Guest

alternativ behandling

Alternative behandliger   36 members have voted

  1. 1. Hvad tror i på kan have en helbredende effekt overfor visse skavanker?

    • Urter/fødevarer
      25
    • Akupunktur
      35
    • zoneterapi
      28
    • Massage
      25
    • Aroma terapi
      3
    • Magnet terapi
      2
    • Healing
      7
    • Religiøse ritualer (inkl bøn)
      2
    • Synske/kloge mænd/koner
      2
    • Natur medicin
      22
    • Sten terapi
      2
    • Det hele er Humbug
      1
    • homoøpatisk medicin
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

12 indlæg i dette emne

Øj jeg er godt nok bombet med alverdens informationer gennem tiden, jeg har tonsvis af gange fået at vide at det ene efter det andet er et mirakkelmiddel.

Noget er jeg OVERBEVIST om virker, noget er "tro flytter bjerge princippet, men det meste er jeg desværre skeptisk overfor.

Hvad er jeres holdning? og hvad tror i på virker?

Mangler jeg noget på listen så skriv det endeligt - kan bare ikke komme i tanke om flere overordnede temaer

Uddyb meget gerne jeres svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har svaret

Akupunktur - Har prøvet det og det virkede både mod kvalme og ømme muskler. Desuden kan jeg godt følge "logikken" i hvordan det virker

Zoneterapi - Har vi brugt mod Zoeys mave og det VIRKEDE!!!!!

Massage - ville jeg ikke kalde alternativt ;-)

Naturmedicin - Bio Gaia har haft en fantastisk effekt på Zoey. Desuden tror jeg der findes lige så mange gode "mediciner" i naturen som mennesket kan skabe ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er typen, der har lidt svært ved at tro på noget, hvis ikke jeg kan se eller forestille mig, at der sker en fysisk reaktion ved behandlingen.

Fx tror jeg på at akupunktur virker, fordi jeg kan mærke, at det rammer nogle nervepunkter, og jeg tror aromaterapi virker fordi jeg selv har oplevet at slappe af omkring gode dufte :)

Jeg tror dog også på at sådan noget som healing kan virke på fx hovedpine eller ondt i ryggen, hvis man selv tror på det, men jeg er ret skeptisk overfor at det skulle virke på sygdomme som fx kræft eller en diabetes.

Jeg tror helt klart på at fødevarer og urter kan hjælpe, da de rigtige fødevarer kan være fyldt med antioxidanter, vitaminer mm. som jeg tror kan være rigtig hjælpesomme, særligt til at forebygge. Urter tror jeg også på, da meget af vores medicin jo er bygget på udtræk af urter, og da det er videnskabeligt bevist, og har været det nærmest altid.

Dog er jeg skepisk overfor homøopatisk medicin, fordi jeg ikke helt tror på, at man kan tage et aktivt stof, fortynde det så meget, at det aktive stof så godt som forsvinder ud af blandingen og så kalde det medicin. Derudover har undersøgelser vist meget lidt eller ingen effekt ved det. Men jeg kan godt lide tanken om, ikke at proppe sin krop med medicin, og tage den mindst mulige dosis. Tror dog homøopatisk medicin er for lille en dosis til at ville have en reel effekt, i hvert fald på mig. Men igen, jeg tror at det har meget med tro at gøre. Hvis man tror på det, vil man måske opleve en effekt af det, det skal jeg ikke kunne sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg prøvet arkenpunktur og zoneterapi og det virker. Resten kan jeg ikke udtale mig om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv oplevet nogle ting som gjorde en stor forskel for mig.

Først kosten, hvor jeg var igennem en større omlægning af kost hos en alternativ kostvejleder, primært for at se om det kunne forhindre at jeg fik bækkenløsning i min 2. graviditet, fordi jeg havde fået diagnosen allerede i uge 16 under min første. Ud over at jeg holdt min vægt de første 6 mdr fik jeg først BL problemer da jeg slækkede på diæten i de sidste uger af graviditeten. Siden har jeg fundet ud af at jeg ikke behøver gå helt så radikalt til værks som kostvejlederen, men kan bruge mange af de råd jeg fik dengang til større sundhed og velvære, fordi det er ting som jeg kan mærke virker på mig. Fx at jeg får færre allergiske reaktioner hvis jeg skærer ned på mælkeprodukterne (som jeg aldrig har reageret direkte på).

Zoneterapi havde jeg en ret utrolig oplevelse med, da jeg kom til en meget dygtig behandler 6 mdr efter min anden fødsel, hvor jeg stadig led af bækkenløsnings problemer. Til trods for han kun behandlede på mine fødder og nogle få punkter under knæet følte jeg mig fuldstændig mørbanket i hele ryg/lænd/bækken område efter første behandling, og et par dage efter var smerterne som jeg havde haft daglig i månedsvis væk. Følgende behandlinger for div ting, fx stabilisering af cyklus, har nok haft mindre direkte tydelig effekt for mig, men ikke desto mindre har den første oplevelse gjort at jeg tror på det virker.

Akupunktur har jeg kun prøvet under min 3. fødsel, hvor jeg oplevede at nåle i lænd og fødder fik det til først at summe lidt og så gjorde mig mere afslappet i en times tid, så veerne blev bedre og jeg slappede bedre af i pauserne. Mig bekendt er det samme principper som zoneterapi, og jeg har stor tiltro til det kan hjælpe på flere ting.

Den sidste jeg har krydset af er religiøsitet og bøn - ikke at jeg har direkte "beviser", jeg kan blot sige at i mit liv har det gjort en stor forskel at bruge bøn i forskellige situationer. På samme måde som meditation kan gi en indre ro, kan det at udtrykke i ord eller tanker hvad man ønsker eller ber om i livet, for sig selv eller for andre, være med til at give større ro og klarhed i forskellige livssituationer. Jeg kan egentlig kun anbefale at man prøver det, selv hvis man tvivler.

Spændende tråd Majs :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke stemt... Synes det er ENORMT svært at skelne, hvad jeg faktisk tror virker i sig selv, og hvad jeg tror virker fordi man tror på det... :unsure

Jeg er OVERBEVIST om at fødevarer spiller ind... Det ser jeg ikke som noget alternativt, men simpelthen bare at vitaminer og mineraler påvirker kroppen...

Magnetterapi havde jeg aldrig hørt om indtil for ikke ret længe siden, og jeg må indrømme at jeg tænkte "What a load of :hshit " :P Men altså, jeg har ikke prøvet det selv, og har ikke undersøgt det nærmere, så kan vel strengt taget ikke tillade mig at dømme det ude. Jeg synes bare det lød meget fishy, og meget dyrt i forhold til hvad det konkret skulle hjælpe (det var noget med en dyne til flere tusind kroner, som skulle hjælpe på faktisk alt... Og det kan jeg bare ikke gennemskue hvordan magneter skulle gøre :rolleyes)

Alt det andet, der er jeg nok påvirkelig i forhold til både at tro og være skeptisk. Jeg har hørt så meget godt om zoneterapi og akupunktur, at jeg tror på, at det virker. Synes også at det giver ok mening med at stimulere nogle punkter på kroppen. Men jeg kender ikke mere til det, end at jeg sikkert let kunne rystes i min tro...

Jeg selv bedt en del gange, og får stort set altid hvad jeg beder om :o Men om det virkelig er fordi nogen hører mine bønner, eller om det er fordi jeg beder om ting der er forholdsvist realistiske og samtidig arbejder hårdt på at få det, der betyder noget for mig (og samtidig bare ER svineheldig) det har jeg svært ved at finde argumenter for. :unsure

Aromaterapi kender jeg kun som noget der er "rart" og det tror jeg da bestemt at det er... Men jeg tror, jeg ville være skeptisk, hvis nogen fortalte mig at bestemte dufte kunne øge min fertilitet eller fjerne hovedpiner eller myggestik :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig selv uddybet mine svar :whistling

Nå men altså min holdning til det forskellige bunder i erfaringer med nedenstående argumenter:

Urter/fødevarer: Jeg har selv oplevet effekt af det i flere forskellige sammenhænge, kan kort nævne tranebær mod urinvejs infektioner, skære ned på sukker, mælkeprodukter og hvede mod svamp m.m. Derudover er vitaminer og mineraler vigtige for kroppen og de findes jo i en masse urter og fødevarer

Akupunktur: Hvis læger og jordemødre bruger det, må det jo være fordi der er en beviselig effekt af det

zoneterapi: Min søster fik det mod børneeksem da hun var omkring 12 år - det forsvandt - om hun voksede fra det eller om det var terapien der virkede vil jeg lade stå hen i det uvisse - MEN jeg syntes der er logik i det. Derudover så har jeg oplevet flere gange at hvis man har hovedpine så kan jeg undgå at tage en pille mod det hvis manden tager min hånd og masserer det bløde stykke mellem tommel og pegefinger. Om det er fordi fokus flyttes eller hvad det er ved jeg ikke men det virker - derfor kommer min tvivl zoneterapien til gode.

massage: Det kan fjerne spændinger og løsne nerver der er i klemme og som er årsag til andre skavanker - vand i kroppen, hovedpine, en sovende arm m.m. Det kan fjerne fokus fra smerter, det udløser hormoner der har positiv indvirkning på kroppen m.m.

Natur medicin Meget af det kemiske medicin tror jeg er inspireret af natur medicinen - noget natur medicin tror jeg dog er slået lidt større op end det det virkelig kan, men jeg tror på at de kemiske sammensætninger i de forskellige natur mediciner kan have noget nær samme effekt som kemisk medicin. Jeg tror i bund og grund det handler om kemi og biologi!

jeg er lidt ambivalent med aroma terapi - jeg tror det kan have en effekt på nogle ting, men ærligt så tror jeg igen det er stort at sige at det kan bruges som behandling mod noget. Men det kan måske bruges som suplement til de andre ting behandlingsformer (fx massage) - jeg tvivler i hvert fald på det skader nogen at dufte til noget der dufter dejligt.

Lavendel har jeg hørt skulle være godt mod hovedpine og mens-smerter, men måske er det fordi man bliver afslappet af den rare følelse duften medfører (men er det ikke også en effekt?) så jeg afskriver det bestemt ikke. Jeg har før brugt duftende olier men effekten har jeg ikke selv kunnet mærke.

Jeg tror på religiøse ritualer virker for mange, det samme med healing - men jeg er mest til at tro på at det er "tro flytter bjerge" princippet!

resten er jeg desværre nød til at afskrive som noget jeg IKKE tror på - magnet terapi ISÆR!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tilføjet homoøpatisk medicin som svar mulighed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet homøopatisk medicin mod flere ting! Og hos mig virker det!! Men dertil skal nævnes at det for mig aldrig står alene, det bliver altid kombineret med en psykoanalyse og behandling/healing af de psykiske årsager til sygdommen!

Generelt tror jeg at der er rigtig meget alternativ behandling der virker, men desværre tror jeg der er endnu mere som ikke virker, og dette blandt andet også hænger MEGET sammen med hvem der giver behandlingen, og også hvem der modtager..

sten krystaller og aromaterapi, har jeg som mange andre svært ved at tro på, men jeg har aldrig prøvet det!

Sjovt emne Majs :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reiki-healing - gaar det under healing?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reiki-healing - gaar det under healing?

Ja det syntes jeg det gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se jeg mangler kranio sakral terapi men kan ikke tilføje fra mobilen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER