Guest

Hvad kommer I oven på rugbrød?

17 indlæg i dette emne

Ja, jeg spørger fordi jeg er ved at gå lidt træt i leverpostej og hamburgerryg.

Mangler inspiration til rugbrødsmadder med lækkert pålæg og ekstra.

Og lige et sidespørgsmål - hvad kommer I under pålæg? Intet, smør (skrabet/tykt lag), mayonnaise, salat eller noget helt andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg har noget "smøre"-pålæg (f.eks. leverpostej) så bruger jeg ikke noget under pålægget, ellers så bruger jeg smør - ikke helt skrabet, men heller ikke et tykt lag.

Pålæg, der er jeg glad for:

Makrel i tomat (gerne med et æg på også!)

Tun rørt op i mayo

Torskerogn (gerne stegt og med citron og remoulade, hvis det skal være HELT godt!)

Rullepølse (gerne med sky og løg)

Æg

Hamburgerryg

Kamsteg

Leverpostej

Kødpølse

Jeg elsker, hvis jeg kan tage mig sammen til at putte salat, agurk, tomat, karse og andet grønt på, men må indrømme, at det ikke er så tit, at jeg får det gjort :blush Hvis jeg rigtig skal fråse med min rugbrød, så er jeg blevet glad for en leverpostejsmad, hvor der så er rullepølse med sky og løg ovenpå :mam

En overgang spiste jeg tit italiensk salat og ristede løg ovenpå min kødpølse. Jeg synes det var meget sært, da jeg blev præsenteret for det, men jeg synes det smager godt. :)

Og så er avokado et glimrende sundt alternativ til mayo på ens makrelmad! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sild er også godt!!! Det orker jeg bare personligt ikke, når der er varmt udenfor, så synes jeg, at det bliver vammelt. :P Men om vinteren er det guf! :mam

Hov og der er jo også kyllingepålæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har noget "smøre"-pålæg (f.eks. leverpostej) så bruger jeg ikke noget under pålægget, ellers så bruger jeg smør - ikke helt skrabet, men heller ikke et tykt lag.Pålæg, der er jeg glad for:Makrel i tomat (gerne med et æg på også!)Tun rørt op i mayoTorskerogn (gerne stegt og med citron og remoulade, hvis det skal være HELT godt!)Rullepølse (gerne med sky og løg)ÆgHamburgerrygKamstegLeverpostejKødpølseJeg elsker, hvis jeg kan tage mig sammen til at putte salat, agurk, tomat, karse og andet grønt på, men må indrømme, at det ikke er så tit, at jeg får det gjort :blush Hvis jeg rigtig skal fråse med min rugbrød, så er jeg blevet glad for en leverpostejsmad, hvor der så er rullepølse med sky og løg ovenpå :mamEn overgang spiste jeg tit italiensk salat og ristede løg ovenpå min kødpølse. Jeg synes det var meget sært, da jeg blev præsenteret for det, men jeg synes det smager godt. :)Og så er avokado et glimrende sundt alternativ til mayo på ens makrelmad! :super

Nu er jeg ikke specielt vild med fisk. Det er nok kun en god paneret fiskefilet med masser af remulade og citron på, der ryger ned her :blush Men de andre ting er rigtig gode foreslag - har dog et traume fra barndommen med rullepølse, men det kan da være at det skal prøves igen.

Leverpostej med rullepølse med sky og løg? :blink Det lyder godt nok mærkeligt, men det smager godt?

Sild er også godt!!! Det orker jeg bare personligt ikke, når der er varmt udenfor, så synes jeg, at det bliver vammelt. :P Men om vinteren er det guf! :mamHov og der er jo også kyllingepålæg :)

Åhh ja. Kyllingepålæg. Det kunne være at jeg snart skulle få købt nogle kyllingefileter og få dem stegt og skåret til pålæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg spiser alt muligt på rugbrød :) ej jeg spiser fx:

Ost (med syltetøj)

Kylling pålæg

Tun

Makrel i tomat

Æg

Bønnepostej

Tomatmad med mayo og salt og peber mmm.

Fiskepinde

Pikantost

Rejeost

Salami pølse fra halal slagter

Og alt muligt andet haha. Jeg spiser altid smør under sådan midt imellem lag, medmindre jeg spiser noget smørehalløj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke specielt vild med fisk. Det er nok kun en god paneret fiskefilet med masser af remulade og citron på, der ryger ned her :blush Men de andre ting er rigtig gode foreslag - har dog et traume fra barndommen med rullepølse, men det kan da være at det skal prøves igen.

Leverpostej med rullepølse med sky og løg? :blink Det lyder godt nok mærkeligt, men det smager godt?

Åhh ja. Kyllingepålæg. Det kunne være at jeg snart skulle få købt nogle kyllingefileter og få dem stegt og skåret til pålæg.

Jeg synes det er godt! :loveshower Det er jo lidt en variant af "dyrlægens natmad", uden saltkødet... Jeg kan nemlig ikke lide saltkød :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her tråd skal nok blive sjov :) Folk synes altid at andre har nogle spøjse sammensætninger ;)

Kødpølse m. remo og ristede løg

Æg m. mayo og tomat

Fiskefilet m. remo

Fiskefilet m. mayo og rejer

Kalkunpålæg m. karrydressing og bacon

Makrel i tomat m. mayo og ristede løg

Ristet torskerogn m. remo

Ristet torskerogn m. mayo og rejer

Jeg smagte engang leverpostej m. remo og ristede løg. Mærkeligt synes jeg, men det smagte faktisk godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her tråd skal nok blive sjov :) Folk synes altid at andre har nogle spøjse sammensætninger ;)

Kødpølse m. remo og ristede løg

Æg m. mayo og tomat

Fiskefilet m. remo

Fiskefilet m. mayo og rejer

Kalkunpålæg m. karrydressing og bacon

Makrel i tomat m. mayo og ristede løg

Ristet torskerogn m. remo

Ristet torskerogn m. mayo og rejer

Jeg smagte engang leverpostej m. remo og ristede løg. Mærkeligt synes jeg, men det smagte faktisk godt :)

Åhh, da jeg var lille fik jeg også altid remulade ovenpå leverpostejen. Idag kan jeg ikke helt forstå sammensætningen :P haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan flere: :)

Fiskefrikadelle m. remo

Frikadelle

Spegepølse m. remo og ristede løg

Alle forskellige former for salater (fx skinkesalat, hønsesalat osv.)

Tag evt. et smut til smørrebrødsforretningen og lad dig inspirere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var lille spiste jeg ost med remoulade på :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøser i skal prøve.

Leverpostej med spegepølse

Eller Leverpostej med mayonnaise, agurk, salt og peber

Mums!!!!!

Ellers elsker jeg spegepølse med remoulade og ristede læg, får bare altid ondt i maven af det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er der 2 ynglingsrugbrødsmadder. Den første er god mod tømmermænd. Den anden er fyldt med sunde fedtstoffer.

1 - ausmihter (aner ikke hvordan man staver til det)

Består af rugbrød, så 1-2 skiver hamburgerryg, derefter salat og til sidst et spejlæg. Ved det lyder mærkeligt men det er et hit.

2 - avokado mad.

Rugbrød, salat, avokado, tomater og solsikkekerner. Mums

Jeg bruger aldrig smør under pålæg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmm... madder... i al den tid, jeg boede alene, gad jeg ikke lave mad, så det blev til alle mulige varianter af rugbrødsmadder.

Elsker dog leverpostej. Hvis jeg kunne tage en slags pålæg med til en øde ø, ville det helt sikkert være leverpostej. Mmm sådan en højt belagt dyrlægens natmad :mam

Men ellers er der...

Favoritten: Salat + guacamole + cherrytomater.

Og ellers:

Ost + mayo + ristede løg.

Leverpostej + mayo + sky.

Hummus... også gerne med mayo.

Ost + spegepølse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får oftest rugbrød med dette

- æg, enten som spejlæg, røræg eller almindelig kogte med bacon/agurk/karse

- leverpostej med saltkød og løg

- sadelpølse med agurk

- kylling/kalkun med agurk/peberfrugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Totalt yndlingsmaden er

Rugbrød med smør, hamburgerryg, kogt æg, agurk, salt og peber :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker rugbrødsmadder :) - her er nogen af de ting jeg plejer at komme på:

- leverpostej med rødbeder (jeg er begyndt at købe ubagte leverposteje hos slagteren - synes det giver noget ekstra)

- frikadelle - evt. med rødkål

- æg og rejer + mayonaise

- æg og makrel + mayonaise

- hamburgerryg

- spegepølse

- fiskefilet med remulade og evt. rejer

- røget medister

- medisterpølse

- flæskesteg med rødkål

- roastbeef med remulade og ristede løg

Vores børn er også ret vilde med dem jeg har nævnt, og derudover spiser de meget gerne torskerogn, ost, fiskefrikadelle og kødpølse.

Et par gange hvor vi har fået helstegt oksemørbrad (jeg smører mørbraden med grøn pesto, omvikler med serrano-skinke og laver den i ovnen) har jeg sneget et stykke på et stykke rugbrød dagen efter - TOTAL luksus, og vildt godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort set alt jeg spiser på rugbrød er nævnt, men altså.. Leverpostej med hjemmesyltede rødbede er ALT for godt :loveshower

Ellers spiser jeg ret mange hjemmelavede salater på rugbrød, feks tunsalat, skinkesalat, hønsesalat og kalkunsalat :)

Men en go´klassikser er også stegt torskerogn med citron og remoulade :mam

Jeg spiser aldrig smør eller andet under pålæggen, så det er nok derfor jeg holder så meget af at putte salater på, så pålæggen ikke falder af :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER