingen så ofte du orker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som majs skriver. Masser af balsam i håret, der efter pak håret ind i plastik som vitawrap eller en pose, så lufttæt som muligt.. lad det sidder i min. En time, meget gerne længere, og vupti, kæm håret og du skulle være lusefri :) behandlingen skal dog gentages efter to tage ligesom man gør med alm. Luseshampoo..

Jeg håber du kommer af med bæsterne, det er aldrig sjovt at have lus. Men husk, at det ikke har noget at gøre med at man er ulækkert eller uhygiejnisk, men bare uheldig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. Super fedt med så hurtig hjælp. Vi må kæmme videre og i dag har det næsten ikke kløet :yiepie

Vagtlægen sagde vi skulle kæmme i 8 dage, så har vi da også et hyggeligt projekt sammen;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vand, balsam, kæm...gentag hver anden dag i 14 dage, og derefter en gang om ugen forebyggende. Ingen kemi eller fixfax. Det her virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at købe nogle ordentlige tættekamme. De almindelige hvide plastikkamme holder kun til 1 eller 2 kæmninger, da der kommer mellemrum mellem tænderne, som de små lus og æggene kan komme igennem.

Bug Buster laver nogle gode nogle i fastere plastik og ellers kan man få nogle med metaltænder.

Håber i snart slipper for dem :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine har lige gjort opmærksom på at man kan bruge et produkt der hedder hedrin, det kan købes på apoteket og er helt giftfri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER