Stbaby

Uden natble for første gang i 6½ år

20 indlæg i dette emne

Xander bruger stadig natble og har også problemer med at tisse meget i bukserne i løbet af dagen.

Har alle steder fra fået at vide at 'det er der mange børn der gør i den alder - det vokser han nok fra'.

Men nu har jeg fået en god veninde hvis datter lider af inkontinens, og det hun fortæller om datteren lyder præcist som Xander, så nu skal jeg til læge og banke i bordet for en udredning.

Skulle faktisk afsted for to uger siden men sygt barn gjorde jeg blev nødt til at aflyse - og det samme skete igen i dag :( Så nu bliver det først i starten af det nye år.

Min veninde fortalte om underbukser med indsyet 'ble'. Dvs. de ligner alm boxershorts men har et bind indsyet og skal bare vaskes som alm underbukser.

Dvs. Xander nu slipper for at være gennemblødt i mange timer i skolen (han lægger ikke selv mærke til det - min veninde siger at det er ren fortrængning / fornægtning) og jeg er bange for at hvis han sejler rundt på den måde (og lugter) så vil de andre ikke lege med ham :( Med disse underbukser slipper han for at de kan se det og det skulle også tage en del af lugten.

Jeg spurgte firmaet og de sagde at underbukserne kan suge op til 220 ml. og jeg har vejet hans morgenbleer et par gange, og de svinger mellem 200 og 300 gram.

Her til aften har han underbukserne på for første gang og han var SÅ stolt over ikke at skulle have natble på :) Jeg tager ham op lige om lidt og får ham ud og tisse og er underbukserne våde får han et par rene på - så håber jeg de kan suge nok resten af natten.

Det vil være SÅ stort hvis han slipper for den natble som han hader, så kryds fingre for at jeg ikke bliver vækket af en meget ked dreng kl. 3 fordi sengen sejler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå han er glad for at slippe for natbleen :) Hvordan er det gået??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover endnu (hvilket er meget usædvanligt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt! Jeg håber underbukserne kan hjælpe ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :(

Han var drivvåd, det samme var sengen. Han har tisselagen på som jeg faktisk troede var vandtæt, men det var gået igennem det og endda også rullemadrassen under og helt ned i madrassen :(

Så nu er der kommet et ekstra tisselagen på under rullemadrassen, sengetøjet er vasket og så prøver vi igen i nat.

Han sov dog også næsten to timer længere end han normalt gør, så jeg tror det nok også har noget med det at gøre. Ind til videre prøver vi til han selv siger stop og hvis han stopper i ferien (han har ferie frem til 3/1) så starter vi igen når skolen starter og han igen skal tidligt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :(

Han var drivvåd, det samme var sengen. Han har tisselagen på som jeg faktisk troede var vandtæt, men det var gået igennem det og endda også rullemadrassen under og helt ned i madrassen :(

Så nu er der kommet et ekstra tisselagen på under rullemadrassen, sengetøjet er vasket og så prøver vi igen i nat.

Han sov dog også næsten to timer længere end han normalt gør, så jeg tror det nok også har noget med det at gøre. Ind til videre prøver vi til han selv siger stop og hvis han stopper i ferien (han har ferie frem til 3/1) så starter vi igen når skolen starter og han igen skal tidligt op.

Åhh hvor synd :(

Håber det går bedre i nat :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er i hvert fald klar på at prøve igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er i hvert fald klar på at prøve igen :)

:super det er det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm - jeg havde som barn også problemer med at tisse i sengen om natten. Tror dog jeg var lidt ældre, for kan huske jeg selv fortalte det til sundhedsplejersken på skolen. Der fik jeg et "tisselagen" der begyndte at larme/bibbe når det blev vådt og det virkede så effektivt på mig, at jeg stoppede med at tisse i sengen efter 2 alarmer! Aner dog ikke hvad det hedder - men jeg ved at vi var flere, der brugte det og alle stoppede med nattetisseriet...

Ved ikke om det hjalp - håber din søn snart er ovre det i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også fortælle om min søster og niece, som tissede i sengen frem til de var omkring 10 år vil jeg tro. Og har også næsten lige hørt noget om emnet i radioen. Det er noget fysisk som gør, at nogle har disse problemer. Førhen troede man, at det var psykisk, men der er en mangel fysisk, som vil udvikle sig hos de fleste med alderen.

Men hos min niece var det noget med, at hun fik en særlig næsespray, som hun skulle bruge lige inden hun gik i seng, og så bevirkede det, at hun ikke havde behov for at tømme blæreren om natten.

Men synes det er en rigtig god ide, at få lægen ind over, og at det måske ikke bare er noget han vokser fra. For det er jo ikke værdigt for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvad det er for underbukser? Min datter, som også er fra 04 bruger stadig ble om natten, og det er faktisk dyrt i længden. De koster jo 100 kr for to uger :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med ham??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvordan går det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Han er tilbage i natbleerne da underbukserne ikke kunne holde den mængde der kommer om natten :( Til gengæld bruger han underbukserne om dagen så dem i skolen ikke kan se at han tisser i bukserne.

Vi er på venteliste til Skejby, men har hørt der er laaaang venteliste :(

Det jeg har fået at vide er at kroppen mangler et hormon der nedsætter urinproduktionen når vi sover. Dette kommer for de fleste i 4 - 5 års alderen, men nogle er ældre - og andre får det aldrig.

Det kan man afhjælpe med næsespray / hormonpiller, men dem vi prøvede for et år siden virkede ikke (men havde vist også noget at gøre med at han var for ung - måske virker de nu, men vi venter med at høre hvad Skejby siger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad er det for underbukser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tak for linket. Det er værd at prøve. Bleer er så dyre i den størrelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER