mikkelmille

hmm akut scanning til mig idag :(

23 indlæg i dette emne

ja som overskriften siger så skal jeg på sygehuset nu til scanning af baby livmoderhals og blære :( ved ikke helt hvad jeg skal sige - har sagt til både mand og søster at det bare er rutine og noget pjat - de skal ikke være bekymret... men jeg er bange :( Lillemanden er dog meget aktiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hader mænd idag - det stråler bare ud af min "bedre" halvdel at det passer dårligt ind i hans program da jeg skulle hjælpe ham til middag...!! øv altså....!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Akut scanning er aldrig for sjovt. Synes din bedre halvdel fortjener at du siger tingene som det er.... Hvis han bekymret sig sammen med dig... Ville han heller ikke gå og spille sur. Hvordan fandt i ud af at en ekstra scanning er nødvendigt? Bløder du eller lign?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej lægen var bekymret for at min blærebetændelse ikke er væk endnu - har varet siden februar, og mine plukkeveer er åbentbart kraftige.. og ja maven er lidt lille, så de il sikre sig at fostervand er ok og at livmoderhalsen er fin i str. samt prøve at finde en løsning med blærebetændelse.. kan ikke nænne at sige det til ham da han meget meget nemt bliver stresset :( og han kan hverken gøre fra eller til han kan ikke engang tage med mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber alt et okay :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også at alt er okay!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej lægen var bekymret for at min blærebetændelse ikke er væk endnu - har varet siden februar, og mine plukkeveer er åbentbart kraftige.. og ja maven er lidt lille, så de il sikre sig at fostervand er ok og at livmoderhalsen er fin i str. samt prøve at finde en løsning med blærebetændelse.. kan ikke nænne at sige det til ham da han meget meget nemt bliver stresset :( og han kan hverken gøre fra eller til han kan ikke engang tage med mig..

Øh... ikke nænne at sige det til ham? Det er jo også hans barn, og han har vel lige så meget ret til at vide, hvad der sker med hans baby som du har. Nej han kan hverken gøre fra eller til, men han kan (og bør) være en del af jeres baby - og ikke bare en, der til nød bliver informeret om, hvad der sker - når du mener han bør informeres. Undskyld men jeg syns det er mega synd for de fædre, hvor den vordende mor enten ikke vil, eller ikke finder det nødvendigt at informere den vordende far om, hvad der sker i hans babys liv. De bliver i den grad sat ud på et sidespor, som om det ikke vedkommer dem, men det gør det jo.. Det er også DERES baby det drejer sig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså han var til stede da jeg talte med læge og ouh- men som de sagde til mig og jeg sagde til ham så er det nød til at tjekke at livmoderhals er fin osv.. men selvom jeg ikke synes det er sjovt så er det jo ren rutine i forbindelse med konstant blærebetændelse.. men jeg bliver altid nervøs op til sådan nogle "akutting" og det ville jeg ikke læsse over på ham da han stadigvæk skal være i stand til at passe sit arbejde.... juli og agust er årets værste måneder for os at arbejdsmæssig så der er vi nød til hele tiden at tage hensyn - og han ved (og forventer ) at visse ting kan jeg selv tage mig af.. og så ringer vi sammen når tiden er der.. og han bliver presset da jeg så ikke kan hjælpe ham idag - hvilket han var afhængig af, så det smitter af på humøret (men der skal heller ikke meget til at presse ham da han har haft 1 fridag på 3 uger, ellers hedder det 9.30 til 22-24, hver dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige en Update - pencillin resten a graviditeten livmoderhals på 3 cm, og ellers sagde de at jeg var meget lille - men han var fin pt - hans str er de ikke bekymrede for da jeg nok skal forvente et lille barn.. og så sagde de at jeg var i "risiko" for at føde før tid, baseret på min datter og på min kropstype/bygning så de vil holde øje med det derinde istedet for egen læge. den graviditet ville de ikke give pillerne mod plukkeveer, hun mener derimod igen at det er min størrelse der gør at de genere.. og som hun sagde - med min datter skulle jeg tage dem til uge 38 og fødte så i 39 men hun havde ikke meget fostervand.. så hvis lillefyren vil ud i 37/39 så skal hn bare have lov da der kok alligevel ikke bliver meget plads til ham.. jeg har deform brystkassens og scoliose i ryggen, og derfor tvinger jeg åbenbart både han og livmoder langt ned... men Gud hvor var hun sød og god til at forklare tingene.. så fremover skal jeg tjekkes på den afdeling i stedet for ved lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at han har det fint derinde og at du ikke skal være så bekymret for størrelse osv. :)

Bliver da alligevel lidt spændende at se om du føder for tidligt, nu hvor du har fået at det nok er sandsynligt :)

Dejligt at selvom det ikke var så fedt at skulle afsted, at du faktisk fik en god oplevelse med hjem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rigtig dejligt - sidste graviditet beskyldte min jordmoder mig for spiseforstyrrelse hvilket var både hårdt og frusterende da jeg altid har været undervægtig... så var bare så bange for at skulle turen igennem igen..! nu skal det nok passe at jeg går 14 dage over tid og får en dreng på over 4 kg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge dig i at du bliver nervøs for de her akut scanninger. Og øv du ikke kan dele dine bekymringer med manden :( Men kan nu godt forstå du ikke vil presse manden yderliger når han tydeligvis er mega presset i forvejen.. Jeg kan ellers godt følge A.K. i det hun siger, men at manden skal indrages og det også er hans baby. MEN vi er alle forskellige og det er kun os der ved hvordan vores mand er skruet sammen. Derfor kan det jo godt være frustrerende ;) jeg ville nok finde en anden (din søster måske?) at snakke med om mine bekymringer.

Men GODT der ikke er noget alvorligt galt. OG dejligt at de ikke er bekymret for hans størrelse. For som du selv skriver er din mave ikke så stor (har også det dit seneste billed i mave tråden) og du har termin dagen efter mig og er kun halvt så stor - eller mindre - end mig. så yayh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er heller ikke så bekymret for ham - er faktisk mest bekymret for om det bliver som sidst med indlæggelser scanninger konstant og jordmoderbesøg en gang om ugen.. for jeg er ikke bange for hans tilstand jeg er bare bange for at jordmoderen gør som sidst og "jagter" mig pga min størrelse - de skød min datter til 1800 gr og så fødte jeg hende 4 dage senere - hun vejede 3418...!! og ja, jeg er hormonfyldt og føler mig jo som en dårlig gravid når jeg ikke bliver så stor..!! nogle folk er så ubehøvlede og spørger om jeg er sikker på han er i live..!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utrolig folk vil være det bekendt, jeg får jo så modsatte kommentar, er du sikker på der kun er kun er en derinde? Du når godt nok at blive stor inden du skal føde osv osv... Sjovt folk ikke forstår man ikke har brug for alle disse kommentarer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er heller ikke så bekymret for ham - er faktisk mest bekymret for om det bliver som sidst med indlæggelser scanninger konstant og jordmoderbesøg en gang om ugen.. for jeg er ikke bange for hans tilstand jeg er bare bange for at jordmoderen gør som sidst og "jagter" mig pga min størrelse - de skød min datter til 1800 gr og så fødte jeg hende 4 dage senere - hun vejede 3418...!! og ja, jeg er hormonfyldt og føler mig jo som en dårlig gravid når jeg ikke bliver så stor..!! nogle folk er så ubehøvlede og spørger om jeg er sikker på han er i live..!!

Hvor ubehageligt at jordemodren 'jagter' en på den måde :( og et eller andet sted uproff! For det kan da kun fører til man bliver i dårligt humør.. Men tænker det er vildt at de kan skyde hende til at være halv størrelse! Det har jo intet med maven størrelse at gøre hvor stor baby er. Da jeg blev scannet (3D'en) målta han baby's hoved, mave og lårben. Og derudfra kunne han se hvad hun ca vejer.

Håber for dig de har lært fra din sidste graviditet at du trods din undervægt, fra naturens side sagtens kan få normalt vægtige børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lød det utroligt nok til - skal lige siges at panikken også skyldes at vi skulle igennem en forældreegnethedsundersøglse sidste gang - jordmoderen meldte mig jo til kommunen som uegnet ved 2 jordmoderbesøg....!!! undersøgelsen blev dog hurtigt afsluttet og betragtet som unødvendig - men jeg gik ned med flaget...!!! så det var derfor jeg var så bange idag - mine hormoner overbeviste mig om at jeg var både uegnet som mor og gravid.. selv da vores førstesal brændte der forsøgte jeg at overbevise politiet om at de skulle tage min datter med - for jeg var jo skyld i at hun ikke kunne få rent tø eller sin bamse eller en seng at sove i (vi tog hjem til familie, og jeg var så chokket at jeg besvimede, politiet tog mig ikke seriøst) men den gamle jordmoder ligger så dybt i mig... min mor er heldigvis forstående, talte også med min kæreste om det, og fon han siger så har vi altid fået ros for vores datter - og han ved jeg er god, men jeg skal bare stole på mig selv.. undskylder den lange smøre... ville bare forklare hvad det var jeg blev bange for :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal jordmoderen ikke have noget konkret for at bede om sådan en undersøgelse? Det lyder vildt hun kan dømme/melde jer efter kun 2 besøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

DUMMME dumme jordemoder, jeg er sikker på du gjorde hendes anmeldelse til skamme :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt lille manden har det godt :loveshower

men jeg sender dig et kæmpe kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun skrev en bekymring om at jeg virkede som en pige der var mere opsat på udseende end barnets vel - samt at jeg virkede ked af graviditeten... jeg havde spurgt efter gode råd da jeg kastede op hele tiden dengang så var udmattet.. og ja, kommunen valgte at indkalde til møde med bla læge jordmoder sundhedsplejerske osv.. hvor at egen læge kunne dokumentere at jeg hverken havde spiseforstyrrelse eller manglede kalk/salt/ vitamin osv.. og så valgte kommunen at kræve et hjemmebag efter fødslen, og de kom og sagde at de kunne godt se at det var unødvendigt, og der var ikke en finger at sætte på noget.. set i bakspejlet så er det jo fantatisk med et system der virker, og at ser rent faktisk bliver tjekket op på børn osv, jeg var bare selv meget ulykkelig over at hun lavede det nummer, hun kunne jo bare have talt med mig, eller advaret mig - ishav fik jo kopi af hendes "anmeldelse" og heldigvis gik jeg papirer på at vi vsr egnet og boede pænt og massere af rosende ord..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Sikke en omgang. Du har ret i at systemet virker.... Men de kunne have kontaktet din læge som det første.... Inden der blev sat mere i værk. Ærgerligt du skulle igennem den tur!!!! Især når den stadig spøger i dit baghoved :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun skrev en bekymring om at jeg virkede som en pige der var mere opsat på udseende end barnets vel - samt at jeg virkede ked af graviditeten... jeg havde spurgt efter gode råd da jeg kastede op hele tiden dengang så var udmattet.. og ja, kommunen valgte at indkalde til møde med bla læge jordmoder sundhedsplejerske osv.. hvor at egen læge kunne dokumentere at jeg hverken havde spiseforstyrrelse eller manglede kalk/salt/ vitamin osv.. og så valgte kommunen at kræve et hjemmebag efter fødslen, og de kom og sagde at de kunne godt se at det var unødvendigt, og der var ikke en finger at sætte på noget.. set i bakspejlet så er det jo fantatisk med et system der virker, og at ser rent faktisk bliver tjekket op på børn osv, jeg var bare selv meget ulykkelig over at hun lavede det nummer, hun kunne jo bare have talt med mig, eller advaret mig - ishav fik jo kopi af hendes "anmeldelse" og heldigvis gik jeg papirer på at vi vsr egnet og boede pænt og massere af rosende ord..

Jeg sider og er dybt rystet, mildest talt... Hvor er det bare for meget at hun ikke tager snakken med dig om hendes bekymringer før hun indberetter til kommunen!! og hold da op for en dårlig menneske kender. Det virker som om hun har en eller anden liste hun bare skal krydse af ud fra. Selvfølgelig skal hun reagere, men graver man så ikke lige lidt dybere først?

Kan virkelig godt forstå dine bekymringer. Det er jo bestemt ikke en tur nogen af os har lyst til at komme igennem. Og uanset at man bliver erklæret egnet og får ros, så bliver man usikker. Det ville jeg ihvertfald gøre!

1.000.000.000.000 :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

loveshower.gif dejligt at lillemanden har det godt!

bearhug.gifog et kæmpe kram for din dårlige og møghamrende, uproffesionelle jordemoder, du havde i din først graviditet...... godt den nye JM forstår dig og er menneskelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER